Beantwoord

Om de haverklap de melding "verbonden, geen internet." op laptop

  • 20 July 2021
  • 23 reacties
  • 501 keer bekeken

Sinds een jaar KPN internet met glasvezel en Experiabox. De laatste weken tijdens het draadloos internetten (laptop en tablet) gemiddeld om het half uur opeens de melding "verbonden, geen internet" De experiabox al een aantal keren door KPN laten resetten en zelf ook de glasvezel gereset, maar geen of misschien heel kort enige verbetering. Ook het terugkijken van tv programma's hapert. Heel vervelend. Wat kan er nog meer aan gedaan worden?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 21 July 2021, 13:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Badge +19

Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Heb je dit soort dingen in huis?

 

Hallo Joep,

 

Alleen de twee bijgeleverde ronde superwifi punten zijn aangesloten. Verder niets (Ik heb tv en internet van KPN).

Alles door een monteur geinstalleerd en een tijdlang nauwelijks problemen gehad, maar nu sinds aantal weken keer op keer mis.

Badge +19

Dat is vreemd. Welk type modem heb je?

Niks vreemds aan Joep, als je alles weet zou je het begrijpen, je weet toch als de buren een nieuwe LED lamp in hun schemerlamp draaien kan jij er ongemak van hebben, soms heb je er geen grip op en is een verandering van het wifi kanaal of een simpele herstart van alles een oplossing.

En ik lees super wifi punten, staan deze wel goed met elkaar in verbinding zodat het onderling goed communiceert?

Het gaat om de Experia V 10 A. Behalve dat het internet vaak wegvalt ( "verbonden, geen internet") en dan na enkele minuten weer terugkomt is bijkomend probleem dat ook telefoongesprekken vaak na enkele minuten "dood" zijn, je hoort niets meer en de ander hoort jou niet, zonder dat de verbinding hoorbaar wordt verbroken. Ook teruggekeken tv programma's eindigen vaak halverwege en dan wordt automatisch het volgende gestart. Al met al erg vervelend.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Klaaskijker, welkom op ons forum!
Ik kijk graag even met je mee. Dat al je diensten tegelijk wegvallen is wel een indicatie dat er mogelijk aan onze kant iets niet goed zit.
Kun je nog vertellen hoe de lampjes op je KPN apparaten branden op het moment dat de verbinding wegvalt?
Kun je daarnaast ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hallo Thomas,

Heb de gegevens ingevuld.

Zodra ik kan geef ik door hoe de lampjes branden.

Bedankt alvast.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Klaaskijker, ik heb meteen even meegekeken en zie dat er inderdaad iets niet helemaal goed gaat.
Zo is gisteren je verbinding 26 keer uitgevallen en vandaag 3x. Dit duidt op een probleem tussen je experiabox en ons.
Dit kan nog in de kabel naar het glasvezelkastje, het glasvezelkastje zelf of de glasvezelkabel naar ons toe zitten. Kun je die kabels/aansluitingen nog controleren? In het laatste geval moeten we hier echt even iemand voor aansturen.

Nou is het even lastig omdat ons systeem pas actie wil ondernemen als het dezelfde dag 5x gebeurd is. Dat gecombineerd met dat ik niet 'savonds werk word het even wat lastig om dus iemand aan te sturen.
Kan ik je vragen om hierover in de middag of avond eens met ons te bellen op 0800-0402 of te chatten via www.kpn.com/service? (het liefst via een mobiele verbinding vanwege het wegvallen)

Hallo Thomas, zojuist weer geen internet, ik ging meteen kijken, zowel experia als de wifi versterkers stonden op groen. Ik kon ook niet meer telefoneren. Imddels werkt het weer. Ik neem aan dat ik vandaag ook wel boven de 5x ga uitkomen. Maakt dat het makkelijker? Ik zal de glasvezel aansluiting wel  nog controleren. 

Inmiddels alweer de melding " verbonden geen internet" gehad. De experia knipperde nu blauw en na een tijdje weer groen. Heb de glasvezel gecontroleerd, niets byzonders kunnen ontdekken. De teller voor vandaag staat nu op 4x denk ik

Reputatie 7
Badge +20

We zitten nu op 9x dus het gaat goed fout @Klaaskijker !
Zoals je het beschrijft lijkt er in de experiabox iets mis te gaan, ik stel dan ook voor die om te ruilen. Ik heb meteen een nieuwe voor je aangevraagd.
Je kunt de oude morgen omruilen bij een postnl servicepunt bij jou in de buurt, meer informatie daarover krijg je dadelijk per sms/mail!

*edit: ik stuur je ook nog even een privébericht met de gegevens.

Ok, dankjewel Thomashopelijk helpt het.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Klaaskijker, ik lees dat de nieuwe experiabox geinstalleerd is, de verbinding toen toch nog slecht bleek, er vervolgens een ticket voor aangemaakt is.
Dit ticket staat nu op opgelost maar als ik naar je lijn kijk zie ik dat deze toch nog vrij vaak wegvalt. 
Hoe ervaar jij dit?

