Nu ook 200/200 via glasvezel beschikbaar

• 14 februari 2018
  • 72 reacties
  • 2183 keer bekeken

Toon eerste bericht

72 reacties

Reputatie 2
Kun je gewoon links onder upload fotoja dat probeer ik al de hele tijd maar dat gaat dus niet, op een of andere manier gaat er telkens wat fout, komt dat misschien omdat ik een macbook heb en mijn foto's in google
Reputatie 7
Badge +18
Dat ze geld gaan steken in koper snap ik nog niet ik vind dat koper eruit moet en glas er in
Dan ben je ook voorbereid voor de toekomst
Ik vind dan ook dat iedereen glas moet krijgen
Ze leggen het hier overal aan in het buiten gebied
En ik heb het al 3 jaar via het drukriool
Merendeel in Nederland zit nog op koper. Als ze dat allemaal van glasvezel moeten voorzien. Dat is duurder dan koper upgraden. Wat dacht je van die flatgebouwen, die zijn in de muren voorzien van koper. En geen glasvezel. Ook ik zou graag 100% glasvezel willen. Maar ja, helaas gaat dat er niet komen als het aan KPN ligt.
Reputatie 5
Badge +9
Werkt gewoon met mijn oude samsung s6
Voor mij geen apple
Reputatie 2
Hier alsnog de foto

b
Reputatie 5
Badge +9
Ja kan 1gbit aan
Let wel op dat de datum wat kpn aan geef niet altijd correct is en je moet geduld hebben
Bij mij was het 3 maanden
Je kunt het zien aan het lampje deze word dan groen
Reputatie 2
Ja kan 1gbit aan
Let wel op dat de datum wat kpn aan geef niet altijd correct is en je moet geduld hebben
ok. bedankt en we wachten wel af, heb er niet zo’n haast mee want de snelheid is nu ook al mooi.
Mooi, volgende stap eindelijk eens beginnen met de 1000/1000 pakketten waar sommigen van ons al tijden op zitten te wachten?
Reputatie 2
Mooi, volgende stap eindelijk eens beginnen met de 1000/1000 pakketten waar sommigen van ons al tijden op zitten te wachten?ja Tratse ieder zijn smaak maar ik heb aan 200/200 echt wel genoeg
Reputatie 5
Badge +9
ja en als je bv 25 euro per maand meer zou gaan betalen
ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat pakket gaan nemen
1000/1000 is leuk maar voor internet niet echt nodig
als je thuis web server of cloud enz. hebt draaien is het natuurlijk anders
Reputatie 2
ja natuurlijk iedereen heeft verschillende wensen en behoeftes, maar voor de gemiddelde gebruiker vindt ik 200/200 best een aardige snelheid.....meer zal ik zeker niet nodig hebben.
Reputatie 7
Badge +8
Ja kan 1gbit aan

Let op... deze NT is ook een tijd geleverd als 100 Mbit versie (in 2011/2012) dus ik zou niet stellig durven beweren dat deze geschikt is voor Gbit.
Reputatie 5
Badge +9
dan zal mathijs44 bericht van kpn krijgen en de monteur de nt vervangen
Reputatie 2
dan zal mathijs44 bericht van kpn krijgen en de monteur de nt vervangendan zal mathijs44 bericht van kpn krijgen en de monteur de nt vervangentot nu toe nog niets gehoord van kpn dus we wachten rustig af,
Reputatie 1
Ik heb de keuze niet om te verhogen naar 200/200

Reputatie 5
Badge +9
dan is er geen planning dat bij jou het omgezet word in het pop station (of niet mogelijk)
en zul je het met max 100/100 moeten doen
Reputatie 7
Badge +18
Merendeel in Nederland zit nog op koper. Als ze dat allemaal van glasvezel moeten voorzien. Dat is duurder dan koper upgraden. Wat dacht je van die flatgebouwen, die zijn in de muren voorzien van koper. En geen glasvezel. Ook ik zou graag 100% glasvezel willen. Maar ja, helaas gaat dat er niet komen als het aan KPN ligt. @Ward_, wat heb je hier nog op te zeggen? ✌️?
Reputatie 7
Badge +18
dan is er geen planning dat bij jou het omgezet word in het pop station (of niet mogelijk)
en zul je het met max 100/100 moeten doen
Krijg je dat weer, bied KPN 200/200 aan. Kunnen ze het dan alsnog niet nemen? ? Hoe zit dat? ?
Reputatie 5
Badge +9
het is heel simpel
het is hardware afhankelijk
ze gaan niet een hele pop ombouwen als er heel weinig vraag is naar snelheid verhoging
dat is het zelfde vraag koper en glasvezel
het moet kunnen en fiscaal gunstig zijn
Reputatie 7
Moet het "fiscaal gunstig" zijn?
Of bedoel je misschien dat het "commercieel aantrekkelijk" moet zijn?
Reputatie 5
Badge +9
Ja fiscaal gunstig voor providers
Zo moest hier meer als 60% van de inwoners van dit gebied verplicht een jaar een glas aansluiting afnemen
Reputatie 7
Badge +8
Merendeel in Nederland zit nog op koper. Als ze dat allemaal van glasvezel moeten voorzien. Dat is duurder dan koper upgraden. Wat dacht je van die flatgebouwen, die zijn in de muren voorzien van koper. En geen glasvezel. Ook ik zou graag 100% glasvezel willen. Maar ja, helaas gaat dat er niet komen als het aan KPN ligt. @Ward_, wat heb je hier nog op te zeggen? ✌️?

