Vraag

Nieuwe modem of wifi versterker

• 29 januari 2018
  • 9 reacties
  • 376 keer bekeken

Ik ben sinds 2012 lid van kpn. Ik heb sinds die tijd mijn eerste kpn experia box (zxv10 h220n).

Ik ben niet tevreden over mijn wifi bereik. Boven is het wifi signaal veel trager.

Voor nieuwe klanten zijn er allerlei aanbiedingen. Hopelijk kunnen jullie voor vaste klanten ook eens wat doen. Ik zou graag een nieuwere snellere modem tegemoet zien. Of de kpn wifi versterker!

Mvg Rene van Daalen

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Rene,

Leuk dat je al zo lang bij ons bent! Ik begrijp dat je wifi bereik te wensen over laat. Dit hoeft niet per sé aan jouw modem te liggen. Invloeden van buiten af zijn hierin veel vaker de boosdoener.
Ik denk dat ik jou wel een nieuw modem kan sturen maar ik wil daarbij wel aangeven dat dit geen garantie is voor betere wifi. Verder heb ik geen keuze in welk type modem dit gaat worden.
Het kan dus een v9 zijn of een v10 ( en soms zelfs een v8 ). Zoals je misschien weet is er momenteel een vervelende storing met de v10 aan de gang. Specifiek op het gebied van wifi. Je zou dus van de regen in de drup kunnen komen.
Mijn persoonlijke advies zou tevens zijn om ook deze stappen te doorlopen: https://www.kpn.com/service/internet/snelheid-verbeteren/verbeter-wifi.htm

Als de wifi storing met de v10 is opgelost kun je ook altijd nog besluiten om een ruil te doen. ( één seintje naar mij is voldoende ). Ik laat de keuze aan jou. :-)

Ik heb die stappen al doorlopen. Ik denk dat een nieuwe modem niet zoveel uitmaakt zoals je aangeeft. Ik denk dat een wifi versterker beter zal werken.

Ik zou dan graag een wifi versterker van jullie willen ontvangen

Mvg Rene van Daalen
Wij hebben er een Wi-Fi versterker tussen en nog steeds slechte Wi-Fi verbinding..
En dan praten we over het glasvezel is snel en goed geef mij de trage telefoon lijn maar terug.
Als ik met mijn tablet ongeveer maar 3,5 meter van de modem zit mag ik toch wel verwachten dat ik een optimale verbinding heb. Al die versterkers aan schaffen mijn mening geld klopperij
Ik verwacht dat ik als trouwe lid en een stukje service voor een vaste klant dat ik die wifi versterker krijg. Voor nieuwe leden hebben ze allerlei aanbiedingen. Dan kan er voor een vaste klant toch wel een wifi versterker vanaf.

En dan ga ik wel zien of het bereik daarmee beter wordt
Reputatie 7
Badge +18
Ik snap je wens. En zoals eerder geschreven wil ik die V7 wel voor je omruilen. Een versterker ga ik je niet geven. Dat doen we simpelweg niet. ( speciale acties daargelaten ).
KPN beloont zijn vaste klanten met permanent voordeel via de compleet acties. Dat is een bewuste keuze geweest. Verder is wifi een dusdanig complex item dat KPN hier nooit geen garanties in kan geven.. Slecht wifi heeft in de meest gevallen te maken met hele andere factoren zoals het telkens drukker worden van de beschikbare kanalen omdat Nederland als maar voller komt te staan met wifi capable apparaten. Ook zijn lokale storingsbronnen veelal de boosdoener. Er zijn voor de telefoon hele handige appjes te vinden -> wifi analyser. ZO kun je inzichtelijk maken hoe 'druk' het bij jou is. Als je tientallen netwerken zit is het de kunst om een kanaal te kiezen op jouw router die het minst gebruikt wordt. Zoiets kan een wereld van verschil maken.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Maatje50. Geldklopperij zijn WiFi-versterkers zeker niet. Het is wel zaak dat je ze goed aansluit: rechtstreeks op je Experia Box. In algemene zin heeft Erwin een duidelijk verhaal over Wifi: de kwaliteit van het signaal is van veel factoren afhankelijk en optimale kwaliteit kun je eigenlijk nooit garanderen. Ik wil je dan ook van harte de Verbetertool aanraden waar collega Erwin al naar verwijst. Dat kan je behoorlijk helpen.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb niks meer gehoord, vandaal.
Mocht je op mijn aanbod in willen gaan dan ruil ik met plezier die v7 voor je om. Laat maar weten. 🙂
Ik wil me modem dan in ieder geval omruilen als jullie geen wifi versterker geven. Hopelijk helpt een nieuwe modem dan. Ik hoop dat ik wel de nieuwste modem krijg.

Mvg Rene van Daalen
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb de order er voor je ingezet, Rene.
Je zou een SMS moeten krijgen met de logistieke informatie. Het is de bedoeling dat je j e eigen modem in een doosje doet en dan met een geldige legitimatie het apparaat omruilt op de aangegeven locatie.
Je bent tot niets verplicht. De nieuwe experia box blijft twee weken op die locatie liggen. Dus je kun dit doen op een moment dat jou past. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust 🙂

Reageer