Beantwoord

Nieuwe klant vanaf 26 juni, maar geen diensten

  • 4 July 2019
  • 17 reacties
  • 360 keer bekeken

Beste KPN,

Aangezien ik wat problemen mbt internetsnelheden en het verkrijgen van een nieuwe afstandsbediening ondervondt bij Ziggo leek het mij na heel veel jaren ziggo eens tijd om over te stappen en kwam ik bij jullie uit.
Alles in gang gezet hiervoor.

Pakket netjes en tijdig ontvangen , in de brief stond dat ik vanaf 26 juni tussen 14.00u en 20.00u aangesloten zou zijn bij jullie, op zaterdag 22 juni ontvang ik een sms dat mijn verbinding al gereed is en ik kan gaan installeren, direct ga ik dit doen, helaas zonder resultaat, geen verbinding. Prima in de brief staat tenslotte vanaf 26 juni. Toch vreemd het smsje, in de brief die ik ontvangen heb staat dat als je een smsje voor 14.00u desbetreffende 26 juni ontvangt, je gewoon kan aansluiten.
Op maandag 24 juni chat ik met een medewerker en die legt mij uit dat het inderdaad pas vanaf 26 juni kan. Akkoord van mij kant.

Het is 26 juni, om 18.00u kijk ik eens of ik verbinding heb, niks, ik neem alle aansluitstappen nog eens door, nog niks, ik besluit de chat op te gaan, medewerker zegt dat de verbinding wel tot stand moet komen alles is geactiveerd, maar niks doet het. Ik neem contact op met een vriend die werkt bij een telecombedrijf en hier meer verstand van heeft als mij, hij komt en checkt en meet alles door en komt tot de conclusie dat er geen del signaal het huis in komt. Hierop bel ik donderdagavond 27 juni met een medewerker, het verhaal was hem gelijk duidelijk, er moest een monteur komen, deze kon 8 juli komen, ( 7 juli vertrek ik op vakantie tot 27 juli ( apart als nieuwe klant zo lang moeten wachten op een monteur, ook nadat ik aangegeven had per 26 juni afgesloten te zijn bij ziggo en vanaf 7 juli op vakantie te zijn, dus geen tv , geen internet meer. De medewerker had een oplossing , hij ging een service monteur inplannen, vrijdag 28 juni, maandag 1 of dinsdag 2 juli zou ik gebeld worden wanneer deze zou komen. Maandag 1 juli krijg ik in de ochtend telefoon , KPN aan de lijn, meneer ik bel voor een afspraak met een monteur, deze kan 8 juli komen, uhhhh hallo wat gaat hier mis bij KPN zeg ik, mijn verhaal wederom gedaan, medewerker vondt het apart wat zijn collega had gedaan dan , top, maar hier nog geen diensten. Uiteindelijk spreek ik af dat de monteur dan maar 29 juli komt en ik een noodpakket ontvang van 50gb internet en digitenne, zeer tegen mijn zin in. Is dit de oplossing die jullie aan nieuwe klanten aanbieden !!!! Jullie hadden verdorie 27 of 28 juni met een monteur op de stoep moeten staan !!!!

Buiten dat er geen internet en tv was/is hoe het moet zijn, heb ik al een hele boel rompslomp gehad nu, aangegeven wordt dat ik beter niet kan downloaden, Netflix etc kan kijkende het noodpkket. Het wifi signaal is dramatisch hiervan.
Daarbij werkt mijn deurbel op de wifi, helaas valt deze de helft van de tijd uit omdat de verbinding wegvalt, het uitlezen van mijn zonnepanelen werkt helemaal niet.

Ik ben eens benieuwd met wat voor compensatie regeling KPN/jullie gaan komen om deze nieuwe klant tevreden te krijgen, van 26 juni tot 29 juli geen diensten van jullie, en dan is het maar de vraag of de monteur het wel opgelost krijgt, met een beetje pech ligt het aan de kabel in de straat, en dat zal dan ook nog wel even duren.

