Nu ook 200/200 via glasvezel beschikbaar

• 14 februari 2018
  • 72 reacties
  • 2183 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Bestaande glasvezelklanten kunnen vanaf vandaag ook kiezen voor een 200/200 variant.
Dit kost €8,99 p/m
Voor nieuwe klanten is het (nog) niet te kiezen maar ik verwacht dat dat wel gaat gebeuren.

72 reacties

Reputatie 2
complimentje voor kpn..in de bevestigingsmail staat dat mijn aanvraag voor sneller internet op 8-3 2018
geactiveerd word maar tot mijn verrassing kreeg ik vandaag al het bericht dat ik er gebruik van kan maken en de andere verrassing is dat ik draadloos maar wel met gebruik van de wifiversterker op 201/201 kom,
dat vind ik toch wel heel mooi...bedankt KPN
Reputatie 7
Badge +18
Dat ze geld gaan steken in koper snap ik nog niet ik vind dat koper eruit moet en glas er in
Dan ben je ook voorbereid voor de toekomst
Ik vind dan ook dat iedereen glas moet krijgen
Ze leggen het hier overal aan in het buiten gebied
En ik heb het al 3 jaar via het drukriool
Merendeel in Nederland zit nog op koper. Als ze dat allemaal van glasvezel moeten voorzien. Dat is duurder dan koper upgraden. Wat dacht je van die flatgebouwen, die zijn in de muren voorzien van koper. En geen glasvezel. Ook ik zou graag 100% glasvezel willen. Maar ja, helaas gaat dat er niet komen als het aan KPN ligt.
Reputatie 2
Leuke optie, ik had eigenlijk een ander optie verwacht :P

1000/1000 voor 17,50 😛
Reputatie 7
Badge +15
Dit is zeker mooi! Nu nog hopen dat dit voor koper klanten aangeboden gaat worden (Ik verwacht van niet 😉 ).
Reputatie 7
Badge +8
Update: Nu ook bestelbaar bij nieuwe abonnementen.

XS4All is al begonnen met hogere snelheden op koper zoals de meeste wel weten. Zij hebben gekozen voor een 160/16 abonnement op xDSL. Daarvoor is op dit moment BVVDSL nodig (want je moet meer dan 100 Mbit gaan leveren) of Vplus later dit jaar.
Reputatie 7
Badge +8
Merendeel in Nederland zit nog op koper. Als ze dat allemaal van glasvezel moeten voorzien. Dat is duurder dan koper upgraden. Wat dacht je van die flatgebouwen, die zijn in de muren voorzien van koper. En geen glasvezel. Ook ik zou graag 100% glasvezel willen. Maar ja, helaas gaat dat er niet komen als het aan KPN ligt. @Ward_, wat heb je hier nog op te zeggen? ✌️?

Wat wil je dat ik zeg? Ja, alles verglazen is duurder dan kasten upgraden. Maar uiteindelijk zal het toch een keer gebeuren denk ik. alhoewel het lang kan duren.
Flatgebouwen waar de koperkabel door de muur naar de appartementen gaat kunnen ook worden verglaasd. Vaak kan dat via de meterkasten of andere kasten die onder elkaar zitten in alle woningen. Buitenom met kabelgootjes is ook vaak gedaan. Er zijn veel manieren maar het is altijd maatwerk.
Die ruim 2 miljoen woningen die Reggefiber heeft verglaasd waren voor een deel ook hoogbouw en dat ging vaak goed (en soms niet).

Reactie op die beschikbaarheid van meer dan 100 Mbit in een PoP: ja, er zijn er nog een aantal die dat hebben (loopt ook een ander topic over) maar ironisch genoeg is het zo dat als maar voldoende mensen een abonnement bestellen van 100 Mbit (of minder), dan lost zich dat vanzelf op.
Als het aantal beschikbare actieve poorten in de PoP namelijk op dreigt te raken, dan worden er kaarten met poorten bijgeplaatst. Dat zijn dan echter wel Gbit poorten dus op die manier wordt de PoP toch opgewaardeerd. En dan zijn er ineens wel 200 of 500 Mbit abonnementen mogelijk.
101/32.2
Reputatie 7
@wjb,

