Vraag

nintendo switch met LAN-adapter werkt niet

  • 17 November 2019
  • 3 reacties
  • 65 keer bekeken

Ik heb van alles geprobeerd maar er blijft maar in beeld komen dat er geen verbinding kan worden gemaakt, wireless staat gewoon aan.

Iemand???


3 reacties

Hallo @Katsperino , kun je iets duidelijker zijn in hoe je wat waarop hebt aangesloten en wat voor storingen je ervaart?

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Katsperino, Welkom!

Ik kan uit je titel opmaken dat je de Nintendo switch wilt verbinden met de wifi thuis.  Nu lijkt het erop, uit je beschrijving, dat je apparaat helemaal geen draadloze verbinding pakt zelfs niet met een LAN-adapter, klopt dit? 
Wat je kunt proberen is,

  1. Reset de Experiabox (let erop dat netwerknaam en wachtwoord ook gereset wordt) 
  2. Vervolgens inloggen op de webinterface/servicetool om de 2.4 GHz en 5 GHz te splitsen. 

Op de website van Nintendo wordt gezegd dat beide frequenties worden ondersteund, wellicht biedt het splitsen toch een oplossing. Let op, bij het splitsen dien je beide netwerknamen een andere naam te geven. Ik stel altijd voor  ‘-2.4 GHz’ en ‘-5GHz’ achter de netwerknaam te zetten (SSID).  

Mocht je er toch niet uitkomen, zou je dan kunnen beschrijven welke foutmelding je krijgt tijdens het verbinden? 
Daarnaast ben ik benieuwd wat voor Experiabox je hebt en of er eventuele versterkers aanwezig zijn in het thuis netwerk. 

Succes!

Reputatie 7
Badge +17

@Katsperino Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Reageer