Beantwoord

Nieuwe Router aanvragen

• 30 mei 2015
  • 9 reacties
  • 813 keer bekeken

Badge
Beste lezer,

Tot op heden heb ik veel problemen met de internetverbinding bij ons thuis. De wifi valt bijna elke minuut weg, of is zo traag dat ik zelfs websites als google niet kan openen. Op huidig moment heb ik de KPN Experiabox v8. Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN omdat ik veel problemen met Ziggo had. Bij KPN is het tot op heden zelfs erger. Graag zou ik een nieuwe router/modem ontvangen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Bjarne Krottjé

* Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door BjarneKrottjé 11 juni 2015, 18:34

Beste Joran,

Sorry voor de late reactie. Inmiddels heb ik de Experiabox v9 inderdaad aangesloten. Hierbij heb ik nadat we slecht internet bereik buiten hadden ook een KPN Wifi Versterker gekocht. Inmiddels heb ik ook de internetsnelheid verhoogd van 50 mbits/s naar 100 mbits/s. Deze combinatie van veranderingen heeft ertoe geleid dat alles nu eindelijk naar behoren werkt. Wifi en Kabel werken nu weer prima. Iedereen bedankt voor de hulp!

Bekijk origineel

9 reacties

Badge
Hallo Bjarne,

Heeft u ook last van sloom internet op een pc die met een kabel is aangesloten ? 

Welke kleur branden de lampjes op het modem? 

En valt de wifi echt weg (het modem verzend geen signaal meer) , Of verbind uw apparaat opnieuw omdat de sterkte van het wifi slecht is? 

Als u in een dichtbevolkt gebied woont, kunt u proberen het kanaal te veranderen. 

Dit doet u door in de adresbalk van uw browser dit ip in te vullen : 192.168.2.254

na het inloggen gaat u naar START --> WLAN --> settings --> channel 

Mvg. Thibauld

Badge
Beste thibauldz,

Meestal is de internet via kabel ook langzaam.

Alle lampjes die branden op de modem zijn groen gekleurd.

De wifi valt echt weg (modem verzend geen signaal meer)

Ik woon niet in een dicht bevolkt gebied. Het kanaal heb ik al een paar keer aangepast door middel van de KPN Servicetool en de KPN klantenservice. Helaas heeft niets geholpen.

Bedankt voor uw reactie

Badge
Hallo,

Wat is uw internetsnelheid? Dat checkt u hier.

Heeft u al het modem 20 seconden zonder stroom gelaten , of een volledige reset geprobeerd? 

Mvg. Thibauld

Badge
Hallo thibauldz,

Het internet is opeens eens stuk beter, maar nog steeds niet op het gewenste resultaat:

Wifi:

Test Server 1:    Download 13.68       Upload 25.10

Test Server 2:    Download 10.26       Upload 24.75

Kabel:

Test Server 1:    Download 29.56       Upload 36.75

Test Server 2:    Download 23.07       Upload 38.87

Het modem heb ik al meerdere malen zelfs een uur uitgelaten, zonder resultaat.

Een volledige reset is ook uitgevoerd met behulp van de KPN klantenservice, maar weer zonder resultaat.

Reputatie 3
Badge
De snelheid ziet er niet verkeerd uit. Als je een nieuwe EXPB wilt omdat die inderdaad continue uitvalt. Dan kan je deze omruilen in de KPN Winkel. Neem wel de stroomadapter mee van de oude EXPB.

Badge
Hallo Marshall,

Ik weet toevallig dat een familielid van me ook zoveel problemen had. Die heeft hem laten omruilen naar de nieuwste router die KPN beschikbaar had (1maandje geleden) (weet ook dat dat niet de EXP8 was, maar een andere) en heeft tot op heden nog geen één keer een probleem gehad. Ook een vele hogere snelheid dan onze. (Terwijl hij hetzelfde abonnement heeft).
Graag zou ik ook gebruik willen maken van deze service van KPN, omdat ik dacht dat het hier beter was dan bij Ziggo. Tot op heden blijkt het alleen maar andersom te zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Hi!

Houd er rekening mee dat een forum van KPN er is zodat klanten elkaar van advies kunnen voorzien. Op het forum zit ook webcare van KPN, dat zijn echte KPN-medewerkers, maar een antwoord van hun kant laat meestal een paar dagen op zich wachten, ivm drukte.

Je kan bij een KPN-winkel zo je experiabox omruilen, je krijgt dan hoogstwaarschijnlijk een Experiabox V9. Deze biedt betere wifi-dekking, maar garandeert niet dat de problemen opgelost zijn.

Wifi is namelijk afhankelijk van zender en ontvanger, afhankelijk van diverse factoren binnens- en buitenshuis. Zoals het aantal wifi-netwerken in de buurt. De muurdikte, e.d.

Wifi optimaal verbeteren doe je met een Accesspoint, KPN heeft hiervoor de KPN WiFi Versterker die naar het schijnt voor relatief weinig geld, zeer goed werk verricht. (Ik heb geen ervaringen met de KPN Wifi Versterker)

In een KPN-winkel ruil je je modem zo om. Toen ik bij Ziggo een nieuw modem wilde werd dat op alle punten afgeschoten, en als onmogelijk bestempeld. Die service is dus altijd maar net hoe je het bekijkt.

Reputatie 7
Badge +28
Dag ,

Ik zie dat inmiddels een Experiabox V9 zit aangesloten. Is de verbinding hiermee stabieler geworden?

Als je toch nog problemen ervaart gaan we dit verder onderzoeken. Zou je dan ook de resultaten van een bekabelde speedtest kunnen plaatsen?

Badge
Beste Joran,

Sorry voor de late reactie. Inmiddels heb ik de Experiabox v9 inderdaad aangesloten. Hierbij heb ik nadat we slecht internet bereik buiten hadden ook een KPN Wifi Versterker gekocht. Inmiddels heb ik ook de internetsnelheid verhoogd van 50 mbits/s naar 100 mbits/s. Deze combinatie van veranderingen heeft ertoe geleid dat alles nu eindelijk naar behoren werkt. Wifi en Kabel werken nu weer prima. Iedereen bedankt voor de hulp!

Reageer