Beantwoord

Nieuwe klant: vragen over de aansluiting

  • 18 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

 

Vandaag hebben wij het installatiepakket ontvangen en volgende week woensdag komt de monteur langs om alles aan te sluiten. 

In de doos komen wij niets tegen mbt wifi. Wij gaan ervan uit dat er straks een goed wifi-bereik in en om het huis hebben. 

 

Tevens willen wij u vragen of het mogelijk is om 3tv’s aan te sluiten. 

In het pakket zitten namelijk 2 digitale tv-ontvangers maar krijg nog een andere (KPN) ontvanger van mijn schoonouders. Is het mogelijk om deze ook aan te sluiten. 

icon

Beste antwoord door Marcia_ 22 oktober 2019, 13:20

Ha @Mivo, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt. De betreffende Experiabox heeft een ingebouwde wifi en daar zal je gewoon gebruik van kunnen maken. Mocht dit niet voldoende zijn, kan je wifi versterkers aanschaffen.


Voor wat betreft de derde ontvanger: je kunt ​​​​​​een derde gemakkelijk via MijnKPN aanvragen. De ontvanger is gekoppeld aan een abonnement en inderdaad in bruikleen van KPN. Het is dus niet de bedoeling om deze onderling uit te wisselen 🙂

 

Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Beste @Mivo 

De installatie pakket is dus binnen. Ik begrijp uit je verhaal dat er geen modem is? Een witte modem (Experiabox) heeft ingebouwde WiFi. Gaat het om de Experiabox V10 of de V10a?

Hallo @Mivo , die 3e tv ontvanger zal niet gaan werken, die hebben je schoonouders in bruikleen van KPN en staat op hun naam en aansluiting geregistreerd.

Als het goed is zit er ook een wit modem bij je installatiepakket en die heeft ingebouwde WiFi.

 

Reputatie 7
Badge +10

In het pakket zitten namelijk 2 digitale tv-ontvangers maar krijg nog een andere (KPN) ontvanger van mijn schoonouders. Is het mogelijk om deze ook aan te sluiten. 

Een ontvanger werkt alleen als er een abonement voor betaald word. Elke ontvanger heeft een uniek serienummer. KPN weet precies of en wie voor elke individuele ontvanger betaald. Als uw schoonouders het abo stopzetten, zal de ontvanger niet meer werken. Bovendien moet de ontvanger dan ook terug naar KPN.

Reputatie 7
Badge +10

Hallo@Mivo , die 3e tv ontvanger zal niet gaan werken, die hebben je schoonouders in bruikleen van KPN en staat op hun naam en aansluiting geregistreerd.

Als het goed is zit er ook een wit modem bij je installatiepakket en die heeft ingebouwde WiFi.

 

Het schijnt wel zo te wezen dat een ontvanger ook op een andere KPN aansluiting werkt. Als daar op die aansluiting tenminste een interactieve tv abonement actief is. Maar nogmaals: er moet voor betaald worden. Een "oude ontvanger" van een abo wat stopgezet is werkt niet.

Reputatie 7
Badge +28

Ha @Mivo, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt. De betreffende Experiabox heeft een ingebouwde wifi en daar zal je gewoon gebruik van kunnen maken. Mocht dit niet voldoende zijn, kan je wifi versterkers aanschaffen.


Voor wat betreft de derde ontvanger: je kunt ​​​​​​een derde gemakkelijk via MijnKPN aanvragen. De ontvanger is gekoppeld aan een abonnement en inderdaad in bruikleen van KPN. Het is dus niet de bedoeling om deze onderling uit te wisselen :-). 

 

Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?

Reageer