Beantwoord

Ondanks wifi versterker trage wifi verbinding op zolder

  • 19 January 2022
  • 12 reacties
  • 84 keer bekeken

Hallo, ik ben al 2 dagen mijn wifi snelheid aan het testen door het hele huis. Nu is het zo dat wij een kpn compleet abonnement hebben. De download en upload snelheid beneden bedraagt 30 mbs en 85 mbs. Maar boven krijg ik maar 9 mbs of minder. En dat met op elke verdieping een wifi versterker die aan elkaar gekoppeld staat!

Hoe los ik dit op?


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Joep1965 19 January 2022, 13:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Dat wil je vast anders:wink: . Ben wel benieuwd wat je voor wifiversje gebruikt. Kan je daar iets meer over vertellen? Wat us de snelheid als je meet met een bekabelde pc of laptop?

@Joep1965 de snelheid met bekabeld internet vanaf de versterker op de laptop is 8mbs download en 3mbs upload. Erg laag dus

Badge +19

Ok we gaan aan de slag. Welk type modem heb je? Wat zou er leverbaar moeten zijn qua snelheid op jouw adres?

@Joep1965 ik heb een experiabox V10. De snelheid die leverbaar moet zijn weet ik zo niet. Ik weet wel dat het op zolder niet zo laag hoort te zijn

Badge +19

Heb je glasvezel of koper?

@Joep1965 ee is hier een tijdje terug glasvezel aangesloten

Badge +19

Is de WiFi van het modem uit? Welke versterkers heb je? Gebruik je dit soort dingen in huis?

 

@Joep1965 boven op de verdieping en zolder heb ik van dat soort dingen ja. Verder krijg ik wifi vanuit het modem naar mijn router toe. Versterkers weet ik zo niet

Badge +19

Het moet echt anders. Draadloze verbindingsets zijn vaak een drama voor je netwerk. Ga testen als je tijd hebt. Haal ze weg en die dan de Wifimanager . Vrijwel zeker krijg je een aanbod van 2 super wifi's tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Probeer het en laat even weten wat er uit komt.

@Joep1965 bij mij zijn ze bedraad aan de versterkers. Heb de wifi manager al gedaan. Ze proberen inderdaad de super wifi aan te smeren. Voor inderdaad een goede prijs, maar is hier nog een andere oplossing voor?

Badge +19

Wat je wil waarschijnlijk is één groot WiFi netwerk waardoor je het hele huis door kan lopen zonder de verbinding te verliezen en met een goeie snelheid.  Dat kan met de super wifi's prima. Natuurlijk zijn er ook nog andere systemen. Maar stop met de draadloze verbindingssets!!!

Reputatie 7
Badge +17

Hi @MarkBouma! Ik zie dat het topic al even stil ligt. Heb je ondertussen een goede oplossing voor de sterkte van je wifi op zolder?