Hallo Thomas,

Na een zeer langdurig telefonisch hulpgesprek leek het inderdaad nodig alsnog een monteur langs te laten komen omdat er ondanks alle pogingen toch niets meer werkte. Wel kreeg ik nog de suggestie het modem met een andere kabel eens rechtstreeks met de glasvezel te verbinden. Toen ik uren later zo'n kabel had, gingen vervolgens wel alle lampjes op het modem branden. Daarmee leek de oude kabel die onder mijn vloer is doorgetrokken en die glasvezel en modem verbindt dus de oorzaak, maar uiteindelijk bleek die oude kabel ondanks de langdurige hulp alleen maar verkeerd aangesloten op het modem. De monteur kon afgezegd. Nu ik dat had opgelost werkt alles namelijk wel weer. 

Maar inderdaad krijg ik nog wel steeds regelmatig de melding " verbonden geen internet ", wat dat betreft lijkt er uiteindelijk weinig verbeterd. Als ik tv kijk lijkt het dat het geluid heel even wegvalt vlak voor er weer een melding" verbonden geen internet" komt. Maar ben uiteraard niet zeker dat dat altijd zo gebeurt. 

Wat kan er nog meer worden gedaan om dit op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Klaas

Reputatie 7
Badge +20

Heb je het nu aangesloten zitten met de nieuwe kabel of gebruik je de oude kabel weer?
Als ik dit zo zie, en je de nieuwe kabel gebruikt moet er toch weer iemand langskomen denk ik.
Als je toch de oude kabel gebruikt vermoed ik dat het daar toch in zit.

Hallo Thomas,

Sinds een uur heb ik de experia nu met de glasvezel verbonden met een nieuwe kabel die primitief bovengronds ligt. waarbij de experia op zijn normale plaats blijft staan. Ben benieuwd of dit verbetering gaat geven. Gisteravond rond elf uur viel tot twee maal toe een telefoongesprek stil na enkele minuten, zonder dat de verbinding verbrak en viel er even niet meer terug te bellen en ook internet (messenger) kon korte tijd niet gebruikt.

Als een nieuwe binnenkabel de oplossing blijkt te zijn kan KPN dan onder de vloer een nieuwe kabel trekken en aansluiten? 

Met vriendelijke groet Klaas.

Ps ik hoop dat jullie het aantal keren uitval blijven volgen. Ik ben zelf uiteraard niet de hele dag online.

Reputatie 7
Badge +20

Ah top, kun je het eens een paar dagen primitief laten? Ik hoop dat we daar een conclusie uit kunnen trekken.
We kunnen verbrekende verbindingen altijd een paar dagen terugkijken gelukkig, je computer hoeft daarvoor niet online te zijn.
Op dit moment is de verbinding vandaag 6x weggevallen. Beter dan de 18x van gisteren maar minder dan de 2x van de dag daarvoor.

 

Een nieuwe binnenkabel kunnen onze monteurs wel voor je trekken maar dat doen ze helaas niet gratis. Dit is dan een servicemonteur.

Hallo Thomas,

Dankjewel voor je reactie. 

Ondanks de nieuwe tijdelijke kabel toch alweer een aantal keren de melding " verbonden, geen internet" gekregen.

Ik laat die kabel wel een paar dagen zitten, zodat er een duidelijk beeld is.

We houden contact.  

Wat zou de volgende stap zijn als de oorzaak toch niet de kabel blijkt te zijn?

Met vriendelijke groet,

Klaas.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Is goed, hou ons op de hoogte!
De volgende stap is weer een monteur, die kan dan verder waar de eerste gebleven is.

Hallo Thomas,

Zal ik zeker doen. En ik hoor graag de aantallen verbrekingen.

Wanneer is het beeld voldoende helder om een monteur in te schakelen?

Met vriendelijke groet,

Klaas

Ps de eerste monteur was dus afgezegd door mij. 

 

Reputatie 7
Badge +20

5 onderbrekingen op 1 dag is genoeg voor een nieuw ticket met monteur, gisteren is de verbinding in totaal 15x weggevallen, vandaag zitten we op 1x

Reputatie 7
Badge +20

Voor de meelezers, er is een monteur geweest en het glasvezelkastje bleek kapot. 
@Klaaskijker mocht je verder nog ergens tegenaan lopen of vragen hebben dan weet je ons te vinden!

Probeer al een paar uur contact te krijgen met een persoon van de klantenservice. Wordt steeds lang in de wacht gezet en als de telefoon dan eindelijk een keer overgaat (en die gare muziek klaar is met afspelen) dan hoor ik alleen ruis of wat gebrabbel van iemand die vervolgens keihard de telefoon weer ophangt. Ik kom zo niet verder met het internet probleem. Fijn die wachttijden, het niet bereikbaar zijn, die keuzemenu’s etc. Als ik een abo af wil sluiten dan heb ik zo iemand aan de telefoon maar met een probleem…Zucht…Misschien toch maar eens overstappen?