Nieuwe KPN Wifi Versterker?

  • 11 August 2019
  • 19 reacties
  • 4589 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wanneer zijn deze geintroduceerd?
https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/starterkit-draadloze-wifiversterker-2-stuks/
En heeft dat invloed gehad op de nu al een bijna een jaar oude firmware update van de Experia wifi zwart vierkant?

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Wanneer zijn deze geintroduceerd?
https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/starterkit-draadloze-wifiversterker-2-stuks/
En heeft dat invloed gehad op de nu al een bijna een jaar oude firmware update van de Experia wifi zwart vierkant?

Ze zien er wel leuk uit: 😉

Jammer van dat logo en niet op te hangen tegen het plafond zo te zien.
Wie heeft deze mogen testen?
Reputatie 7
Nou, na de experia-WiFi gate zou ik hier ook niet zo snel voor kiezen denk ik! Ze worden per 1, 2 of 3 aangeboden,... Daar zullen al veel mensen mee op weg kunnen misschien. €159,- blijft een bak geld. Denk dat deze apparaten intern zijn getest en bij medewerkers thuis.

Ook lastig om te zien wie de leverancier is. Maar als ik het goed zie heeft deze ook een externe voeding nodig zonder PoE. ‘Supersnelle WiFi zonder kabels’ is dus niet helemaal waar. Je blijft met 2 kabels zitten. Voor het gemak voor de meeste mensen wel ideaal denk ik. Maar wil je je Wifiversterker centraal plaatsen, heb je vaak al geen wcd in de buurt,.... Het kan niet aan de wand en het voetje kan er niet vanaf, dus je moet het altijd neerzetten. En voor een euro meer kun je ook voor een Ubiquiti AP gaan.

+je voor het gemak voor de meeste mensen thuis ook qua aansluiten.
-puntje, het is het weer net niet als je door gaat denken voor een idealere situatie.
@JeroenB22 al doen ze( de zwarte experia wifi) het hier thuis goed en heb ik ook de wifi van de v10 functioneren. Beveel ik liever als accespunt andere merken aan.
Dit kan geen vervanger van de oude witte zijn dan mis ik 3 utp aansluitingen.
Dit lijkt wel een opgewaardeerde versie de vierkante witte wil je niet draadloos verbinden dan lever je meteen de helft van de snelheid in.

Daar zeg je wat zonder een adapter blok en een wandcontactdoos nabij valt plafond montage al af. De KPN routers leveren bij mijn weten geen PoE dat heeft dan weinig meerwaarde.

Ik ben nu benieuwd zoals de eerste reactie sinds wanneer zijn deze al beschikbaar en punt 2 zijn ze ook door Forum leden getest en wat zijn de bevindingen zeker tegenover de zwarte vierkante.
Deze worden als Mesh gepresenteerd dan lijkt 1 mij niet zinvol minimaal 3. 1 stuks is €89,00
Dan verwacht ik meer dan van de zwarte vierkante.Met de nieuwe Draadloze Wifiversterker van KPN ben je overal in huis verzekerd van super snelle wifi. Je kunt met de hoge wifi snelheden HD content streamen overal in huis.

Andere versterkers kunnen veel wifi problemen oplossen door het signaal in je huis te verspreiden, maar leveren vaak maar de helft van de bandbreedte van het modem door. Ook moet je steeds opnieuw met een andere versterker verbinden om het beste signaal op te pikken. En is het vaak niet mogelijk om in alle kamers een versterker met ethernetkabel aan te sluiten. Als dit herkenbare problemen zijn dan is het tijd voor een mesh multiroom wifi systeem.

Wat is een mesh wifi systeem?
De mesh technologie creëert een deken van wifi door je hele huis met behulp van verschillende draadloze wifi punten. De wifi punten werken slim met elkaar samen, verdelen de bandbreedte en zorgen ervoor dat je steeds met de beste signaal verbonden bent. Dit zorgt ervoor dat je altijd optimaal gebruik maakt van de wifi snelheid in je huis, zonder haperingen. Zelfs als je van boven naar beneden of voor naar achter in je huis loopt.
Reputatie 7
De oude witte benoemde ik indd even verkeert.. Laat het een opgewaardeerde versie zijn,... maar ja, je moet eentje aan je router koppelen. Je moet dat ding stroom geven,.. Vervolgens kun je iedere andere WiFi versterker plaatsen, bij een willekeurige wcd. Dit kun je dan draadloos met elkaar koppelen om op deze wijze in heel je woning voldoende WiFi te hebben. Lekker dan, heb je drie van die dingen overal staan,...

