Nieuwe router geen internet

• 13 november 2013
  • 3 reacties
  • 2922 keer bekeken

Hallo,

De router is laatst kapot gegaan, dus ik heb een nieuwe gekocht. Ik kan alleen geen verbinding krijgen met het internet met deze router. De router die ik hiervoor had, was een erg oud model. Vanaf de modem ging er een kabeltje naar een splitter, die weer naar de telefoon en de router ging. De kabel die eerst van de splitter naar de router ging is een andere (kleinere) dan de kabel die in deze router gaat. Dus heb ik geprobeerd de router direct met de modem te verbinden met de bijgeleverde kabel. Ik krijg nog steeds geen verbinding met internet. Het internet staat er wel bij, ik log in op het netwerk en moet dan op internet het netwerk configuren. Maar dan komt er te staan dat de ethernetkabel niet verbonden is met de modem. De router die ik nu heb is de Netgear N600 Wireless Dual Band Router.

Ik ben erg benieuwd naar een oplossing hiervoor.

3 reacties

Reputatie 7
Best tijssvb, welkom op het forum.

Ik ben bang dat ik geen goed nieuws voor jou heb.

Je hebt zo te lezen een ADSL of VDSL abonnement (over de "oude" telefoonlijn).

De router die je gekocht lijkt geen ADSL of VDSL modem en daarmee niet geschikt voor jouw aansluiting.

Wat is het type N600, er zijn blijkbaar meerdere types? (WNDR....)

Overigens zou ik KPN vragen om een nieuw modem te sturen, dit is onderdeel van jouw abonnement.

Dag Tijs,

Heb jij ooit een oplossing gevonden? Ik heb vandaag ook eenzelfde Modem/router aangeschaft en kan ook geen internet krijgen terwijl mijn oude KPN Experia Box in dezelfe setup dat wel doet.

Reputatie 7
Het vervangen van de Experia Box door een eigen router is voor de meeste consumenten geen sinicure, al helemaal niet als je ook TV afneemt en onbegonnen werk als je ook telefonie afneemt.

Daar en tegen is het plaatsen van een tweede router achter de Experia Box wel eenvoudig te realiseren.

De tweede router moet dan echter geen ADSL router zijn maar een "Ethernet" router. (Zie Gebruik een eigen router achter de Experia Box)

Is het je echter alleen te doen voor beter bereik met wifi, koop dan geen router maar een accesspoint!

Reageer