Beantwoord

Nieuwe modem V10a geen internet, bij inlog icoon Telfort?

  • 11 August 2019
  • 13 reacties
  • 187 keer bekeken

Reputatie 2
Ik kreeg gisteren de V10a als vervanger van de V9.
Nu werkt TV wel, maar modem maakt geen verbinding met internet en lamp blijft rood.
Alles zit juist aangesloten.
Ik krijg als in met het ip inlog op de modem een Telfort logo ??
Ligt dit aan verkeerde firmware ?

Morgen komt er een monteur maar het lijkt me toch dat dit op afstand op te lossen is ?

mvg Martijn

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door MvM78 12 August 2019, 20:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Daar lijkt het op hoewel het mij verbaasd dat je een provider logo in de Firmware ziet.
Dat moet bijna een v10a iets zijn. De v10 zonder a heeft dit niet.

Je kan een reset naar fabriekstand proberen. KPN en Telfort gebruiken verschillende Vlan's wat een en ander kan verklaren.
Reputatie 2

Reputatie 2
Reset etc gisteren al geprobeerd, geen resultaat.
Het rare is dat TV wel werkt, schijnt nog een extra protocol achter te zitten.
Reputatie 2
De eerste 5 sec is het lampje trouwens ook groen en krijg je even internet via wifi, daarna rood en dood.
Je lijkt per abuis een Telfort firmware te hebben gekregen ik heb meen ik gelezen dat een fabrieks reset het inladen van de KPN firmware triggerd.

Die reset heb je met de knop achterop gedaan? Je kan wel inloggen neem ik aan als je vanuit die omgeving een fabrieks herstel of firmware update probeert.

Als je zelf de stekkertjes goed aansluit is een monteur niet nodig enkel een omruiling als het op afstand niet lukt.
Reputatie 2
Reset geen resultaat op welke manier dan ook 😞
Reputatie 2

Reputatie 2
Ik las dat iemand van KPN een push met de juiste firmware kan geven ?
Zelf geen mogelijkheid om firmware te veranderen
Ik las dat iemand van KPN een push met de juiste firmware kan geven ?
Zelf geen mogelijkheid om firmware te veranderen

Dat zal ik dan bedoelen even geduld tot een moderator reageert dan komt het vast in orde.
Reputatie 2
Monteur vandaag geweest, en inderdaad Telfort modem 😒
Nog contact gehad met KPN ivm wijzigen Wifi naam in Experia Wifi en die had waarschijnlijk het lek daarvan ook boven, zaten namelijk ook verkeerde folders in de doos !

Maar het modem van de monteur werkte iig direct dus probleem opgelost !
Reputatie 7
Hallo @MvM78, welkom op het forum. Dat je een modem met Telfort firmware kreeg is wel erg gek inderdaad, de apparatuur wordt door hetzelfde logistieke centrum verwerkt maar het is wel gescheiden van elkaar. Mogelijk is er een modem aan de verkeerde kant gekomen. Fijn dat de modem van de monteur dat niet had en het daarmee wel werkt! Is het met de Experia WiFi ook nog gelukt om deze in te stellen?
Reputatie 2
Jazeker is dit gelukt, het is niet zo simpel als dat het lijkt maar samen hebben we het voor elkaar gekregen!
Feedback wat ik nu geef is toch wel belangrijk voor volgende googlers ik , vandaar 👊
Reputatie 7
Dat ben ik helemaal met je eens, jouw topic kan inderdaad gevonden worden door anderen die hetzelfde ervaren :)
Fijn ook dat het gelukt is om het aan te sluiten en het nu goed werkt!