Wat wil je dat ik zeg? Ja, alles verglazen is duurder dan kasten upgraden. Maar uiteindelijk zal het toch een keer gebeuren denk ik. alhoewel het lang kan duren.
Flatgebouwen waar de koperkabel door de muur naar de appartementen gaat kunnen ook worden verglaasd. Vaak kan dat via de meterkasten of andere kasten die onder elkaar zitten in alle woningen. Buitenom met kabelgootjes is ook vaak gedaan. Er zijn veel manieren maar het is altijd maatwerk.
Die ruim 2 miljoen woningen die Reggefiber heeft verglaasd waren voor een deel ook hoogbouw en dat ging vaak goed (en soms niet).

Reactie op die beschikbaarheid van meer dan 100 Mbit in een PoP: ja, er zijn er nog een aantal die dat hebben (loopt ook een ander topic over) maar ironisch genoeg is het zo dat als maar voldoende mensen een abonnement bestellen van 100 Mbit (of minder), dan lost zich dat vanzelf op.
Als het aantal beschikbare actieve poorten in de PoP namelijk op dreigt te raken, dan worden er kaarten met poorten bijgeplaatst. Dat zijn dan echter wel Gbit poorten dus op die manier wordt de PoP toch opgewaardeerd. En dan zijn er ineens wel 200 of 500 Mbit abonnementen mogelijk.
Reputatie 5
Badge +9
Helemaal mee eens waarom is een flatgebouw moeilijker
Ik denk weet wel zeker dat het hier door het drukriool een veel groter en moeilijker project is
Pop stations worden bij vraag geupgrade naar 1gbit en zou ook in de toekomst allemaal gebeuren zeker dat kpn 200 pakket heeft
En de prijs een tussen weg heeft 100 naar 500
Reputatie 2
complimentje voor kpn..in de bevestigingsmail staat dat mijn aanvraag voor sneller internet op 8-3 2018
geactiveerd word maar tot mijn verrassing kreeg ik vandaag al het bericht dat ik er gebruik van kan maken en de andere verrassing is dat ik draadloos maar wel met gebruik van de wifiversterker op 201/201 kom,
dat vind ik toch wel heel mooi...bedankt KPN
Onlangs de extra optie 200/200 opgenomen. Wij maken veel gebruik van wifi nu blijkt de 200 alleen haalbaar via de 5 GHz welke minder ver rijkt en minder belastbaar is. Om het op te lossen, heb ik TP Link TLWPA4220 WiFi 500 Mbps power adapter aangesloten. Kom dan helaas niet verder tot ongeveer 20 I.p.v. 200. We hebben geen verouderd elektriciteitsnetwerken. Met WiFi extender 300 kom ik ook op nog 20 a 30.
Is dit op te lossen?
@mathijs44 ben benieuwd welke versterker jij gebruikt ?
Reputatie 7
Inderdaad is de reikwijdte van 5GHz wifi beduidend minder dan met 2.4GHz wifi maar helaas is 5GHz noodzakelijk voor die hogere snelheden.
Ik haalde op onze 500Mbps aansluiting met de KPN WiFi "versterker" eenvoudig snelheden boven de 350Mbps.
Maar dat betekent wel dat de KPN WiFi "versterker met een netwerkkabel op de Dxperia Box is aangesloten en dat je je zo ongeveer in dezelfde ruimte moet bevinden.
Je kunt overigens op zo'n KPN Wifi "versterker" weer jouw TV ontvanger aansluiten.

Overigens wel jammer dat je zelf die 200/200 optie aangezet hebt. Nu betaal je dus €8,99 per maand terwijl je 200/200 voor €4,99 van KPN had "gekregen" als je op 30 juni de 100/100 snelheidsverhoging aan had staan.

Reageer