Beantwoord

Nieuwe wifiversterker kpn

  • 28 April 2019
  • 47 reacties
  • 1050 keer bekeken

Reputatie 2
hallo

afgelopen week mijn dochter blij gemaakt, om een “investering” te doen in een wifi versterker op haar kamer te installeren cat6 kabel getrokken versterker besteld plus nog een netgear switch bij kpn (want had nu poorten tekort op mijn experiabox) zodoende weer een leuk bedrag!

Echter mijn dochter heeft nu goede wifi maar wij beneden niet omdat de experiabox zijn wifisignaal is uitgeschakeld! 😞 😞
iemand een idee hoe ik die weer aan de praat krijg?

groet, Eric
icon

Beste antwoord door eric_1969 18 May 2019, 10:39

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Officieel door nog een wifi versterker voor beneden aan te schaffen. Je kan proberen het knopje met het wifi icoontje op de experia box ingedrukt te houden tot het wireless lampje aangaat, alleen weet ik niet of hij dan permenent aangaat of dat ie na een tijdje weer uitgaat.
Reputatie 2
Hoi dank je wel maar werkt niet heb net ook in de experiabox wifi aangezet maar gaat automatisch weer uit dus ik vrees dat ik weer een wifiversterker moet gaan kopen dat gaat nogal een prijzig grapje worden zo op deze manier die dingen geven ze ook niet weg namelijk.....

nee laat maar zitten dan maar slechte wifi beneden ze doen het er maar mee nu...
Hallo @eric_1969 ,
Ik heb ook eens gelezen dat als je 'bandsteering' in de Experia Wifi uitzet dat dan de wifi in de modem gewoon blijft werken.
Of als je nog een oude router hebt liggen deze beneden als (draadloos) accespoint inrichten.
Reputatie 2
Hallo Jan-D,
dan ga ik daar nog eens even naar kijken bedankt!

net even ingedoken bandsteering uitgezet, wifi in experiabox aangezet dan gaat het lampjeneven knipperen maar dan weer uit dus werkt ook niet helaas
Hallo Jan-D,
dan ga ik daar nog eens even naar kijken bedankt!

net even ingedoken bandsteering uitgezet, wifi in experiabox aangezet dan gaat het lampjeneven knipperen maar dan weer uit dus werkt ook niet helaas

Hallo @eric_1969 , jammer, dan toch eens kijken of je nog een oude router hebt of een simpel AP er bij kopen.
Reputatie 2

Hallo Jan-D,
dan ga ik daar nog eens even naar kijken bedankt!

net even ingedoken bandsteering uitgezet, wifi in experiabox aangezet dan gaat het lampjeneven knipperen maar dan weer uit dus werkt ook niet helaas
Hallo @eric_1969 , jammer, dan toch eens kijken of je nog een oude router hebt of een simpel AP er bij kopen.

Nee ik koop niks meer bij kpn lees net dat sommige klanten 2 van die versterkers gratis hebben gekregen heb het nu even gehad eigenlijk met kpn sjonge ben al 15 jaar klant krijg oude experiabox v8 ipv v10 koop versterkers en switchen terwijl sommige die gratis krijgen ff geen woorden meer voor.....sorry
Reputatie 7
Stuur die Experia WiFi direct retour en koop een ander wifi accesspoint zoals bijvoorbeeld deze.
Badge +19
Wacht nou rustig even op een medewerker van KPN. Die gaat je absoluut helpen.
In mijn ervaring is een gemiddeld woonhuis met 1 wifi punt te bestrijken, maar dan moe-tie wel ongeveer in het midden staan.
Reputatie 7
Het is mijns inziens een illusie dat je met één wifi accesspoint een gemiddeld woonhuis kunt voorzien van goede wifi.
Ja, je kunt vast overal wel 2.4GHz wifi ontvangen maar of dat overal leidt tot een goede/stabiele/snelle verbinding?
Met 5Ghz wifi kan je dat overigens vergeten, de reikwijdte is daarvoor te klein.
Voor een goede 5GHz wifi heb ik op elke woonlaag een wifi accesspoint en op de begane grond nog een tweede in de tuinkamer (uitbouw).
Met de v10 een paar keer stug de wifi blijven aanzetten en inderdaad de steering uit.
Uit eindelijk is het mij gelukt maar dan moet je geen experia wifi stroomloos maken.
*edit* ik had het ergens in een topic opgeschreven ik kan het niet meer terug vinden.
Op dit moment functioneerd te wifi van de v10 en twee experiawifi elke woonlaag 1 toeganspunt.
Met de verspringing voorzijde achterzijde hebben we in de tuin op ongeveer 8 meter stabiele verbinding met het toegangspunt op de 1e woonlaag onze woonkamer.

Hoewel ze hier doen wat ze moeten doen zeg ik ook terug sturen de witte 'versterker' tweede hands op de kop tikken zou ik nog eerder aanbevelen zeker vanwege de 4 ethernet aansluitingen.

Tenzij er een goede firmware update komt voldoet elk accespunt behalve de Experia Wifi.

Als de wifitool wordt gebruikt dacht ik dat KPN die dingen nog wel kosteloos toe stuurde afhankelijk van de uitkomst.
Reputatie 7
@wjb weet jij nog een iets betere plafond /ding/variant dan de tp link uit jou link? Krijg inmiddels argwaan voor apparatuur onder de €50,-

De WiFi hier was gisteren compleet van slag met de experia WiFi 🤣(toch al de derde keer in een half jaar)
Enkele malen volledig het netwerk resetten wilde niet eens werken (al was het alleen maar om de WiFi op de eb weer aan de praat te krijgen) aldus deze liggen allebei nu achterin een lade zodat ik er niet meer kan aankomen. Zoek eentje voor op de werkkamer, en wil er eentje in het midden van de woonkamer gaan plaatsen (misschien ook nog wel in het trapgat (open trap in kamer naar boven)

Na wat stoeien na alles losgekoppeld en gereset te hebben, kwam ik uiteindelijk toch weer in de eb zelf, WiFi erop, experia’s eruit! Nu zoekend naar wat anders!

Eerst thuiswerken tot drie, daarna maar weer verder stoeien 😋
Reputatie 7
Zelf gebruik ik de CAP1200 van EDIMAX maar ook de accesspoints van Ubiquiti zijn uitstekend.
Reputatie 7
Cool, thanks!
Reputatie 7
Badge +20
hallo

afgelopen week mijn dochter blij gemaakt, om een “investering” te doen in een wifi versterker op haar kamer te installeren cat6 kabel getrokken versterker besteld plus nog een netgear switch bij kpn (want had nu poorten tekort op mijn experiabox) zodoende weer een leuk bedrag!

Echter mijn dochter heeft nu goede wifi maar wij beneden niet omdat de experiabox zijn wifisignaal is uitgeschakeld! 😞 :(
iemand een idee hoe ik die weer aan de praat krijg?

groet, Eric

Hallo @eric_1969 Da's een mooi idee, natuurlijk. Jammer dat het niet helemaal naar wens gaat. Je hebt al het nodige kunnen lezen, van je mede-forumgebruikers. Kun je met dit advies uit de voeten? Ik wil je inderdaad wel aanraden om er twee te gebruiken.

Heb je de wifi tuner wel eerst doorlopen, voordat je deze aanschafte? De wifi tuner meet alles door en je krijgt dan een goed advies. Afhankelijk van de uitkomst kun je in aanmerking komen voor een of twee gratis exemplaren. Deze heb je los gekocht, begrijp ik? Je kunt zo'n apparaat altijd binnen 2 weken retourneren in een winkel.
Reputatie 2

hallo

afgelopen week mijn dochter blij gemaakt, om een “investering” te doen in een wifi versterker op haar kamer te installeren cat6 kabel getrokken versterker besteld plus nog een netgear switch bij kpn (want had nu poorten tekort op mijn experiabox) zodoende weer een leuk bedrag!

