Nieuwe oplosmethode: Trage internet verbinding

• 26 februari 2015
  • 4 reacties
  • 1082 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10
We bieden op onze klantenservice pagina een aantal nieuwe mogelijkheden om geautomatiseerd problemen op te lossen met WiFi, vast bellen, internet verbinding en televisie. Deze oplosmethode is nog volop in ontwikkeling en daarom zijn wij erg geïnteresseerd in jouw ervaring. 

Dit topic gaat over de oplosmethode voor een trage internet verbinding.

Heb jij deze oplosmethode gebruikt? Dan zijn we erg benieuwd naar:
• Heeft het je probleem opgelost?
• Is het gebruiksvriendelijk?
• Heb je nog goede ideeën ter verbetering van deze oplosmethode voor een trage internetverbinding? Laat het ons hier weten!

Deze oplosmethode is ook beschikbaar voor niet kunnen bellen (vaste telefoon), een trage WiFi verbinding, handmatig WiFi kanaal wijzigen en voor het opvragen van je Interactieve TV pincode en abonnementsnummer.

Hugo

4 reacties

Ik heb net de servicetool van KPN gebruikt omdat mijn wifi traag en onstabiel is. Door de test is mijn wifi alleen maar trager geworden. Ik heb het drie maal geprobeerd en uiteindelijk kom ik weer in de buurt van wat het was maar, het is nu 0.36 mb/s trager dan waarmee ik begon. Moet wel zeggen dat het makkelijk te bedienen is, ook voor een leek als ik. Nu nog zorgen dat het de wifi verbetert i.p.v. verslechtert.

Aangezien ik in het buitengebied woon en frustrerend langzaam internet heb (gem. 2Mbit/s) was ik mij aan het voorbereiden om nogmaals met de klantenservice te bellen. Wederom vele en verschillende  Snelheidstesten gedaan en ook nu weer snelheidsmetingen rond de 2 mb. Voor de volledigheid toch ook maar even de Servicetool geopend.
Door het trage internet lang wachten eer het zich opent maar dan toch enkele testen uitgevoerd met allemaal positieve uitkomsten (verbinding goed, tot aan Experiabox 7 mb, ...).
Bij de laatste test ben ik overgeschakeld van kanaal 11 naar Kanaal 6 (eerder al van 1 naar 11; geen verbetering).

Vervolgens weer snelheidstest gedaan: tot mijn positieve schrik zit ik nu op 6.08 Mbit/s ....... voor ons een ongekende snelheid.

Dus wellicht ook vooor anderen met een dergelijke trage verbinding een optie, succes ermee.

Oant sjen,

Fysker

Fysker schreef op 24 nov '15 om 14:00u
Aangezien ik in het buitengebied woon en frustrerend langzaam internet heb (gem. 2Mbit/s) was ik mij aan het voorbereiden om nogmaals met de klantenservice te bellen. Wederom vele en verschillende  Snelheidstesten gedaan en ook nu weer snelheidsmetingen rond de 2 mb. Voor de volledigheid toch ook maar even de Servicetool geopend.
Door het trage internet lang wachten eer het zich opent maar dan toch enkele testen uitgevoerd met allemaal positieve uitkomsten (verbinding goed, tot aan Experiabox 7 mb, ...).
Bij de laatste test ben ik overgeschakeld van kanaal 11 naar Kanaal 6 (eerder al van 1 naar 11; geen verbetering).

Vervolgens weer snelheidstest gedaan: tot mijn positieve schrik zit ik nu op 6.08 Mbit/s ....... voor ons een ongekende snelheid.

Dus wellicht ook vooor anderen met een dergelijke trage verbinding een optie, succes ermee.

Oant sjen,

Fysker

Helaas... ik was te voorbarig. Wederom enkele zeer trage sneleheden gemeten en dus toch maar de Klantenservice 0800 0402 gebeld.

Uiterst vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan, echter ook deze medewerkster begreep niet waarom er zelfs op mijn vaste aansluiting een snelheid van 1.9 Mbit binnenkomt. Dus toch maar een afspraak met de monteur.

Deze komt over 2 dagen.

Vervolgens zal ik de uitkomst en de bevindingen hier vermelden.

Groet, Fysker

Jonkerslan 

voor het eerst deze methode benut,mijn directe reaktie "het is simpel om toe te passen" maar het effect kan ik pas na een aantal dagen beoordelen

ik kreeg als melding  verbinding is goed na de test  dus of hij beter is geworden moet ik nog merken

vr.gr. rens 2

Reageer