Beantwoord

Officiƫle KPN documentatie voor configuratie eigen VDSL modem

  • 2 March 2019
  • 5 reacties
  • 3572 keer bekeken

Reputatie 1
Goedenavond,

Door middel van diverse bronnen heb al ruim een jaar mijn Draytek Vigor 2860 naar tevredenheid draaien, maar deze wil ik IPTV gereed maken. In een post van 2016 las ik dat ik VLAN 4 zou moeten gebruiken voor IPTV, maar of deze gegevens nog actueel zijn is onduidelijk.

Graag zou ik willen weten waar de officiƫle documentatie vanuit KPN beschikbaar gesteld is om een eigen, hiervoor geschikte modem/router correct in te stellen. Wanneer ik hiernaar zoek, kom ik enkel oude vergelijkbare vragen in het forum tegen, en documentatie toegespitst op een FTTH verbinding. Ik voel er niks voor om de Experiabox te gebruiken, de functionaliteit is simpelweg te beperkt voor mijn wensen en behoeftes. Mijn contract bij KPN is reeds verlopen, ik sta open voor suggesties van providers die meer vrijheid bieden.

Ik ben bekend met de www.netwerkje.com website, maar ook daar is het niet duidelijk of de informatie actueel is, het lijkt mij dat KPN over soortgelijke, eigen informatie beschikt.
icon

Beste antwoord door Joran 4 March 2019, 13:12

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @0570, we hebben hier geen officiƫle documentatie over beschikbaar. Op het forum is wel diverse informatie te vinden van gebruikers, zoals dit topic van wjb: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box | KPN Community. Onderaan dat topic een link naar de Draytek documentatie over routed IPTV: https://www.draytek.nl/files/Routed%20IPTV%20[V2.0].pdf (even selecteren en plakken, linkje werkt niet door de haakjes). We kunnen hier geen ondersteuning op bieden maar het staat je altijd vrij je vraag op het forum te stellen.
Reputatie 1
Beste @Joran, bedankt voor de informatie, dit is een stuk duidelijker dan de forum berichten uit 2015/2016 die ik steeds tegen bleef komen.

EĆ©n technische vraag resteert:
Bij de IGMP Proxy heb ik een klein checkboxje staan met de tekst: "Add PPP header(Encapsulate IGMP in PPPoE)" Vereist mijn Routed IPTV verbinding met KPN dat deze aan of uit staat?
Reputatie 7
Badge +28
Dat zijn precies de vragen waar ik het antwoord niet op weet 😉 Ik denk dat je dit het beste even kunt vragen in het topic dat hierboven is gelinkt!
Reputatie 1
Goedenavond @Joran,

De logica van je redenering ontgaat mij even. Waarom kan een dergelijk antwoord niet gegeven worden door een technisch onderlegde KPN'er? Je verwijst mij als provider zijnde voor technische antwoorden naar de wellicht juiste of onjuiste gegevens van andere KPN klanten.

Als provider zijnde bepaalt KPN welke instellingen correct of incorrect zijn in de connectie met abonnementhouders. Ik vraag je niet om mijn eigen modem/router voor mij te configureren, ik vraag simpelweg om de correcte gegevens zodat ik dit zelf kan doen. Het zou fijn zijn om hier een inhoudelijk antwoord op te krijgen, niet een 'ga het iemand anders vragen' antwoord.
Reputatie 7
Badge +28
Wij bieden hier geen ondersteuning op. De Experia Boxen zijn geconfigureerd om op ons netwerk te werken en die apparaten ondersteunen we. Er is geen informatie beschikbaar hoe je andere modems instelt. Als je een eigen modem wil instellen is dat per definitie op eigen risico.

Ik zie dit graag anders, zeker gezien Vrije router keuze nu wettelijk vastgelegd | KPN Community, maar dat lijkt helaas nog een tijd te gaan duren.

Reageer