Echter mijn dochter heeft nu goede wifi maar wij beneden niet omdat de experiabox zijn wifisignaal is uitgeschakeld! 😞 :(
iemand een idee hoe ik die weer aan de praat krijg?

groet, Eric
Hallo @eric_1969 Da's een mooi idee, natuurlijk. Jammer dat het niet helemaal naar wens gaat. Je hebt al het nodige kunnen lezen, van je mede-forumgebruikers. Kun je met dit advies uit de voeten? Ik wil je inderdaad wel aanraden om er twee te gebruiken.

Heb je de wifi tuner wel eerst doorlopen, voordat je deze aanschafte? De wifi tuner meet alles door en je krijgt dan een goed advies. Afhankelijk van de uitkomst kun je in aanmerking komen voor een of twee gratis exemplaren. Deze heb je los gekocht, begrijp ik? Je kunt zo'n apparaat altijd binnen 2 weken retourneren in een winkel.

Hoi Bart,
zal daar zaterdag eens met aan de slag gaan ben nu op vakantie last minute geboekt 😉
Reputatie 2
Zo net die wifitool gedaan en er kwam dus uit dat ik 2 wifiversterkers aan moet schaffen 80 euri weer asjeblieft ik bedank ervoor...
Reputatie 7
Badge +20
Ik snap dat het op die manier niet leuker wordt. Hoe heb je deze test gedaan? Je hebt de Experia Wifi die je al had losgekoppeld toen je de test deed? Dus echt vanuit je Experia Box?
Reputatie 2
Oei nee niet gedaan dan moet ik het overnieuw doen
Reputatie 2
Net de test weer gedaan wifi versterker uitgedaan en nu kanik een gratis wifi monteur krijgen wat houdt dat in?
Reputatie 2
Net de test weer gedaan wifi versterker uitgedaan en nu kanik een gratis wifi monteur krijgen wat houdt dat in?
Inmiddels achter lees de laatste tijd me suf op het forum
Reputatie 7
Badge +20
Dag @eric_1969 Er komt dan een monteur bij je op bezoek, die je hele huis doormeet en de wifi optimaliseert, met eventueel die Experia Wifi's. Dat lijkt me een goede uitkomst van de wifi tuner.
ik had dit al diverse keren aangegeven in het experia wifi pilot
klanten ondervinden op de v8/9/10 het probleem dat de wifi verbinding weg is na plaatsen van een experia wifi bv geen wifi meer in de woonkamer bij plaatsen experia wifi op boven verdieping
er komt nog bij dat mensen gebruik maken van kpn fon dit ook niet meer kunnen gebruiken
omdat de wifi op de experiabox uit gezet word
deze problemen (ongemak) had ik al een jaar geleden gemeld in het experia wifi pilot
word eens tijd voor een update kpn
oplossing niet echt maar plaats maar een 2e 3e experia wifi (naast je experiabox)
plaats een goede ap zoals @wjb aan geeft stuur het kpn spul terug
een goede tp kijk naar een netgear r7000 een goede router stel deze router in op ap mode
heb je in het hele huis dekking deze routers zijn ook te vinden op bv marktplaats
ik zelf gebruik een r9000 en heb overal dekking groot huis en wifi op de experiabox uit
Hallo @peter-keetfm ,
zelf gebruik ik een V10 en sinds een week met een zwarte Experia WiFi.
Ik heb e.e.a. zo in kunnen stellen dat ik op beide devices gewoon WiFi heb, dus geen uitval WiFi V10,
maar wat ik elders lees kan dit aan de firmware van de Modem liggen (Telfort).
Ja als je het vol houd paar keer wifi aan zetten op de v10 is mij toen in het pilot ook gelukt
Echter is de kans groot na een reboot van de v10 dat de wifi dan weer uitgeschakeld word
Al met al nooit een goede werkende oplossing met de komst van de experia wifi
Kpn fon is niet meer bruikbaar en klanten krijgen last van dat de wifi uitschakeld word op de experabox
Raar is dat ik dit een jaar terug al vermeld had in het pilot en er word niks mee gedaan
En helemaal dat ik de test voor kpn deed ik gebruik normaal alleen de netgear r9000 in router modus voor alles de experabox ben ik verplicht voor itv en telefoon anders had ik deze er al lang uit gegooit

Reageer