Vraag

Nieuwe Modem Experia Box V10a

  • 12 January 2019
  • 3 reacties
  • 2578 keer bekeken

Hallo iedereen,

Gisteren hebben wij onze oude Experia Box V9 proberen te vervangen voor de V10a. Alles gedaan volgens de handleiding en toen we de modem aan deden bleef die heel even groen, maar daarna werd die rood en niet roze dus dat is al zeker niet. We dachten dat dit wel zo hoorden aangezien het andere lampje wel blauw aan het knipperen was, dus een gegevensoverdracht aan het doen was.

Er stond dat dit maximaal een half uur kon duren, maar na een dik uur was het lampje nog steeds rood. Toen we probeerden te verbinden met het netwerk, want onze apparaten konden we het netwerk wel vinden, alleen kregen we de foutmelding dat hij het IP-adres niet kon verkrijgen. We dachten dat we misschien kabel verkeerd hadden dus we hebben zo elke combinatie mogelijk geprobeerd en gewacht maar steeds hetzelfde.

We hebben ook een paar keer gebeld en er werd constant iets anders gezegd. We hebben ook de oude modem weer geprobeerd en die geeft nu de melding als we verbinden met de wifi dat het internet misschien niet beschikbaar is. Dus we hebben nog meerdere keren gebeld, maar niks heeft het verholpen.

Nu heb ik wel door een hele andere combinatie van aansluitingen met de nieuwe modem de melding van het IP-adres kunnen veranderen in de melding dat het internet niet beschikbaar is. Ik denk iets positiefs?

Ook zouden ze onze een ethernet kabel opsturen waarmee we internet konden krijgen als we die in een laptop of computer zouden doen, maar ik heb proberen te zeggen dat ik al een computer heb die verbonden is via een ethernet kabel direct met de modem en die heeft ook geen internet.

We weten ook zeker dat het lampje rood is en niet roze. Ik zal dadelijk nog wat foto's plaatsen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi mmmikaaa_, welkom op ons forum. Wat een gek verhaal. Een pc die rechtstreeks met utp kabel is verbonden zou altijd moeten werken. Zou je de Experiabox willen resetten door het resetknopje met een tandenstoker in te drukken voor ong. 10 seconden?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik even na of het van onze kant allemaal goed staat.

Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +24
mmmikaaa_, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.