Beantwoord

Omruilen v12 Experia Box voor V10 i.v.m. problemen

  • 26 October 2020
  • 20 reacties
  • 2181 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen, afgelopen vrijdag is onze aansluiting overgezet van Dsl naar Glasvezel. Omdat we van NLEx/Budget-alles-in-1 over zijn gegaan naar KPN hebben we dus een nieuwe Experia Box (v12) en een Arris vip 5202 gekregen.

Sinds de omzetting zijn er problemen met de V12 box. Wifi is instabiel, maar dat is niet zo'n probleem omdat ikzelf Ubiquiti Access Points heb. Echter de Arris box geeft iedere paar uur zender niet beschikbaar aan (ook zappen helpt niet). Uiteraard heb ik de Experia Box en de Arris Vip al gereset naar fabriekinstellingen maar dat is niet de oplossing... Zodra ik de V12 Experia Box even stroomloos maak, dan doet hij het weer een paar uurtjes.

 

Ik heb mijn oude apparatuur geprobeerd en de oude TV box heeft hetzelfde probleem. Echter als ik mijn V10 Experiabox aansluit op het Glasvezel dan blijft de boel wel stabiel werken (deze zit er dan nu ook tijdelijk aan, maar moet terug worden gestuurd).

 

Vandaar dus de vraag om mijn V12 box om te ruilen voor een V10 box.

Ik hoor graag van jullie.

 

Ps. De monteur gaf vrijdag al aan liever de v10 weer aan te sluiten aangezien de V12 volgens hem nog een hoop bugs had. Echter kon dat niet omdat ik deze terug moet sturen naar NLEx/Budget-alles-in-1.

icon

Beste antwoord door robinwillems 1 November 2020, 15:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de tv ontvangers wel rechtstreeks op de KPN Box  aangesloten? Zonder dat er iets tussen zit?

Reputatie 1
Badge

Heeft u de tv ontvangers wel rechtstreeks op de KPN Box  aangesloten? Zonder dat er iets tussen zit?

Hallo @Nick83 Zeker… rechtstreeks met de bijgeleverde UTP kabel (en ook nog degene geprobeerd die ik er in eerste instantie al tussen had zitten met mijn vorige box). Tevens nog verschillende netwerkpoorten geprobeerd op de Experia Box.

Reputatie 1
Badge

Ik bedenk me net trouwens dat het ook aan de specifieke v12 box kan liggen… dus v12 omruilen voor een andere v12 is uiteraard ook een optie (in de hoop dat dat wel werkt).

Reputatie 1
Badge

Is er toevallig een Moderator hier aanwezig, die me hierbij kan helpen? Of moet ik daar de helpdesk voor bellen?
@Dennis-L @Marcia_ @Vikash @Niek_ @Bart_ @JanZ_ 

De stoute schoenen zijn nu weer uit :yum:

De

Reputatie 1
Badge

-

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @robinwillems, wanneer je de melding zender tijdelijk niet beschikbaar krijg de ontvanger geen goed signaal van het modem. Heb je de ontvanger ook al i een andere poort van het modem geprobeerd? En wil je voor de zekeheid het glasvezelkastje eens stroomloos maken voor minimaal 2 minuten. Tegelijkertijd haal je ook het modem van het stroom en als het glasvezelkastje opnieuw is opgestart, dan mag het modem weer opgestart worden. Maakt dat nog verschil?

Reputatie 1
Badge

Hoi @robinwillems, wanneer je de melding zender tijdelijk niet beschikbaar krijg de ontvanger geen goed signaal van het modem. Heb je de ontvanger ook al i een andere poort van het modem geprobeerd? En wil je voor de zekeheid het glasvezelkastje eens stroomloos maken voor minimaal 2 minuten. Tegelijkertijd haal je ook het modem van het stroom en als het glasvezelkastje opnieuw is opgestart, dan mag het modem weer opgestart worden. Maakt dat nog verschil?

Hallo @Bart_Z  Ik heb inmiddels alle poorten op het modem geprobeerd, ook is het kastje van het glasvezel al een paar minuten stroomloos geweest (ook alles tegelijk)… het maakt allemaal geen verschil. Met de V12 eraan is het momenteel al naar een paar minuten hommeles… Het lijkt te maken te hebben met het overige (Domotica/Broadcast/Nas) verkeer dat over het netwerk loopt, dat dat het modemprobleem triggert. 

De oude V10 experia doet het zonder problemen (en die gebruik ik nu tijdelijk, maar die moet ik dus terugsturen naar NLEx).

Een ander modem zou dus zeer waarschijnlijk de oplossing zijn.

 

Overigens heb ik inmiddels ook al telefonisch een aantal keren contact gehad met KPN, maar met dat contact (suggesties zoals weer een keer herstarten, een paperclip reset of een andere HDMI(!?!?!) kabel gebruiken) ben ik eigenlijk een beetje klaar mee na een week aanklooien en debuggen.

 

Gr Robin

Reputatie 7
Badge +20

Dat begrijp ik heel goed. Dat is ook de oplossing niet, daar zijn we inmiddels wel achter. Ik ziek ook dat er een ticket openstaat, je hebt daarover ook een sms gehad en al eens contact. Ik wil je vragen om daar nogmaals contact mee op te nemen. Ik heb daar ook een toelichting gemaakt dat de V10 wel goed werkt en de 12 niet, dus dat is zichtbaar voor mijn collega. 

