Beantwoord

Omruilen experiabox v8

  • 23 April 2021
  • 9 reacties
  • 181 keer bekeken

Ik heb nog een Experiabox v8. Die wil ik graag omruilen voor een nieuwer type, om gebruik te kunnen maken van DMZ. Dit lijkt namelijk (ook volgens dit forum) niet goed te werken op dit type.  Is dat mogelijk?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 4 May 2021, 12:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @1414mp . Welkom op het forum.

Waarom wil je DMZ gebruiken? En heb je het al geprobeerd met die v8? (vergeet niet dat bij gebruik van DMZ je het risico loopt dat je afgesloten wordt als het apparaat dat je vrije toegang geeft tot internet geen goede firewall heeft)

He Erwin,

Ja heb ik al even geprobeerd. Heb een Tp-link router achter de v8 gekoppeld met een statisch ip en dus als DMZ. Het internet werd daarna langzaam en pagina's wilde soms niet laden. De router heeft een eigen firewall en fijne opties zoals een mogelijkheid een VPN op te zetten. En om dit te kunnen gebruiken moet ik de router wel als DMZ kunnen instellen.

Reputatie 7

Heb een Tp-link router achter de v8 gekoppeld met een statisch ip en dus als DMZ. 

Een statisch IP adres is natuurlijk nog geen DMZ.

 

Het internet werd daarna langzaam en pagina's wilde soms niet laden.

Laat de TP-Link haar WAN IP adres via DHCP ophalen en zet het IP adres op de V8 vast als static DHCP. Dan weet je zeker dat ook de DNS servers goed ingesteld worden.

 

De router heeft een eigen firewall en fijne opties zoals een mogelijkheid een VPN op te zetten. En om dit te kunnen gebruiken moet ik de router wel als DMZ kunnen instellen.

Zeer valide. Zie ook het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Hallo WJB,


Ik heb de TP-link een statisch DHCP adres gegeven en dit ip-adres als DMZ ingesteld. Heb daarbij het topic van KPN inderdaad gevolgd voor het aansluiten van een router achter de Experia box. Ik kon ook zien in de logs van de experia box dat de TP-link het juiste ip-adres toegewezen kreeg en dat er verkeer richting dit adres ging.  Apparaten aangesloten op de TP-link hadden internettoegang, maar het was langzaam en onstabiel. Pagina's laadden soms niet. Ik dacht eerst dat het de DNS was, die hij niet goed ophaalde uit de experia box, maar een andere externe DNS-server maakte geen verschil. Na wat onderzoek kwam ik onder andere deze topics tegen met betrekking tot de v8:

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/dmz-experia-v8-65021

@1414mp . Dus het werkt niet goed>?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Nee het internet werd in de DMZ modus langzaam en sommige pagina's laadden niet. Ik heb mijn profielgegevens aangevuld.

We spreken elkaar morgen, @1414mp . Ik zet je in de agenda. 

Er is een vervangende experiabox onderweg. Ik lees graag of het daarmee opgelost is. (je v8 mag weer aan ;-) )

Vandaag heb ik de Experia box v12 binnengekregen. Direct mijn eigen router er weer in DMZ modus achter gezet en het werkt nu allemaal prima! Internet is snel en pagina's laden zonder problemen.

Fijn dat ik de v8 kon omwisselen!