Beantwoord

Nieuwe modem ipv de V8 nodig

  • 19 June 2021
  • 25 reacties
  • 218 keer bekeken

kan ik een nieuwe modem in bruikleen krijgen zodat ik mijn wifi op 5Ghz kan zetten? Nu heb ik de V8 en daar kan dat niet bij en heb ik langzame wifi bij meerdere gebruikers. Op zolder heb ik een wifiversterker van KPN en de schakelt wel naar 5 Ghz en is mijn snelheid dubbel zo hoog als op de V8

icon

Beste antwoord door Nick83 19 June 2021, 23:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Hallo @Bert20 , een ander modem is zinloos bij gebruik van een KPN versterker, want die versterker zet de wifi in de modem toch uit, zoals nu ook het geval zal zijn bij de zwarte wifiversterker en de ronde witte.

Welke versterker heb je, de witte vierkante of de zwarte vierkante of de ronde wite?

 

Reputatie 7

Hallo @Bert20 , een ander modem is zinloos bij gebruik van een KPN versterker, want die versterker zet de wifi in de modem toch uit, zoals nu ook het geval zal zijn.

De oude vertrouwde KPN WiFi "versterker" zet de wifi van de Experia Box niet uit, dat doen alleen de Experia WiFi en "super"WiFi.

Hallo @Bert20 , een ander modem is zinloos bij gebruik van een KPN versterker, want die versterker zet de wifi in de modem toch uit, zoals nu ook het geval zal zijn.

De oude vertrouwde KPN WiFi "versterker" zet de wifi van de Experia Box niet uit, dat doen alleen de Experia WiFi en "super"WiFi.

Hallo @wjb , dat weet ik, daarom vroeg ik aan @Bert20 , welk type versterker hij gebruikt.

 

Reputatie 7

Hallo @Bert20 , een ander modem is zinloos bij gebruik van een KPN versterker, want die versterker zet de wifi in de modem toch uit, zoals nu ook het geval zal zijn.

De oude vertrouwde KPN WiFi "versterker" zet de wifi van de Experia Box niet uit, dat doen alleen de Experia WiFi en "super"WiFi.

Hallo @wjb , dat weet ik, daarom vroeg ik aan @Bert20 , welk type versterker hij gebruikt.

Waarom schrijf je dan "zoals nu ook het geval zal zijn"?

Hallo @Bert20 , een ander modem is zinloos bij gebruik van een KPN versterker, want die versterker zet de wifi in de modem toch uit, zoals nu ook het geval zal zijn.

De oude vertrouwde KPN WiFi "versterker" zet de wifi van de Experia Box niet uit, dat doen alleen de Experia WiFi en "super"WiFi.

Hallo @wjb , dat weet ik, daarom vroeg ik aan @Bert20 , welk type versterker hij gebruikt.

Waarom schrijf je dan "zoals nu ook het geval zal zijn"?

@wjb , je hebt gelijk, ik pas het aan als het nog kan, ben je een beetje humeurig n.a.v. andere reacties in andere topics naar jou toe? Moet je gewoon boven staan, het forum is maar een hobbyclubje, mijn vrouw noemt het wel eens gekscherend 'een club achter de heg'.

Bedankt voor jullie reactie. Ja het is gewoon niet nuttig dat ik op zolder met de oude witte WiFi versterker dual band heb en ongeveer 100mb en beneden in de huiskamer waar veel apparaten in gebruik zijn enkel 2,4 ghz heb waardoor ik krap 30-40 mb heb. Dat is volgens mij omdat de V8 enkel 2,4 ghz zend en geen 5ghz. Nou kan ik er wel een extra kpn versterker naasthangen met dualband en dan de WiFi van de V8 uitzetten maar het is toch veel logischer en eenvoudiger om een V10 te plaatsen die al dualband heeft. Maar hoe kom ik daaraan.

Reputatie 7

Ik geef je groot gelijk dat je die V8 vervangen wilt hebben want een router met single band 2.4GHz wifi is anno 2021 toch echt niet meer acceptabel.

Reputatie 7
Badge +24

KPN ruilt geen modem om die niet kapot is. Ook niet als een nieuwer modem meer functies heeft ofzo. Nu is de v8 wel wat ouder. Misschien krijg je van een KPN medewerker toch een ander modem. Dus even afwachten. 

Anders de WiFi manager doen. Dan krijg je misschien WiFi versterkers. Maar die krijg je pas als je onder de 20 mbit zit. Dus zorg dat je die manager niet doorloopt als je 3 meter naast de Experiabox staat. En zet je versterker boven tijdenlijk uit.

