Beantwoord

Ondanks sms nog altijd oude firmware op V10A modem

  • 3 August 2021
  • 11 reacties
  • 175 keer bekeken

Badge

Afgelopen nacht van. 1aug naar 2.aug zou volgens ontvangen sms, mijn. Modem v10a geüpdatet worden. Is er wat fout gegaan met deze update?  Is nog altijd de oude firmware

icon

Beste antwoord door oldcar 13 August 2021, 23:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7

Hoi @oldcar, als ik jouw abonnement erbij pak zie ik inderdaad staan dat de update voor jou was klaargezet. Welk versienummer zie je staan als je in de Experia Box kijkt? De versie die je met deze update moet krijgen is 5.00.49_build487-owl. Zie ook dit topic voor alle informatie over de update: Experia Box V10A Update: Mesh [5.00.49_build487-owl].

Badge

Mijn versie momenteel is v5.00.48 build453

Dus nog oudere versie. 

Reputatie 7

Dat is inderdaad nog de oude, dat is gek. Het kan zijn dat de update in eerste instantie niet goed is gegaan, en dat we die nu, een aantal dagen later, met een reset opnieuw kunnen laten komen. Is de V10a daarbij ook direct op het aansluitpunt aangesloten, of zit er mogelijk nog iets tussen?

Badge

Hallo,

Ik heb een reset uitgevoerd op het modem met de resetknop.

Hij knipperde eerst groen werd rood en ging daarna blauw knipperen om teneinde weer groen te blijven branden.

Alles is gereset en alles functioneers weer, maar nog altijd de oude firmware.

Het modem is rechtstreeks op te telefoon aansluiting aangesloten zonder apparatuur ertussen.

Zou het kunnen dat er een defect in hèt modem zit?

Mvg

A. Kouwenberg 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @oldcar ,

De Experia router defect lijkt me niet.

Als ik het zo lees heb je waarschijnlijk te vroeg de resetknop losgelaten. Een reboot is het is het resultaat.

Eenvoudiger is het aanloggen op de website van de Experia box.

Klik op Administation selecteer het tabblad Restore/Save/Upload setting en druk onderaan op de knop “Restore to Factory Defaults” alle persoonlijke settings gaan dan verloren (DHCP, NAT rules etc.)

Die settings kun je daar ook back-uppen. Leuk voor hetzelfde modem, maar voor de administratie is een document met een aantal screenshots handiger.

Groet Bart

 

Reputatie 7

Dat klinkt niet als een defect aan het modem inderdaad, zou je de stappen die Bart beschrijft ook eens kunnen volgen en kijken of de software daarna bijgewerkt wordt? Als het modem op die manier nog niet bijgewerkt wordt kunnen we verder kijken.

Badge

Hallo,

Ik heb gisteren de stappen zoals Jasper heeft uitgelegd uitgevoerd. Dit had geen resultaat. Ook met de link die hij meestuurt heeft het geen resultaat. 

Daarna nog eens zelf op resetknop gedrukt totdat rode lampje aanging, gewacht maar verder geen resultaat. Blijft oude software behouden.

Dat wat Bart omschrijft ook uitgevoerd. Ook zonder resultaat. 

Groetjes

A. Kouwenberg

 

Badge

Hallo Jasper en Bart,

Ik heb gisteren nog gereageerd op jullie advies. Ik heb alle mogelijke reset en opstart mogelijkheden uitgevoerd, echter allemaal zonder het gewenste resultaat. Ik blijf de oude versie firmware behouden.

Groetjes,

A. Kouwenberg 

Reputatie 7

Dank je voor het proberen @oldcar, jammer dat de nieuwste firmware daarmee niet op het modem kwam! Ik heb een melding doorgestuurd met het verzoek om te kijken wat er is gebeurd bij jouw update. Zodra ik daar een antwoord op heb kom ik bij je terug.

Ik zie je bericht van gisteren ook, hou er rekening mee dat dit een forum is. Het is geen chat waar je direct een antwoord kunt krijgen :slight_smile:

Badge

Hallo,

 

Dank voor het doorzetten van het probleem.

Ik ben reeds gebeld door medewerker technische dienst en heeft vanuit afstand de update op mijn modem gezet. Gelukkig ook nog wat andere tips gekregen.

Probleem is nu verholpen. 

Reputatie 7

Dat was sneller dan ik had verwacht! Goed om te lezen dat je de update nu hebt gekregen en het is verholpen :slight_smile:  Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.