Vraag

nieuwe LG smart tv wil niet draadloos verbinden met wifi

  • 17 July 2019
  • 16 reacties
  • 14709 keer bekeken

Waarom herkent de TV het WiFi netwerk wel maar maakt hij geen verbinding na het invoeren van het wachtwoord? Het gaat om een LG tv LG 65SK8000. Maar daar ligt het niet aan, ook de vorige Sony TV wilde geen verbinding maken. Ik wil geen ethernetkabel door het hele huis leggen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Misschien is het wachtwoord fout?
Nee, het wachtwoord is niet fout
Maken andere apparaten vanaf die plek wel een verbinding via wifi welke Experiabox heb je? Zijn de 2,4 en 5ghz gecombineerd door het gebruik van dezelfde ssid? Heb je meedere wifi toegangspunten?
Hallo @JanRidder veel apparaten hebben moeite met het verbinden met wifi waarvan de namen gelijk zijn bij de 2.4- en de 5.0-band. Als je een van de banden eens een andere naam geeft, gaat het dan wel goed?
bedankt voor de reacties. Het gaat om een Experiabox V9. Andere apparaten, 2x IPhone, iPad en MacBook hebben nooit problemen opgeleverd.
Reputatie 7
Badge +24
V9 heeft geen 5ghz wifi toch?
Is de verbindings snelheid wellicht het probleem? De meeste tv's die ik ken gebruiken de 5 ghz niet dat zal het probleem niet zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Probeer de tv even tijdelijk wat dichter bij de Experiabox te zetten...
Dat is wat moeilijk met een 65inch TV.
Reputatie 7
Badge +24
Maar niet onmogenlijk...
Dat zou ook niet nodig moeten zijn belangrijker nog is er maar 1 wifi toegangspunt en wat is de wifi sterkte (dbm) en verbindings snelheid nabij de TV


Heb je als alternatief voor een utp kabel niet naar een verbindingset via het electra net gekeken?
Ik ben geen ster op dit gebied, ik heb geen idee van WiFi sterkte. De tv is draadloos verbonden met de experiabox dmv een verbindingsset in het dichtstbijzijnde stopcontact. En zoals al vermeld werkt alle andere apparatuur prima op de aanwezige WiFi. Het is geen halszaak maar het zou gewoon moeten werken als de mogelijkheid wordt geboden.
Nog een mogelijkheid is dat de Apple AirPort extreme die op de Experiabox is aangesloten verouderd is en de tv niet accepteert. Ik kan daarover wel contact met applesupport opnemen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
De verbindings set heeft enkel wifi begrijp ik dat goed dan is het wellicht raadzaam deze te vervangen voor een model met een utp aansluiting.
Een verbindingsset met utp zou een oplossing kunnen zijn? Dan ga ik op onderzoek uit.
Een verbindingsset met utp zou een oplossing kunnen zijn? Dan ga ik op onderzoek uit.
Igmp ondersteuning is hierbij van belang.