Even wat anders 😉 waarom haal jij geen hogere snelheid op WiFi dan? (5 GhZ uiteraard) Ik ken namelijk iemand met T-Mobile Thuis met als snelheid 500/500 welk over WiFi (5 GhZ) de volledige snelheid haalt.
Op mijn OnePlus 5T en mijn Microsoft Surface Book haalde ik ook de maximale snelheid maar It takes two to tango waarmee ik wil aangeven dat dergelijke snelheden alleen mogelijk zijn als beide zijden dat aankunnen.
Overigens heb ik mijn abonnement op 24 juni teruggezet naar 100/100Mbps zodat ik 200/200Mbps geleverd ga krijgen voor €4,99 per maand i.p.v. 500/500Mbps voor €12,99 per maand. Een prijsverschil van €8,- per maand voor 300Mbps vind ik te veel.
Reputatie 6
Badge +10
Bestaande glasvezelklanten kunnen vanaf vandaag ook kiezen voor een 200/200 variant.
Dit kost €8,99 p/m
Voor nieuwe klanten is het (nog) niet te kiezen maar ik verwacht dat dat wel gaat gebeuren.

Dat is mooi! 100/100 is voor mij net te weinig en 500/500 (wat ik nu heb) te veel van het goede en te duur.
Reputatie 5
Badge +9
dat komt omdat jij nog op een oude (kaart) zit die 100mbit is
deze moet omgebouwd worden naar 1gbit in het pop station (wijkkast)
als dit gebeurd is dan is switchen naar 500/500 enz. is enkele min. gebeurd
als jij thuis nog een 100mbit nt hebt (glasvezel kastje) moet deze ook vervangen worden door een 1gbit
zelfde geld ook voor oudere experia boxen voor v8
Reputatie 5
Badge +9
dan is er geen planning dat bij jou het omgezet word in het pop station (of niet mogelijk)
en zul je het met max 100/100 moeten doen
Reputatie 7
Badge +18
hallo @mathijs44
Nee hoor je hoeft geen nieuw abonnement te nemen, alles blijft hetzelfde alleen je snelheid wordt verhoogd.
Je kunt het zelf in Mijn KPN bestellen.
Bellen kan natuurlijk ook 0800 0402
Reputatie 7
Badge +27
Genetic, wanneer heb jij de snelheidsverhoging verwijderd?

De eerste selectie van klanten die in aanmerking kwamen voor de gratis verhoging is half april gedaan. In juni zijn we begonnen met het omzetten van de snelheden voor die groep klanten. Alleen in sommige gevallen lukte dat niet. Als er bijvoorbeeld een openstaande wijziging was. In die gevallen is de klant op een lijst gezet om het later nog eens te doen. Ik vermoed dat jij in april nog wel het 100/100 pakket had en dus bent geselecteerd. En vervolgens in juni is het niet gelukt, waarschijnlijk omdat het dan net samenviel met jouw wijziging om het pakket te verwijderen. En dan is het nu alsnog uitgevoerd. Alleen omdat het 100/100 pakket op dat moment niet meer actief was, is het een volledig betaalde versie geworden in plaats van de kortingsversie.

Oftewel, een samenloop van omstandigheden. Goed dat je het nu wel zelf weer verwijderd hebt.

Inloggen, hoe is jouw wifi versterker/tv dan aangesloten? Zit die rechtstreeks met een kabel, of gaat dat via draadloze adapters in het stopcontact? Want als het dat laatste is, dan is dat toch de zwakke schakel in de manier van aansluiten. Als het gaat Experia - kabel naar wifi versterker - kabel naar tv ontvanger, en je zit in dezelfde ruimte als de Versterker, dan zou je zowel goede wifi moeten hebben als een tv die goed werkt.
Reputatie 7
Badge +18
Dit is zeker mooi! Nu nog hopen dat dit voor koper klanten aangeboden gaat worden (Ik verwacht van niet 😉 ). Dat hoop ik eerlijk gezegd ook. Want ik kan Bonding nemen, dan kan ik dat ook hebben. Maar dan zal het geen 200/200 zijn, maar 200/30. Omdat 200/200 met koper niet kan.
Reputatie 7
Badge +18

XS4All is al begonnen met hogere snelheden op koper zoals de meeste wel weten. Zij hebben gekozen voor een 160/16 abonnement op xDSL. Daarvoor is op dit moment BVVDSL nodig (want je moet meer dan 100 Mbit gaan leveren) of Vplus later dit jaar.