Lijkt mij een doodsimpele AP een stukje beter. Zag ze een week of 2 geleden zomaar online staan.
Ik zie al één nadeel t.o.v. de (zwarte) Experia WiFi: er ontbreekt een extra LAN-aansluiting. Je kunt ze dus niet aansluiten tussen b.v. de EB en een iTV-ontvanger. Daarvoor heb je dan nog weer een extra switch (à € 30) nodig, per WiFi Versterker. En dan komt het voor 2 in totaal al op bijnaj €220.
Reputatie 7
Badge +30
Wanneer zijn deze geintroduceerd?
https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/starterkit-draadloze-wifiversterker-2-stuks/
En heeft dat invloed gehad op de nu al een bijna een jaar oude firmware update van de Experia wifi zwart vierkant?


Begin deze maand :)

De witte versterkers hebben een net iets ander doel dan de zwarte. Voor zover nu bekend zullen ze dan ook naast elkaar blijven bestaan. De Experia Wifi is echt bedoeld om bedraad aan te sluiten waardoor ze als access points fungeren. De witte zijn bedoeld om draadloos aan te sluiten. Dat wil zeggen, de eerste gaat bedraad aan de Experia Box en neemt (net als de Experia Wifi) de wifi over van de Experia Box. De tweede verbind je dan eerst even bekabeld om het te laten koppelen. Daarna kun je hem loshalen en elders in huis neerzetten. De effectieve bandbreedte zal hierdoor wat lager zijn (repeater versus access point), maar het kan zeker een uitkomst zijn voor mensen waar kabels trekken lastig is. De LAN poort op de tweede Versterker kan dan gebruikt worden om een apparaat op aan te sluiten.

[...] Denk dat deze apparaten intern zijn getest en bij medewerkers thuis. Ook lastig om te zien wie de leverancier is. Maar als ik het goed zie heeft deze ook een externe voeding nodig zonder PoE. [...]
Klopt, ik heb een setje thuis staan, bevalt goed, geen issues tot zover in ieder geval. Leverancier kan ik zo gauw even niet vinden, ik check thuis ff. En hij heeft inderdaad externe voeding.
Dat het een apart staand product is, was me duidelijk.
Hmmm repeater functie net als de eerste vierkante witte als deze onbedraad werden ingezet.
Dan had jeroenB22 het redelijk goed de witte vierkante anders vorm gegeven en verbeterd.

De eerste moet dus bedraad aan de modem/router (Experiabox) gunstig niet opsluiten in de meterkast. Het indien gewenst niet kunnen doorlussen lijkt mij persoonlijk een min punt.
Genoeg situaties waar het een uitkomst kan zijn. Voor de klanten die van makkelijk houden een uitkomst. Onder gunstige omstandigheden net zo makkelijk aan te sluiten als de zwarte is.
Ik heb hem net en ben erg tevreden. Je kan wel merken dat de firmware niet helemaal klopt, er is een mogelijkheid om het ledlampje te dimmen of uit te zetten. Deze werkt niet.

Verder heel stabiel 🙂
Reputatie 7
Badge +30

'k Was het bijna vergeten, maar de leverancier is Arcadyan.

Verder nog wat info: Het klepje aan de achterkant, bovenaan, kun je eruit schuiven. Op het klepje staat het admin password voor de web interface. Onder het klepje staan SSID en WPA key, en nog een keer het admin password. Ook zit daar een gat om de versterker te kunnen ophangen. De stabeugel kan eraf, maar dat vergt wel aardig wat moeite (bron).


Jxerot, van het lampje geef ik even door.

 

Edit: topiclink toegevoegd bij verwijderen van stabeugel

Kan iemand mij helpen en uitleggen hoe deze geïnstalleerd moeten worden. Klantenservice heeft mij nu al drie verschillende verhalen verteld.

ik heb twee van deze versterkers. Moet er nu 1 bedraad aangesloten worden op de modem?

Hoe installeer ik deze dan (inlezen)

hopelijk kan iemand mij hierin even helpen

gr Jeroen
Kan iemand mij helpen en uitleggen hoe deze geïnstalleerd moeten worden. Klantenservice heeft mij nu al drie verschillende verhalen verteld.

ik heb twee van deze versterkers. Moet er nu 1 bedraad aangesloten worden op de modem?

Hoe installeer ik deze dan (inlezen)

hopelijk kan iemand mij hierin even helpen

gr Jeroen

Wat ik van de eerste reactie van Erik in dit topic begrijp moet de eerste altijd bedraad worden verbonden elke volgende moet eenmalig bedraad worden aangesloten dan neemt deze de instelling van de experiabox over. Is dat gedaan dan kan deze waar nodig worden neergezet.

In jou geval eerst allebei daarna kan er 1 los.

@Erik_ kan je uit jou ervaring aangeven wat de meest ideale afstand is om een deugdelijke mesh werking te kunnen garanderen. Zelf dacht niet meer dan 6 meter afhankelijk van de situatie.
Reputatie 7
Erg jammer dat de connectoren (LAN en stroom) aan de achterzijde zitten en dat de apparaten geen PoE ondersteunen.
Hierdoor is het niet mogelijk om ze als plafonniere te monteren terwijl een dergelijke montage mijns inziens de beste dekking geeft.
Een voordeel aan het verder teleurstellende winkel bezoek ik heb deze nu gezien trek een cirkel om de zwarte experia wifi en je hebt ongeveer het formaat beduidend groter dus.