Met vriendelijke groet,

Rick Meerveld
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 22 July 2019, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Rick, welkom en excuses voor de late reactie! Ontzettend vervelend dat je zo lang moet wachten voordat er een monteur komt. Ik ben het met je eens dat je deze sneller mag verwachten. Heb je, na het schrijven van dit bericht, nog op een andere manier contact met ons gehad? Ik ben bang dat ik ook niet meteen iets voor je kan betekenen, maar wil het wel graag voor je uitzoeken. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt en ik help je er graag verder mee.
Beste marcia ,

heb de gegevens ingevoerd en opgeslagen, dank voor je reactie
Reputatie 7
Badge +30
Geen enkel probleem. Ik zie inderdaad dat er op 1 juli pas de 8e een monteur ingeboekt kon worden. Ik vind dat te lang duren en ga dit dan ook intern aankaarten. Wat mij betreft kan je niet verwachten dat er zo lang gewacht moet worden op een monteur. Voor jou maakt dit helaas niet zoveel meer uit. Ik realiseerde mij gisteren niet dat het al de 6e was en dat je dus vandaag al op vakantie gaat. Dat betekent dat jij na de vakantie de monteur mag verwachten. Mijn excuses hiervoor. Ik wens je wel een hele fijne vakantie toe! Mocht ik na je vakantie nog iets voor je kunnen betekenen, laat je het dan weten? Je bent hier altijd van harte welkom.
Hallo marcia ,

voor een bedrijf als KPN verbaas ik me echt over de service , je collega s op de chat , aan de telefoon en nu jij hier op het forum excuseren zich allemaal en vinden het allemaal vreemd . Maar niemand regelt iets en laat een nieuwe klant gewoon wachten , van 26 juni tot aan 7 juli zijn 2 weken, voor een bedrijf als KPN een werkelijke schande dat het niet geregeld is . En dan ook dood leuk de factuur durven sturen, zonder een compensatie voorstel. Willen jullie mij als klant behouden dan zal er een fatsoenlijk compensatie voorstel moeten komen
Reputatie 7
Badge +30
Ik zal natuurlijk de kosten over die periode vergoeden. Als ik de factuur erbij haal, zie ik een periode van 3 juli en een periode van 4 juli t/m 3 aug. Bereken ik de kosten van 3 t/m 7 juli, dan kom ik op een bedrag van 5,68 euro. Dat krijg je op de eerstvolgende factuur in mindering gebracht.
Reputatie 7
Badge +30
Wil je trouwens eens kijken of je de boel nu wel aan de praat krijgt? Als de factuurdatum op 3 juli staat, betekent dat er vanaf toen pas actieve diensten waren. Kan je de Experiabox eens opnieuw aanzetten?
Badge +19
@Marcia_ dat kan ie niet want @MeerveldRick is vandaag op vakantie gegaan als ik het goed lees.
Reputatie 7
Badge +30
Misschien pas vanavond! Ik dacht: ik kan het er altijd op gokken om het te vragen 🙂.
Beste marcia ,

op de dag van vertrek was er nog steeds niks ook niet na een reset.
ik heb inmiddels het afgeschreven bedrag gestorneerd omdat ik van mening ben zolang ik geen diensten kan gebruiken van jullie ik deze dan ook zeker niet betaal , jullie hebben 2 weken de tijd gehad om er wat aan te doen , dan hadden jullie maar een andere monteur uit een ander deel van het land moeten laten komen. Jullie moeten met een oplossing komen en dat kan nu pas vanaf 29 juli . Ik wacht deze datum nu af maar je snapt zelf toch ook wel dat je compensatie voorstel absurd is. Je herroept je op de factuur , hier zit dus ook al een fout in omdat ik officieel vanaf de 26e juni klant ben, tja ook jij probeert de klanten tevreden te houden, net als je andere collega’s op de chat en telefoon doe jij je best maar ik begin er steeds minder zin in te krijgen in jullie diensten
Reputatie 7
Badge +30
Ha Rick, iets later gereageerd, want je hebt in je vakantie vast wat anders aan je hoofd dan KPN. Ik heb de volledige abonnementskosten van de eerste factuur vergoed. Dit wordt op de volgende factuur in mindering gebracht. Ik kan het niet verrekenen met de huidige factuur. Wil je er wel op letten dat die nog open staat? Het zou zonde zijn als er extra kosten in rekening gebracht worden hiervoor namelijk. Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!
Reputatie 7
Badge +30
Werkt alles inmiddels weer naar behoren? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?
Hoi marcia ,

nadat maandag werd afgebeld, een nieuwe afspraak voor dinsdag genaakt, uiteindelijk was de monteur 3 uur later dan de gemaakte afspraak aanwezig en heeft hij een en ander weten aan te sluiten, gelukkig lag de fout niet bij ons zelf.
alles werkt nu naar behoren .

echter staat de rekening van juli onbetaald , zoals aangegeven betalen wij die ook niet , ik betaal pas vanaf 30 juli
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat alles nu naar behoren werkt! Ik heb het incassoproces hierboven uitgelegd. Je krijgt de kosten tot de 30e van me vergoed: die worden op de volgende factuur in mindering gebracht.