Dat klopt @Ward_! Wanneer volgt KPN? Dit moet toch mogelijk zijn als XS4ALL het allang kan!
Dan zou het zeker bij KPN ook moeten, want XS4ALL zit op het netwerk van KPN. Oftewel technisch kan het, maar KPN wilt hier niet aan. 😞
Reputatie 7
Badge +18
Weet je wat ik niet begrijp, dat klanten met glasvezel een 200/200 Mbit/s kunnen bestellen. Terwijl ik VDSL heb met 100/30 Mbit/s heb, en zou ik bonding VDSL nemen, dan zou ik 200/60 Mbit/s kunnen hebben. Waarom worden VDSL klanten steeds maar weer als aanhang gebruikt? Omdat KPN ook al bezig is met het uitrollen van 400 Mbit/s via koper. Het is niet dat ik het de klanten met glasvezel het niet gun, maar KPN zegt zelf dat ze meer in koper willen investeren in plaats van in glasvezel.
Reputatie 7
Badge +18
Merendeel in Nederland zit nog op koper. Als ze dat allemaal van glasvezel moeten voorzien. Dat is duurder dan koper upgraden. Wat dacht je van die flatgebouwen, die zijn in de muren voorzien van koper. En geen glasvezel. Ook ik zou graag 100% glasvezel willen. Maar ja, helaas gaat dat er niet komen als het aan KPN ligt. @Ward_, wat heb je hier nog op te zeggen? ✌️?
Reputatie 7
Badge +18
dan is er geen planning dat bij jou het omgezet word in het pop station (of niet mogelijk)
en zul je het met max 100/100 moeten doen
Krijg je dat weer, bied KPN 200/200 aan. Kunnen ze het dan alsnog niet nemen? ? Hoe zit dat? ?
Reputatie 6
Badge +8

Dat klopt @Ward_! Wanneer volgt KPN? Dit moet toch mogelijk zijn als XS4ALL het allang kan!
Reputatie 6
Badge +8
@wjb,

Even wat anders 😉 waarom haal jij geen hogere snelheid op WiFi dan? (5 GhZ uiteraard) Ik ken namelijk iemand met T-Mobile Thuis met als snelheid 500/500 welk over WiFi (5 GhZ) de volledige snelheid haalt.
Reputatie 6
Badge +8
Duidelijk @wjb! 🙂 dan snap ik hem helemaal!

@labrag12,
Daar is KPN nog mee bezig! er komt ergens in juli een 'veeg batch' dat iedereen naar zijn nieuwe snelheid gaat indien mogelijk/nodig.
Reputatie 2
Dit kost €8,99 p/m
als ik het goed heb is dat dus maar €4,00 meer dan de 100/100 verbinding maar hou je dan ook dezelfde experiabox...heb nu dus de V9....en blijft ook je abbo hetzelfde of moet je ook een nieuw abbo nemen ?....als het abonnement het zelfde blijft vind ik het wel het overwegen waard.
Reputatie 2
hallo,....ik heb 100/100 en heb mij nu aangemeld voor 200/200 en nu staat in de bevestigingsmail dat mijn verbinding pas op 8-3-2018 word omgezet....waarom duurt dit zo lang ? moet dat gebeuren in de centrale en kan dit niet omgezet worden door een medewerker bij kpn?
Reputatie 2
dat komt omdat jij nog op een oude (kaart) zit die 100mbit is
deze moet omgebouwd worden naar 1gbit in het pop station (wijkkast)
als dit gebeurd is dan is switchen naar 500/500 enz. is enkele min. gebeurd
als jij thuis nog een 100mbit nt hebt (glasvezel kastje) moet deze ook vervangen worden door een 1gbit
zelfde geld ook voor oudere experia boxen voor v8
bedankt voor jouw antwoord....ik heb de experiabox V9 maar van mijn glasvezelkastje weet ik verder niets..kan ik zelf controleren of dat geschikt is ?
er is van kpn uit niets medegedeeld over het glasvezelkastje.
Reputatie 2
welke heb je kun je een foto delen hier
ik zelf hier heb ik een witte waar 3 led lampjes groen branden
voorheen toen ik nog 100mbit aansluiting had waren er 2 groen en 1 oranje
ik heb er een donker gekleurde met 2 gele en een oranje lampje

Reageer