Nu ook 200/200 via glasvezel beschikbaar

• 14 februari 2018
  • 72 reacties
  • 2248 keer bekeken

Toon eerste bericht

72 reacties

Weet ik, maar om de WiFi beetje te bewaren voor andere dingen inmiddels netwerkkabel naar de TV. De WiFi verlenger van KPN is Beetje hetzelfde als die TP link die we al hebben. Eigenlijk hebben we dus niets aan de 200/200 vwb WiFi tenzij we met zn allen in de gang gaan zitten ?. Denk dat ik moet zoeken naar 5ghz router en met kabel moet doortrekken.
Reputatie 7
Ik geloof dat je mijn vorige bericht niet helemaal begrepen hebt.
Reputatie 6
Badge +8
@wjb,

Even wat anders 😉 waarom haal jij geen hogere snelheid op WiFi dan? (5 GhZ uiteraard) Ik ken namelijk iemand met T-Mobile Thuis met als snelheid 500/500 welk over WiFi (5 GhZ) de volledige snelheid haalt.
Reputatie 7
@wjb,

Even wat anders 😉 waarom haal jij geen hogere snelheid op WiFi dan? (5 GhZ uiteraard) Ik ken namelijk iemand met T-Mobile Thuis met als snelheid 500/500 welk over WiFi (5 GhZ) de volledige snelheid haalt.
Op mijn OnePlus 5T en mijn Microsoft Surface Book haalde ik ook de maximale snelheid maar It takes two to tango waarmee ik wil aangeven dat dergelijke snelheden alleen mogelijk zijn als beide zijden dat aankunnen.
Overigens heb ik mijn abonnement op 24 juni teruggezet naar 100/100Mbps zodat ik 200/200Mbps geleverd ga krijgen voor €4,99 per maand i.p.v. 500/500Mbps voor €12,99 per maand. Een prijsverschil van €8,- per maand voor 300Mbps vind ik te veel.
Reputatie 3
@wjb Is bij jou de snelheid ook daadwerkelijk aangepast naar 200/200 ?
Reputatie 6
Badge +8
Duidelijk @wjb! 🙂 dan snap ik hem helemaal!

@labrag12,
Daar is KPN nog mee bezig! er komt ergens in juli een 'veeg batch' dat iedereen naar zijn nieuwe snelheid gaat indien mogelijk/nodig.
@wjb sorry, ik begrijp het wel maar kan er niet veel mee. Ik denk dat ik niet duidelijk formuleer.. probleem is ook niet opgelost en bij KPN wordt een monteur geadviseerd ... en is onbekend wie dan moet betalen. Hoe klantvriendelijk ....
Mss is dit het probleem en heeft iemand een oplossing?
Dit staatvop website KPN;
Brand 1 lampje bij de LAN poort groen en het lampje ernaast staat uit, dan heb je een interne 100Mbit verbinding. Branden deze groen en oranje dan heb je een interne verbinding van 1Gbit.
Wij hebben de experiabox v10. Kan ik hier nog wat aan doen of is dit de maximale output als ik bedraad werk?
Reputatie 7
Heb je ook televisie van KPN?
Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een netwerkkabel naar de TV ontvanger in de woonkamer liggen.
Koop dan een KPN WiFi "versterker" en sluit de aan op die netwerkkabel. De TV ontvanger sluit je vervolgens weer aan op de KPN WiFi "versterker". Als jouw mobiele apparaten het aankunnen, dan zal je in jouw woonkamer dan via 5GHz vast en zeker die 200Mbps gaan benaderen.
Zonder dat ik het gevraagd heb snelheid opgewaardeerd naar 200.
Zet die handel weer terug naar waar het stond.
Dit kan echt niet
Reputatie 7
Zonder dat ik het gevraagd heb snelheid opgewaardeerd naar 200.
Zet die handel weer terug naar waar het stond.
Dit kan echt niet
Dus je wilt niet "gratis en voor niets" meer snelheid ontvangen?
200/200 Mbit/s Glasvezel + €8.99 p/mnd
Niets voor niets bij KPN ze hadden mijn rekening al verhoogd.
Uiteindelijk trek je aan korstte eind bij dit soort bedrijven.
Dus terugzetten die handel, en dat is gebeurd nu
Reputatie 7
200/200 Mbit/s Glasvezel + €8.99 p/mnd
Niets voor niets bij KPN ze hadden mijn rekening al verhoogd.
Uiteindelijk trek je aan korstte eind bij dit soort bedrijven.
Dus terugzetten die handel, en dat is gebeurd nu
Maar je kreeg ook €4,- korting waardoor je die 200/200Mbps dus voor €4,99 "kreeg", precies evenveel als voor de 100/100Mbps betaalt die je daarvoor had en wellicht nu ook weer hebt.
Jammer dat je hem weer teruggezet hebt want nu krijg je dat voordeeltje waarschijnlijk niet meer. 😞
Bij mij is die "gratis" snelheidsverhoging nog niet geactiveerd, maar ik hoop dat dat snel zal gaan gebeuren. Zie: https://forum.kpn.com/internet-9/de-prijs-en-pakketwijzigingen-bij-kpn-2018-449789/index39.html#post637411
Ik was tevreden met wat ik had, heb alle snelheden uitgeprobeerd en ik heb voldoende aan de standaard mogelijkheid.
Dus betaal ik niet meer dan mijn pakket.
En dat is al meer dan genoeg. 🙂
Reputatie 7
Ik was tevreden met wat ik had, heb alle snelheden uitgeprobeerd en ik heb voldoende aan de standaard mogelijkheid.
Dus betaal ik niet meer dan mijn pakket.
En dat is al meer dan genoeg. :-)
Dus je hebt nu 100/10Mbps?
101/32.2
Reputatie 7
101/32.2Helder, maar voorheen had je een 100/100Mbps abonnement immers anders was je niet omgezet naar 200/200Mbps.
Zie onderstaande tabel:

Nee, bij de prijsverhoging heb ik dat teruggezet naar dat wat bij het pakket hoorde wat ik afgesloten heb in januari 2017.
En ik zie op mijn rekening (site) geen apart bedrag voor internet.
En voor mijn twee tv toestellen en telefoon (KPN) mobiel (KPN) is dat ruim voldoende.
500/500 100/100 en 200/200 daar gebruik ik mijn internet te weinig voor.
Het is goed zoals het nu is.
Reputatie 7
Nee, bij de prijsverhoging heb ik dat teruggezet naar dat wat bij het pakket hoorde wat ik afgesloten heb in januari 2017.Dan vind ik het vreemd dat jij overgezet werd naar 200/200Mbps, dat zou namelijk alleen hebben mogen gebeuren als de 100/100Mbps optie actief was.
Nee, bij de prijsverhoging heb ik dat teruggezet naar dat wat bij het pakket hoorde wat ik afgesloten heb in januari 2017.Dan vind ik het vreemd dat jij overgezet werd naar 200/200Mbps, dat zou namelijk alleen hebben mogen gebeuren als de 100/100Mbps optie actief was.
Daarom ook maar het was zo, mijn tv signaal viel weg. Dus kijk ik waarom op "Mijn KPN."
En daar stond dat ik 200/200 had, en dat wilde ik niet.
Teruggezet dus (via de site Mijn KPN) Maar ongevraagd opgewaardeerd dus.
@wjb hadden we eerder ook al geprobeerd . Maakt geen verschil. Bovendien valt tv dan ook wel ns uit...als ik tv volledig ontkoppel kom ik ook niet verder dan 80..
Reputatie 7
Badge +28
Genetic, wanneer heb jij de snelheidsverhoging verwijderd?

De eerste selectie van klanten die in aanmerking kwamen voor de gratis verhoging is half april gedaan. In juni zijn we begonnen met het omzetten van de snelheden voor die groep klanten. Alleen in sommige gevallen lukte dat niet. Als er bijvoorbeeld een openstaande wijziging was. In die gevallen is de klant op een lijst gezet om het later nog eens te doen. Ik vermoed dat jij in april nog wel het 100/100 pakket had en dus bent geselecteerd. En vervolgens in juni is het niet gelukt, waarschijnlijk omdat het dan net samenviel met jouw wijziging om het pakket te verwijderen. En dan is het nu alsnog uitgevoerd. Alleen omdat het 100/100 pakket op dat moment niet meer actief was, is het een volledig betaalde versie geworden in plaats van de kortingsversie.

Oftewel, een samenloop van omstandigheden. Goed dat je het nu wel zelf weer verwijderd hebt.

Inloggen, hoe is jouw wifi versterker/tv dan aangesloten? Zit die rechtstreeks met een kabel, of gaat dat via draadloze adapters in het stopcontact? Want als het dat laatste is, dan is dat toch de zwakke schakel in de manier van aansluiten. Als het gaat Experia - kabel naar wifi versterker - kabel naar tv ontvanger, en je zit in dezelfde ruimte als de Versterker, dan zou je zowel goede wifi moeten hebben als een tv die goed werkt.
Genetic, wanneer heb jij de snelheidsverhoging verwijderd?
Inloggen, hoe is jouw wifi versterker/tv dan aangesloten? Zit die rechtstreeks met een kabel, of gaat dat via draadloze adapters in het stopcontact? Want als het dat laatste is, dan is dat toch de zwakke schakel in de manier van aansluiten. .

Verhoging meteen verwijderd na opwaardering jongleren donderdag 4 juli dacht ik.
Alle twee tv rechtstreeks aangesloten op modem Experia Box V 10.
Modem in huiskamer naast tv.
En sinds aansluiting (Monteur KPN) 2017) nergens geen last van gehad.
Vriendelijke groet Genetic

Reageer