Het gaatje wat wordt genoemd zag ik toch is de positie van de adapter aansluiting dan het minpunt dit beperkt het vlak hangen tegen een muur, deze in mijn optiek design fout werdt door de winkel medewerker de onnozele uitspraak werd gedaan ik heb dit gisteravond even bedacht de andere leek het probleem te begrijpen.
Reputatie 7
Badge +30
Kan iemand mij helpen en uitleggen hoe deze geïnstalleerd moeten worden. Klantenservice heeft mij nu al drie verschillende verhalen verteld.

ik heb twee van deze versterkers. Moet er nu 1 bedraad aangesloten worden op de modem?

Hoe installeer ik deze dan (inlezen)

hopelijk kan iemand mij hierin even helpen

gr Jeroen



Plug de eerste in de Experia Box en laat hem een minuut of 5 eraan hangen tot het lampje stabiel groen brandt. Sluit dan de tweede op de Experia Box aan. makkelijkste is in een andere gele poort als je die nog vrij hebt. Anders kun je de eerste even weer ontkoppelen. Laat die tweede dan ook een minuut of 5 zitten tot het groen brandt. Dat is het. Daarna kun je die tweede weer loshalen en elders neerzetten. De eerste, als je die had losgehaald, sluit je dan weer met de kabel aan. Die blijft ook bedraad en in de buurt van de Experia Box. Dit omdat hij de wifi overneemt van de Experia Box, dus om op die plek ook goede wifi te behouden moet daar dan een van de versterkers blijven staan.

Je hebt er, als het goed is, een installatiekaart bijgeleverd gekregen. Mocht dat niet zo zijn, laat het even weten dan kan ik dat doorgeven. In dat geval kun je de installatiekaart downloaden op deze pagina. Ga daar naar beneden tot je bij de Veelgestelde Vragen komt. Klik dan 'Hoeveel draadloze wifiversterkers heb ik nodig...' open en daar zit de link.

Wat betreft maximale afstand, dat ligt aan je huis. De versterker laat met het lampje zien of de verbinding nog in orde is (groen/geel/rood) Ik woon zelf in een vrij grote nieuwbouwwoning, veel beton. Ik heb het tweede exemplaar op de verdieping staan in een van de slaapkamers. En daar dan vlak bij de deur naar de overloop en trapgat. De versterker geeft daar een mooi groen lampje. Zet ik hem in dezelfde slaapkamer in de hoek dan wordt het lampje geel, maar kan ik nog wel gebruik maken van wifi.



Een voordeel aan het verder teleurstellende winkel bezoek ik heb deze nu gezien trek een cirkel om de zwarte experia wifi en je hebt ongeveer het formaat beduidend groter dus.

Het gaatje wat wordt genoemd zag ik toch is de positie van de adapter aansluiting dan het minpunt dit beperkt het vlak hangen tegen een muur, deze in mijn optiek design fout werdt door de winkel medewerker de onnozele uitspraak werd gedaan ik heb dit gisteravond even bedacht de andere leek het probleem te begrijpen.


Ik vind zelf het formaat meevallen, 't is ongeveer 15cm doorsnee schat ik zo. Het gaatje aan de achterkant is inderdaad voor 't snoer van de adapter. Die is wel lekker dun en flexibel, trouwens, dus valt denk ik goed weg te werken als je dat zou willen.

Beste Erik, je zegt dat je de sta-beugel van de wifi versterker af hebt kunnen krijgen. Kun je zeggen hoe dan? Ik zou deze ook graag eraf hebben om 'm tegen het plafond te krijgen.

Vast dank!

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Goede vraag, Ikdusook! Ik zie dat ik dit hier verder niet heb toegelicht. Via dit topic had ik een klant die hier naar vroeg. Hij heeft het voor elkaar gekregen door de versterker met een schroevendraaier iets uit elkaar te houden waarna hij de poot heeft kunnen verwijderen. Ik kan dit niet als officiële methode aanraden. Maar als je een beetje vertrouwen in je eigen vaardigheden hebt, dan kun je het zo proberen. Blijft wel eigen risico. 

Ik heb een vraag. Kan de witte versterker ook communiceren met de zwarte versterkers. 
mij heb namelijk al 2 Zwarte versterkers in huis staan. Maar heb 1 kamer waar ik geen bedrade versterker kan neerzetten.  Dus ik zou dan 1 witte aan willen schaffen om die daar neer te kunnen zetten.   Kan ik dan 1 witte kopen. Of moet ik een setje kopen. 

Reputatie 7

Kan de witte versterker ook communiceren met de zwarte versterkers. 

Volgens dit topic zou dat moeten kunnen.

Â