Beantwoord

nt kastje glasvezel ontbreekt

  • 13 January 2022
  • 12 reacties
  • 452 keer bekeken

Na inmiddels 2 keer contact gehad te hebben met  de klantenservice van kpn. En van van het kastje naar de muur wordt gestuurd. De vraag is heel simpel. Ga op 21 januari over van koper naar glas en wie installeert de nt en hoe maak ik daar een afspraak voor zodat die ook geplaatst gaat worden.

icon

Beste antwoord door Sarina82 29 January 2022, 14:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Sarina82 als je een bevestiging hebt gekregen dat je op die datum over gaat van koper naar glas, wordt er in de regel een monteur ingepland om e.e.a. te activeren en hij/zij neemt dan ook de NT mee.

 

Dat is het hele probleem. Er is tot op heden nog geen monteur ingepland.

Dat is het hele probleem. Er is tot op heden nog geen monteur ingepland.

Hallo @Sarina82 , morgen even bellen met 0800 0402

Succes

Reputatie 7
Badge +11

Klinkt alsof er een administratieve afwijking zit in de systemen. In de regel komt er inderdaad een monteur van KPN om de NT of ONT te plaatsen, er zijn echter ook situaties dat de aannemer van KPN Netwerk deze plaatst in opdracht van KPN Wholesale.

Ik krijg zo'n vermoeden dat de administratie uit gaat van het tweede, dat kan het nog wel eens lastig maken en ik denk dat je hier op het forum op de juiste plek bent. Het is wel belangrijk om je profiel zo compleet mogelijk in te vullen, dan kan een moderator als deze aan dit topic toe komt direct meekijken en indien nodig de juiste stappen zetten :)

Vanavond nog gedaan. Die wimpelt je af naar kpn netwerk. Die eerst maar eens bellen en anders weer kpn zelf. Het interesseert me weinig wie hem monteert. Als ze hem maar komen plaatsen.
 

Inmiddels profiel compleet ingevuld zodat een kpn medewerker mee kan kijken waar het fout gaat.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Sarina82! Bedankt voor je gegevens. Ik heb even meekeken en lees het volgende: “U krijgt een brief over de afspraak met de glasvezelmonteur van KPN Netwerk, dit is de netwerkbeheerder die glasvezel aanlegt. Deze monteur maakt uw glasvezelaansluitpunt in orde. Tot die tijd hoeft u niets te doen.”

De verwachting is dat de werkzaamheden op 21-01-2022 zijn afgerond waarna je het modem kunt aansluiten op het netwerk. Begrijp ik het goed dat jij geen brief hebt ontvangen? Als de opleverdatum van de glasvezelverbinding langer op zich laat wachten, schuift deze datum vooruit.
Contact opnemen met KPN Netwerk voor een monteursafspraak is inderdaad een goed idee. 

 

Kpn netwerk heeft de aansluiting eind september opgeleverd. Witte kastje met de de bekende oranje glasvezelkabel. Eind oktober een abonnement afgesloten en aangesloten op 27 december door een kpn monteur. Helaas niet de bestelde glasvezel verbinding. Maar koper. Op advies van de kpn monteur een migratie van koper naar glas aangevraagd. Deze wordt op 21 Januari opgeleverd. Mijn simpele vraag is wie komt het zwarte glasvezel modem (nt) plaatsen. Zodat we over kunnen naar glasvezel. Er staat tot op heden nog geen monteur ingepland.
 

Hallo @Sarina82 een monteur neemt dat glasvezelkastje mee om aan te sluiten en e.e.a. werkend op te leveren.

 

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel voor de uitleg. Onze systemen zeggen duidelijk wat anders. Dit maakt het voor mij onmogelijk om een monteur te plannen. Er is op dit moment is er niemand aanwezig die mij meer kan vertellen. Ik ga dit morgen (tijdens werktijden) bespreken met mijn collega's. Je hoort van me :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +17

Daar ben ik weer! Het is een beetje omslachtig, maar dit is er aan de hand: de openstaande order wacht op een statusupdate vanuit KPN netwerk. Als de 21e verstreken is, zien we dat je niet aangesloten bent en veranderd de order automatisch in een ticket. Via dit ticket kunnen wij een monteur inplannen. Ik verwacht dat je de 22e of 23e een bericht ontvangt om een afspraak in te plannen met onze monteur. 

 

 

Op dinsdag 25 januari weer contact gehad met kpn klantenservice en kpn netwerk. En zoals verwacht wordt er weer geen monteur aangestuurd. Op vrijdag 28 januari zelf een afspraak gemaakt met een monteur met als reden dat de nt ontbreekt.

Monteur is vandaag langs geweest en heeft de nt geplaatst en de apparatuur aangesloten. Alles werkt naar behoren. Doordat we de monteur zelf hebben aangestuurd konden er volgens de monteur kosten in rekening worden gebracht. De monteur deelde ons mee dat een migratie van koper naar glas altijd gratis is en vond het ook maar vreemd dat er geen monteur werd aangestuurd.

Beste medewerkers van kpn. Wij gaan ervan uit dat er geen kosten in rekening worden gebracht ondanks we de monteur zelf hebben aangestuurd.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Sarina82! Ik vind dat je goed gehandeld hebt. Het duurde allemaal erg lang. Mochten er kosten in rekening gebracht worden, dan vergoed ik die aan je. Bedankt voor je moeite en fijn dat het uiteindelijk  goed gekomen is! 
Mocht je nog ergens tegenaan lopen, dan hoor ik het graag :blush: