Beantwoord

nieuwsgroepen bijwerken en retentie

  • 18 November 2019
  • 3 reacties
  • 1482 keer bekeken

De nieuwsgroepen werken via de server: news.kpn.nl. in het weekeinde wordt de server vaak niet goed bijgewerkt. Echter de laatste weken is dit ook steeds vaker het geval op doordeweekse dagen. Ik vind dat KPN als zij een dienst aanbiedt dit ook professioneel moet doen. momenteel is dit niet het geval. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben. ik zou graag zien dat hier verbetering in komt. Als KPN hier geen verbetering in wil brengen, dan moet ik waarschijnlijk van provider veranderen. De retentie tijd is ook steeds meer teruggebracht.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 November 2019, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Jos, welkom! Wat bedoel je precies met dat de server niet goed wordt bijgewerkt? De nieuwsgroep server is in de basis een constante waar we niet echt iets aan veranderen. Je zou dan ook geen verschil moeten zien in retentie en dergelijke. Wat zie je qua verschil in de retentie?

 

In het algemeen nog wel de volgende toevoeging: we bieden nieuwsgroepen als gratis onderdeel aan als een extra service. Maar als je een groot gebruiker bent van nieuwsgroepen kan het de moeite waard zijn om een apart nieuwsgroepabonnement af te sluiten bij een derde partij. Dit geeft over het algemeen een snellere verbinding en een hogere retentie.

 

 

Hallo Erik,

 

Het lijkt soms dat de server geen files opneemt. RAR files zijn dan niet compleet. In de meeste gevallen kan dit met PAR files worden gerepareerd, maar niet altijd worden er PAR files meegestuurd. De retentie is de afgelopen jaren terug gegaan tot 14 - 20 dagen. Was vroeger iets meer.

 

Vriendelijke groeten

 

Jos

Reputatie 7
Badge +30

Ik wilde zeggen dat veertien dagen ook onze standaardretentie is. Maar als ik kijk op de infopagina op de website is het voor binaries 10 dagen. Dus als jij meer dan dat ervaart,  mooi meegenomen. Wat betreft het ontbreken van files, dat is verder niet iets waar wij wat aan kunnen doen.