Beantwoord

Nieuwsgroepen via kpn retentie

• 22 augustus 2018
  • 16 reacties
  • 1913 keer bekeken

Zijn er mensen die nog downloaden via nieuwsgroepen via kpn?
Ik zag dat je retentie had tot 28 dagen.
Maar ik kan hooguit een week terug om iets nog binnen te halen..ik heb grabit..ik vul news.kpn.nl in..mijn name en wachtwoord.

icon

Beste antwoord door Joran 23 augustus 2018, 16:46

Hoi Verkerk, welkom op het forum! De retentie ligt inderdaad een stuk lager, dit is een storing aan onze kant. Er moet apparatuur worden bijgeplaatst om extra opslag mogelijk te maken. Door de vakantieperiode en ziekte duurt dit wat langer dan gepland. We gaan ervan uit dat dit na de zomerperiode wordt opgelost, oftewel: op korte termijn. Ik moet daarom een beroep doen op je geduld, excuses!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Verkerk, welkom op het forum! De retentie ligt inderdaad een stuk lager, dit is een storing aan onze kant. Er moet apparatuur worden bijgeplaatst om extra opslag mogelijk te maken. Door de vakantieperiode en ziekte duurt dit wat langer dan gepland. We gaan ervan uit dat dit na de zomerperiode wordt opgelost, oftewel: op korte termijn. Ik moet daarom een beroep doen op je geduld, excuses!
ik heb newsleecher en contact maken met de newsserver gaat lastig.
Welk progje zou ik het beste kunnen gebruiken.. enz enz ?
Hier hetzelfde probleem! Kan nauwelijks iets binnen halen ook niet binnen de 28 dagen krijg telkens een melding.
Alard SABnzb werkt prima, werkt wel even anders dan newsleecher maar je kan er uitleg op internet over vinden.

Ik hoop dat het snel opgelost wordt bij KPN want het schiet zo niet op als je amper iets binnen kan halen.
Reputatie 1
Retentie is toch maar een woord met het oog op DMCA en N&T.
Iedereen heeft al wel een vpn want ik neem aan dat KPN ook logs bewaard(niet alle pay/newsservers doen dat) en je weet nooit hoe het in de toekomst gaat lopen.
Beste Joran,

Inmiddels is het ruim na de zomervakantie en is de genoemde "korte termijn" wel verstreken denk ik, maar is de retentie nog altijd slechts 10 dagen. Wanneer kunnen we weer een langere retentie verwachten?
Hoor het graag van je!
Reputatie 3
Badge +2
Beste EricWS,

Er is helaas slecht nieuws.
Er wordt geen apparatuur meer geplaatst, omdat hier geen toestemming voor gegeven is.
Zie Topic:
https://forum.kpn.com/internet-9/retentietijd-kpn-newsserver-460951/index1.html#post682270

Met vriendelijke groet,
Ice Minelandr
Dank je voor de snelle reactie en informatie! 👍🏻
Ik zal daar ook een reactie plaatsen.
Reputatie 7
Badge +27
Een update wat betreft de retentie, de apparatuur is inmiddels bijgeplaatst. Vanaf vandaag zal de retentie elke dag met 1 dag toenemen, tot we weer op 28 dagen zitten.

We hebben wat tegenstrijdige informatie ontvangen en dit ook zo doorgegeven aan jullie. Sorry voor de verwarring.
Dat is goed nieuws 😀
Bedankt voor de informatie!
For the record, de retentie is nog steeds slechts 10 dagen zoals ook vermeld op de usenet pagina van kpn: https://www.kpn.com/faq/3129.
Wederom een gedwongen acheruitgang komende vanaf ons brabant net met ~700 dagen retentie.
De retentie is hier ook maar 10 dagen max. nog steeds dus wat is er verbeterd?
Reputatie 7
Badge +27
Ik raak het spoor ook een beetje bijster. Ik heb een update gevraagd aan de beheerders van de nieuwsgroepen en laat het hier weten.
Reputatie 7
Badge +27
Ik kreeg bericht terug dat de retentie (op dit moment) 24 dagen is. Dat is al wat minder dan de 28 dagen. Dit komt voornamelijk door de hoeveelheid nieuwe binaries die worden geplaatst. Deze nemen zo snel toe dat de opslag volraakt en de oudste binaries worden verwijderd. Vanuit KPN hanteren we sinds begin dit jaar een minimum van 10 dagen op best-effort basis. We proberen dit te hanteren maar we verbinden er geen servicelevels of andere afspraken aan.

Voor serieus downloaden zou ik dan een betaalde newsserver overwegen.
Dank voor de reactie.
Dit betekent dus dat ik geen bestanden ouder dan 10 dagen kan downloaden.
Reputatie 7
Badge +27
Als het goed is niet ouder dan 24 dagen (op dit moment).
Dank voor je reactie,
Ik kom toch echt niet verder dan een dag of 13.
Dan lukt het al niet meer.

Reageer