Ha Rick, iets later gereageerd, want je hebt in je vakantie vast wat anders aan je hoofd dan KPN. Ik heb de volledige abonnementskosten van de eerste factuur vergoed. Dit wordt op de volgende factuur in mindering gebracht. Ik kan het niet verrekenen met de huidige factuur. Wil je er wel op letten dat die nog open staat? Het zou zonde zijn als er extra kosten in rekening gebracht worden hiervoor namelijk. Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!
Beste Marcia ,

ik dacht dat na ons laatste bericht tussen KPN en mij wel alles geregeld was , alles werkt verder nog steeds perfect .

Maar nu zie ik prompt op de factuur van september 15,00€ in rekening gebracht voor een herinneringsbrief 2e deel , ik heb op dezelfde dag 2 brieven ontvangen met 2 verschillende bedragen erin, het minste bedrag heb ik betaald omdat hierin een verrekening was gedaan waarop wij recht hadden . Door onze aansluit problemen en onze communicatie over en weer zijn er administratief dingen niet goed verwerkt bij jullie , hierdoor moet ik nu 15€ betalen , terwijl ik wederom hier niks aan kan doen , ik neem aan dat dit op de factuur van oktober in mindering wordt gebracht en dat dit nu echt het laatste is tussen KPN en mij
Reputatie 7
Badge +30
Hallo Rick, fijn dat alles inmiddels werkt! Ik had in mijn bericht van 22 juli aangegeven dat de incassoprocedure inderdaad zo werkt. De kosten voor de herinnering kan ik dus niet vergoeden: je hebt zelf de keuze gemaakt om de kosten later te voldoen. Hoewel ik zeker begrijp waarom je deze keuze hebt gemaakt, zien we je niet tegemoet in deze extra kosten.
Hoi Marcia,

Je geeft zelf aan dat je de keuze begrijpt, ik heb notabene geen diensten in die gehele periode gehad van jullie , als het mijn eigen schuld was geweest dat ik iets verkeerd had aangesloten dan had ik dat ook nog begrepen en was het mijn eigen stommiteit geweest. Maar dat ik in de centrale kast door een monteur van jullie niet goed ben aangesloten geworden om verbinding te krijgen, er niet binnen een paar werkdagen een nieuwe monteur kon komen om dit voor een nieuwe klant op te lossen dan is het toch meer dan logisch dat een nieuwe klant niet betaald voor die maand waarin hij geen diensten afneemt wat hij zelf niet schuld is.
Om vervolgens 2 brieven te krijgen op 5 augustus en op 6 augustus waar beide herinnering ( 2e herinnering / extra herinnering , ook beide anders op de brieven ) boven staat en waarin beide een ander bedrag staat maar wat wel hetzelfde factuur kenmerk heeft. Wie snapt van deze wir war aan administratiecommunicatie nog iets !!! Ik als nieuwe klant niet hoor, ik heb dus maar een willekeurige factuur gekozen om te betalen in de hoop dat het goed is, ik heb ook netjes voldaan aan de gestelde termijn van de herinnering, deze moest voor 14 augustus betaald zijn, op 9 augustus is hij betaald. In mijn kpn staat bij de facturen ook dat ik betaald heb, zelfs hierin zitten foutieve bedragen en staan de bedragen die per brief zijn gestuurd niet eens vermeld !!!!
In de totale communicatie / administratie naar mij als klant gaat het fout, met foutieve bedragen, brieven met hetzelfde kenmerk maar een ander bedrag, facturen die dus wel op tijd zijn betaald.

Erg jammer dat ik als klant hier de dupe van wordt en vervolgens 15 Euro aan de broek krijg omdat ik een factuur niet tijdig zou hebben betaald en nergens staat vermeld op de facturen dat dit 15 euro kost !!!!
Reputatie 7
Badge +30
Op de herinnering van 18 juli stond dat het bedrag voor 2 augustus voldaan moest worden, omdat er anders 15 euro kosten in rekening werd gebracht. Dus welke, die van 5 of 6 augustus, herinnering je had betaald, het was sowieso te laat geweest. Nogmaals: ik begrijp zeker waarom je ervoor kiest om niet te betalen, maar ik heb duidelijk aangegeven hoe onze incassoprocedure werkt en ja, het is dus jouw keuze geweest om dit in de wind te slaan. Dit is absoluut geen verwijt, alleen een constatering van de feiten. Daarom kan ik je niet in de kosten van de tweede herinnering tegemoet komen.

Als er op dit moment nog verwarring is over de facturen en/of kosten, wil je het me dan laten weten? Dat mag ook in een privébericht als je dat liever wilt. Ik kijk dan graag met je mee. Zou je dan wel toe willen lichten waar de verwarring 'm precies in zit?