Vraag

Nieuwe modem en oude retourneren

  • 20 October 2021
  • 14 reacties
  • 281 keer bekeken

Nieuwe modem besteld omdat de oude, nog werkende, door de wifi test werd afgeschreven.

Vervolgens ligt deze de volgende dag bij de plaatselijke buurtsuper klaar om af te halen. So far so good.

Maar! De eis is dat je de oude meteen retour stuurt op hetzelfde moment. Dus loskoppelen en geen internet en tv meer. En ergens een doos scoren. Terwijl je de nieuwe ontvangen doos ervoor zou kunnen gebruiken.

wat zou het toch fijn zijn.…

Bij de buurtsuper deze onzin vernomen. Rit en tijd voor niets. De nieuwe modem blijft nu dus bij de buurtsuper en kan weer retour...de oude, tig jaar oud, doet het nog.

Ook de superwifi kan retour

gr

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja, zo gaat da bij KPN. Wat is het probleem? Men kan thuis toch wel even zonder internet? Wachten totdat het oude modem stuk gaat op vrijdagmiddag, en je pas op maandag of dinsdag een andere krijgt, is dat een beter idee?

Nee natuurlijk niet, maar dan kan het volgende topic geopend worden dat het zolang duurt voordat je een nieuw modem krijgt.😁🤪

Ik zou willen voordragen:

de modem ophalen en gewoon meekrijgen

modem Thuis omwisselen

de oude retour in de ontvangen doos

Op de dag zitten hier drie mensen te werken en s’avonds staat de tv aan. het ophalen is een moment en het vervangen ook. 

Da’s alles

Badge +19

En juist dat terugbrengen werd niet gedaan maar ze werden op marktplaats gezet. 

Ik zou willen voordragen:

de modem ophalen en gewoon meekrijgen

modem Thuis omwisselen

de oude retour in de ontvangen doos

Op de dag zitten hier drie mensen te werken en s’avonds staat de tv aan. het ophalen is een moment en het vervangen ook. 

Da’s alles

Welk modem heb je nu dan?Ik snap je volledig,er zijn meerdere topic's over geweest maar kpn wil het niet anders.

De T-Mobile methode zou dan prima werken, niet terug sturen betalen die handel, KPN is en was er veel te laks in.

De T-Mobile methode zou dan prima werken, niet terug sturen betalen die handel, KPN is en was er veel te laks in.

Tja,dat kan kpn natuurlijk ook bedenken...Maar volgens is er al heel vaak een initiatief ingediend maar wil kpn het gewoon niet.

Reputatie 7
Badge +24

En juist dat terugbrengen werd niet gedaan maar ze werden op marktplaats gezet. 

Of in de kliko gegooid.

Reputatie 7
Badge +24

Op de dag zitten hier drie mensen te werken en s’avonds staat de tv aan. het ophalen is een moment en het vervangen ook. 

Da’s alles

Je krijgt 14 dagen de tijd om dat ding om te gaan ruilen. In die 14 dagen is er vast wel een moment te plannen dat iedereen even zonder kan. En van even geen tv kijken is ook nog nooit iemand dood gegaan.

Reputatie 7
Badge +24

De T-Mobile methode zou dan prima werken, niet terug sturen betalen die handel, KPN is en was er veel te laks in.

Tja,dat kan kpn natuurlijk ook bedenken...Maar volgens is er al heel vaak een initiatief ingediend maar wil kpn het gewoon niet.

Het is nu ook al zo dat er heel veel situaties zijn waarbij de klant het modem om diverse redenen niet meer heeft, bijv. door monteur meegenomen, maar er toch steeds herinneringen krijgt. Als KPN dan via een automatisch proces zomaar geld af gaat schrijven, dan levert dat alleen maar heel veel boze klanten op en een enorme berg negatieve publiciteit. 

Op de dag zitten hier drie mensen te werken en s’avonds staat de tv aan. het ophalen is een moment en het vervangen ook. 

Da’s alles

Je krijgt 14 dagen de tijd om dat ding om te gaan ruilen. In die 14 dagen is er vast wel een moment te plannen dat iedereen even zonder kan. En van even geen tv kijken is ook nog nooit iemand dood gegaan.

Ja,maar je kan niet binnen 14 dagen je oude modem terugkrijgen?

De T-Mobile methode zou dan prima werken, niet terug sturen betalen die handel, KPN is en was er veel te laks in.

Tja,dat kan kpn natuurlijk ook bedenken...Maar volgens is er al heel vaak een initiatief ingediend maar wil kpn het gewoon niet.

Het is nu ook al zo dat er heel veel situaties zijn waarbij de klant het modem om diverse redenen niet meer heeft, bijv. door monteur meegenomen, maar er toch steeds herinneringen krijgt. Als KPN dan via een automatisch proces zomaar geld af gaat schrijven, dan levert dat alleen maar heel veel boze klanten op en een enorme berg negatieve publiciteit. 

Zowel monteur als modem/router zijn ‘gratis’. Als je mensen gewoon voor monteur laat betalen en ook een expliciet huurbedrag voor die bruikleen apparatuur op de maandabofactuur zet, zou het er heel anders uit kunnen zien. Maar telecom klanten zijn gewend om door de PTT alles in huis geplaatst te krijgen. Men kan misschien eens beginnen met mensen die geen provider spullen in huis wensen korting te bieden en dan ook geen gratis support meer en ook geen bruikleenrouter te sturen die in de doos blijven zitten.

Reputatie 7
Badge +24

Men kan misschien eens beginnen met mensen die geen provider spullen in huis wensen korting te bieden en dan ook geen gratis support meer en ook geen bruikleenrouter te sturen die in de doos blijven zitten.

Dan ga je de situatie krijgen dat heel veel mensen een eigen router willen gebruiken omdat ze dan denken goedkoper uit te zijn. Daarbij 1 of ander oud antiek ding van 20 jaar oud willen gebruiken, het niet werkend krijgen, en KPN plat gebeld word voor de juiste instellingen. En vervolgens kwaad zijn als blijkt dat KPN ze niet helpt. Wederom veel onvrede, en overbelaste servicedesk en veel negatieve publiciteit. 

Dit topic is al meerdere keren langsgekomen. 

Het is de KPN policiy dat ze liever een klant kwijt zijn dan dat ze oude rommel niet zelf (via tussenpersonen) naar de vuilnisbelten van Africa en zuid Azie kunnen sturen. 

Als ze dat echt willen handhaven is natuurlijk de methode zoals @Doornekamp33 noemt  veel beter. Maar waarschijnlijk kost de administratie hiervan KPN dan meer dan de inkoopprijs van die dingen nieuw. 

Het  is KPN zijn goed recht. Take it or leave them.