Vraag

Nog steeds problemen met WiFi ondanks plaatsing 2 wifi versterkers

• 28 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 129 keer bekeken

Ik tob al een tijdje met Wifi in ons huis. Heb nu twee KPN-wifiversterkers gekocht en geïnstalleerd. De ene staat op de begane grond in de meterkast met de kabel aangesloten op de expediabox.

De andere staat op de eerste verdieping, draadloos. Het paarse lampje brandt continue, maar er is niet of nauwelijks signaal op onze laptops en telefoon.

Wat kan ik doen?

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Kan je een telefoon samen met WiFi Analyzer eens kijken of er wel een signaal uit komt? Kan het zijn dat die een andere naam heeft?
Dank, geprobeerd. Er is wel signaal, maar de sterkte ervan ligt tussen de -50 en -80 dBm.
Reputatie 4
Badge +2
Als je de WiFi Analyzer grafieken ziet, zie je je eigen kanaal dan vrij van dat van de buren? De automatische tools maakten er bij ons een bende van en adviseerden allerlei kanalen inclusief kanaal 13 (die door oudere systemen zowiezo niet te gebruiken is). In mijn geval heb ik alles op kanaal 3 geduwd, en kom ik uit op -40 DB dat is bruikbaar -80 is echt te weinig. Overigens. Die bekabelde versterker aansluiten in de meterkast heeft weinig zin, aangezien de meterkast VOL met leidingen zit en je signaal zowiezo enorm dempt. Ik zou de versterker bekabeling naar een andere ruimte leggen, zodat je er vol profijt van hebt.

Geef even door of je verder komt.
Reputatie 7
Badge +18
Dag RuudRuud. Ik zie dat je al de nodige goede hulp hebt gehad met dit probleem. Ben je inmiddels verder gekomen? Zo niet, zou je dan op de vraag van Menno willen reageren?
Reputatie 6
Badge +10
Persoonlijk heb ik ook mijn twijfels over je opstelling. Er staat een versterker in de meterkast. Is dit bij je EB en staat de wifi daarvan aan of uit? Als je die versterker ziet als een "betere" versie van de EB dan heb je het mis. Dat maakt niets uit. Beter is om de versterker in bijv. de woonkamer te plaatsen.
De andere versterker heb je draadloos aangesloten. Dat kan, maar werkt vaak een stuk minder.
Mijn advies zou zijn om beide versterkers bedraad aan te sluiten. Eentje in de woonkamer en eentje op de verdieping. Ik heb ook zo'n opstelling (heb er zelfs eentje meer voor op zolder). Alles via kabel en overal volle bak bereik met maximaal haalbare snelheden (40/105).

Reageer