Reputatie 7
Badge +24

Nou kan ik er wel een extra kpn versterker naasthangen met dualband en dan de WiFi van de V8 uitzetten maar het is toch veel logischer en eenvoudiger om een V10 te plaatsen die al dualband heeft.

Ik denk dat een versterker leveren voor KPN goedkoper is dan een ander modem. 

Reputatie 7
Badge +11

Binnen de monteursorganisatie is de regel dat als een klant wifi-problemen heeft met een V8 dat wij hier een Experia-wifi bij plaatsen, dit is inderdaad vele malen goedkoper dan het modem vervangen. De V8 is inderdaad een oudje maar buiten de wifi om doet ie wel nog steeds wat ie moet doen en dat doet ie nog steeds prima.

 

KPN probeert ook te denken aan het milieu en wilt ook daarom niet onnodig apparatuur ruilen. Een V10 kan nog prima opnieuw ingezet worden maar omdat de V8 EoL is niet. Natuurlijk wordt het apparaat gerecycled maar dat gaat ook maar tot op zekere hoogte. Een Experia-wifi heeft ook veel minder grondstoffen nodig om te maken dan een nieuw modem. Scheelt alleen al ruim 50% aan plastic.

Beste Hendriks bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb net via de kpn site een speedtest gedaan terwijl ik aan de andere kant van de woonkamer sta, ongeveer 10 meter. Ik heb dan 11mb/s. Zit ik er recht tegenover kom ik op 25mb/s. Op beide metingen krijg ik van kpn de reactie “dit is de hoogst haalbare snelheid op uw adres” . Ik kan dat moeilijk serieus nemen omdat ik naast de dualrouter op zolder 90mb/s krijg!! Lost een experia WiFi naast de V8 dit op? En zo ja zou kon die dan ter beschikking stellen of moet ik zelf aanschaffen? 
mvg

Reputatie 7
Badge +24

Beste Hendriks bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb net via de kpn site een speedtest gedaan terwijl ik aan de andere kant van de woonkamer sta, ongeveer 10 meter. Ik heb dan 11mb/s. Zit ik er recht tegenover kom ik op 25mb/s. Op beide metingen krijg ik van kpn de reactie “dit is de hoogst haalbare snelheid op uw adres” . Ik kan dat moeilijk serieus nemen omdat ik naast de dualrouter op zolder 90mb/s krijg!! Lost een experia WiFi naast de V8 dit op? En zo ja zou kon die dan ter beschikking stellen of moet ik zelf aanschaffen? 
mvg

Speedtest is niet de WiFi manager. De WiFi manager vind je hier:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Doorloop die dus op de plek waar u die 11 mbit haalde.

Speedtest is niet de wifimanager, maar wanneer ik de link van jou volg is dat precies wat ik eerder gedaan heb. Ja en dan krijg je uiteindelijk een scherm waarop staat kpn speedtest

Reputatie 7
Badge +24

Speedtest is niet de wifimanager, maar wanneer ik de link van jou volg is dat precies wat ik eerder gedaan heb. Ja en dan krijg je uiteindelijk een scherm waarop staat kpn speedtest

Kunt u daar een schermafdruk van plaatsen? Vooral hiervan:

Op beide metingen krijg ik van kpn de reactie “dit is de hoogst haalbare snelheid op uw adres” .

Want dit is iets wat ik nog nooit gehoord heb.

 

Beste Nick

zie je wat ik bedoel?

Reputatie 7
Badge +24

Ja ik zie het. Hier moet denk ik ff een KPN medewerker naar kijken, dan kan die u misschien  alsnog 2 gratis versterkers toesturen.

Ik ga ze deze week bellen en vragen of ze 2 versterkers kunnen toesturen

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +24

Ik ga ze deze week bellen en vragen of ze 2 versterkers kunnen toesturen

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Hier op het forum zal wellicht ook snel een KPN medewerker reageren.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Bert20, begrijp dat je het advies van @Nick83 hebt uitgevoerd door de wifimanager te door lopen. Ik kan als jij jouw forumprofiel invult, de resultaten inzien en eens kijken of het mogelijk is om de Experia Wifi apparaten naar je toe te sturen. 

Beste Jeroen

heb je gezien wat de resultaten waren van de wifimanager?

Reputatie 7
Badge +24

Beste Jeroen

heb je gezien wat de resultaten waren van de wifimanager?

Dat kan Jeroen pas zien als u uw forumprofiel heeft ingevuld. 

Gedaan 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Bert20, ik heb inderdaad de resultaten bekeken. Naar aanleiding daar van heb ik zojuist 2 Experia Wifi voor je opgestuurd. Alle informatie over de toezending krijg je per sms en e-mail.

Bedankt

zodra ze er zijn ga ik proberen de situatie van de WiFi te verbeteren