Beantwoord

Omzetten ADSL2 plus naar VDSL2

  • 8 May 2019
  • 4 reacties
  • 389 keer bekeken

Reputatie 2
Is het mogelijk mijn KPN lijn om te zetten van ADSL2 plus naar VDSL2 ?

Download zal maar gering toenemen , maar de upload gaat wel flink omhoog. Vandaar ook de vraag.

Op dezelfde locatie ook een XS4ALL aansluiting en deze komt ook uit dezelfde wijkkast en is een tijd terug naar VDSL2 gegaan. Zie screenshot onder:

icon

Beste antwoord door Susan_ 12 May 2019, 09:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @nl1mrd, bedankt voor je bericht!

Wat er mogelijk is op jouw adres, kan je zien via Fourstack. Als ik op jouw adres kijk, is er bonding (BVVDSL2_POTS) mogelijk met een snelheid van 11Mbit/s download en 5Mbit/s upload. Om je hierop over te zetten is wel een monteur nodig, er moeten 2 kabels samengevoegd worden. Stel je wil dit (kosteloos), dan kan ik het voor je aanvragen 😉
Reputatie 2
Goedemorgen @nl1mrd, bedankt voor je bericht!

Wat er mogelijk is op jouw adres, kan je zien via Fourstack. Als ik op jouw adres kijk, is er bonding (BVVDSL2_POTS) mogelijk met een snelheid van 11Mbit/s download en 5Mbit/s upload. Om je hierop over te zetten is wel een monteur nodig, er moeten 2 kabels samengevoegd worden. Stel je wil dit (kosteloos), dan kan ik het voor je aanvragen ;)


Bonding gaat vermoedelijk niet. Alle 2 de aderparen zijn in gebruikt. 1 voor KPN en 1 voor XS4ALL.

XS4ALL heeft al VDSL2 , maar KPN zit nog op ADSL2 plus. Nu is alleen de vraag of de KPN verbinding over kan naar VDSL2 , dus geen bonding (gaat technisch vermoedelijk niet ,omdat er geen aderparen meer vrij zijn.)
Reputatie 7
Badge +21
@nl1mrd, nee helaas is dat geen mogelijkheid 😞 Anders had ik die optie al wel aangegeven!

Volgens het systeem kan Bonding wel aangevraagd worden, alleen is het afhankelijk van de situatie. Zoals jij hem schetst, zou het inderdaad best zo kunnen zijn dat het aderpaar al in gebruik is. We kunnen het aanvragen en de monteur inplannen, hij kan natuurlijk precies zien op locatie of het kan of niet.

Ik hoor graag of je dat wil proberen 🙂
Reputatie 2
@Susan_ , Bedankt voor de reactie en voorstel, maar ik laat het hier bij. Er zijn geen aderparen aan huis meer vrij en dan zal zolang de 2de provider op die 2de paar zit , bonding niet mogelijk zijn.