Reputatie 1
Badge

Ok @Bart_Z, ik begrijp dat ik de modemwissel hier verder niet met jou kan regelen?
Dan ga ik wel weer een poosje in de wacht staan bij de Helpdesk...

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Gr Robin

Reputatie 1
Badge

Ik werd gebeld door KPN dat ze jouw melding in het systeem hadden gezien @Bart_Z.

Ze sturen een V10 op, dus dank voor je bijdrage!

 

Zodra de nieuwe V10 eraan zit en alles werkt zal ik dit draadje afmelden (morgen of woensdag).

Gr Robin

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt helemaal top. Ik ben benieuwd. Maar ga er van uit dat het gaat werken. Graag gedaan. 

Reputatie 1
Badge

De V10 Box is aangesloten en draait nu al een paar uur zonder storing.
Lijkt dus de oplossing, case closed.

 

Bedankt voor het meedenken!

Gr Robin

Reputatie 7
Badge +20

Top. Mochten we nog weer iets kunnen betekenen zien we wel weer een topic verschijnen.

https://forum.kpn.com/members/bart-z-317933 

Wij hebben exact hetzelfde probleem, sinds wij vorige week 1 dec de neiuwe experiabox V12 ontvangen hebben is het hommeles en tot op heden hebben we geen stabiel netwerk kunnen bereiken.

Ook wij hebben ubiquite acces points en het lukt het niet om een stabiel netwerk op te zetten, ik heb alles al meerdere malen gereset, alle poorten van de switches geprobeerd en het blijft een probleem, nu ik lees dat de V10 dit probleem niet heeft zou ik graag mijn V12 inruilen voor een v10, of zijn er inmiddels al andere oplossingen?

grt Karin

Probleem is opgelost, IP conflict gevonden en opgelost

 

Afgelopen vrijdag 8 januari is KPN box V12 en  één 1 tv-ontvanger ARRIS VIP5202  door monteur KPN geïnstalleerd. Sommige kanalen wel ontvangst, zwart beeld of Foutcode ; stb-nmc-400.

Dezelfde problemen zoals hiervoor eigenlijk zijn beschreven.

Had hiervoor al 3 jaar een glasvezel aansluiting via een andere provider en geen problemen ondervonden.

Vandaag maandag 11 januari na telefonisch contact zondag is er wederom een monteur geweest. De monteur heeft gegeven moment de KPN box 12 vervangen voor de Experia Box v10 en probleem is opgelost. Vraag mij nu wel af of er een kwaliteitsverschil is tussen de 2 boxen?

Reputatie 7
Badge +20

Dan moet je ze helemaal naast elkaar gaan leggen, maar beide modems zijn geschikt om onze diensten door te geven.

Enige positieve aan de Experiabox V12 is dat deze meerdere dhcp adressen kan binden. Een functie die nu na 8 jaar (zeuren) eindelijk beschikbaar is gekomen. Hier ook een V12 liggen maar niet aangesloten. Servicedesk (niveau 1-6) komt met het voorlezen van een script bij problemen en en monteurs rukken alles eruit en plaatsen er nieuwe apparatuur in. Of er apparatuur in het netwerk zit die kan storen wordt door KPN opgelost door alles op het netwerk los te trekken en alleen hen ‘eigen’ apparatuur aan te sluiten. Heb nu zelf alles op hen modem zitten evenals op hen switch en maak gebruik van eigen switch waar ik mijn eigen apparatuur op heb aangesloten (één utp-kabel naar KPN-modem). Zijn er problemen, één draadje los en kpn kan zijn gang gaan. Hier al jaren een drama. Nu weer een horizontale lijn over het scherm van tv met de nieuwe 4K ontvangers. dit is mijn 9e decoder, 14-15e modem en 3e NTU (glasvezelkastje)…. Durf niet meer te bellen omdat het me teveel tijd en frustratie oplevert zonder duidelijke oplossing(srichting). Lijkt een steeds groter probleem te worden de niet kundigheid van een groot deel van het personeel welke nu in dienst is bij KPN. Laat ze eens gebiedsgericht gaan werken met een contactpersoon naar klant zou al een heel stuk helpen. Misschien maar een gaan nadenken om toch maar eigen modem in te gaan zetten (freshtomato/openwrt). Hoop dat het probleem na 5 maanden is opgelost voor je ;-)

Hier zelfde probleem gehad eerst V10 modem met 4k kastje, internet snelheid werd niet gehaald en kreeg een V12 modem en snelheid was toen oke.

Daarna problemen met 4k tv kastje op alle zenders even stil staand beeld en geen geluid na een paar seconden was dit weer weg en kon ik weer tv kijken.

Als ik schakel naar 691 een 4K zender, komt er eerst een blauw scherm met tekst dat de ontvanger niet verbonden zou zijn en dat nat 5 seconden wel beeld en geluid en als je dan verder zapt naar de volgende 4K zender gebeurd het zelfde.

De uit eindelijke oplossing is het zelf kopen van een Fritzbox 7590 en al mijn problemen zijn meteen opgelost dit is werkelijk onvoorstelbaar.

Bedankt AVM Fritzbox voor de oplossing, het kan dus blijkbaar wel werken zonder problemen.

Doe er je voordeel mee !!!

 

 

Badge +19

Bijzonder verhaal.  Je betaalt voor goed internet en tv. Dat gaat prima met alle modems van kpn.  Blijkbaar is er ergens iets mis gegaan.Â