Beantwoord

Onderbrekingen internetverbinding na overstap op glasvezel en nieuwe experia H369A

  • 16 August 2019
  • 11 reacties
  • 369 keer bekeken

Beste mensen,
Ben onlangs overgezet van koper naar glas. Ondanks de toezegging van KPN dat er geen nieuwe router nodig was, dus toch wel (van V9 naar 10 > H369A). Daarmee ook alle instellingen (DHCP-binding en portforwardings, @WJB help!). Die zijn door de monteur wel min of meer overgezet maar desondanks heb ik nu toch aanhoudende problemen met mijn internetverbinding. Die springt er om de zoveel tijd uit ('aardbol-met-uitroepteken'-logo ipv 'RJ-45 stekker-bij-beeldscherm'-logo) en komt dan na een aantal minuten weer terug, heel vervelend. Ook 'hick-ups' (kort stilstaand beeld, geen geluid) bij tv-ontvangst die ik voorheen niet had.
Weet iemand raad?
Bij voorbaat dank!
AJD
icon

Beste antwoord door wjb 19 August 2019, 22:30

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@wjb

AJD vraagt om jouw hulp, maar het mentionen lijkt niet helemaal gelukt.
Reputatie 7
De V10 (H369A) is een prima router.
De eerstvolgende keer dat Internet uitvalt, haal dan eens kort de NTU (glasvezelmodem) van stroom. Komt Internet dan vrijwel direct weer op?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @AJD, Wat lastig dat je ondanks een nieuw modem weer problemen ervaart. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan ga ik uitzoeken hoe we dit kunnen oplossen.
@wjb Ha WJB, dank voor je snelle reactie! Hoewel het lastig is precies in actie te komen wanneer de verbinding eruit ligt, lijkt het zojuist inderdaad gelukt om, na de zoveelste internet-verbreking, door de stroom eraf te halen en er weer op te zetten de verbinding te herstellen (of was het toeval?). Hopelijk is dit goed nieuws en is de (structurele) oplossing nu binnen handbereik ...?
Overigens is het logo bij verbroken verbinding niet 'aardbol-met-uitroepteken' zoals ik eerder postte maar 'aardbol-met-verboden-te-parkeren'-verkeersbordje.
Kan het iets te maken hebben met het 'statisch-maken' van mijn port-forwardings? Ik dacht dat ik oorspronkelijk alleen een DHCP-binding had maar nu zijn al mijn forwardings door de monteur op statisch gezet (en heb ik zelf de binding weer aangebracht).
Bij voorbaat dank voor je als altijd gewaardeerde adviezen.
Mvg,
AJD
Reputatie 7
Als door het even van stroom halen van alleen de NTU (glasvezelmodem) de Internetverbinding vrijwel direct hersteld wordt, dan is mijn vermoeden dat de NTU de oorzaak is en vervangen moet worden.
Heel, heel lang geleden heb ik dat ook mogen ondervinden en sindsdien is onze glasvezelverbinding nooit meer down geweest.

Heb je jouw forumprofiel al aangevuld voor @Marina_?

Kan je ook eens eens plaatje posten van die "aardbol met verboden te parkeren verkeersbordje"?
@Marina_ Beste Marina, dank voor je reactie! Ik heb inmiddels de gevraagde gegevens aan mijn profiel toegevoegd. Hopelijk lukt het je om op korte termijn het probleem te verhelpen. Het onderbreken van de Internet-verbinding (en dus ook WiFi en TV) lijkt inmiddels steeds vaker op te treden en begint nu echt behoorlijk vervelend te worden. Ik vreesde hier al enigszins voor en heb ter voorkoming daarvan al uitgebreid telefonisch contact over de overstap gehad voorafgaand aan het daadwerkelijk overstappen op glas (met oa Mike de Jong van jullie service-desk). Helaas dus vergeefs. Dit is natuurlijk niet de manier om klanten te verleiden de door KPN gewenste keuzes te maken.
Benieuwd naar je bevindingen! Succes toegewenst.
Mvg,
AJD
Reputatie 7
Als het, zoals ik vermoed, inderdaad de NTU is die hier de oorzaak van is, dan zal het probleem vast en zeker tot het verleden behoren zodra de NTU vervangen is.

Ik hoop dat KPN heel snel zal reageren om dit verder op te pakken.
@wjb Ha WJB, dank voor belangstelling.
Zoals gezegd, lijkt het erop dat het probleem inderdaad (tijdelijk) verholpen wordt door de stroom van alleen de NTU eraf te halen (router en de rest aan laten staan).
Heb mijn gegevens op mijn profiel inmiddels aangevuld, zoals gevraagd door Marina en haar ook een bericht gestuurd.
Benieuwd of zij tot dezelfde conclusie komt als jij en of dat dan ook tot de door jou voorgestelde actie leidt (vervangen NTU). Helaas kan ik zelf geen dingen doen/instellingen aanpassen om het probleem te verhelpen?
Zodra ik weer 'online' ben wanneer de verbinding verbroken is, zal ik een print-screen maken van het logo in de 'tray' en die met je delen.
Fijne avond nog, mvg,
AJD
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @AJD, Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Vandaag heb je nog geen verbrekende verbindingen gehad, anders zou mijn meting in ons systeem dit aan moeten geven. Wanneer je wel weer een onderbreking hebt, zou ik dit tegen moeten komen. Zou je mij dan een bericht willen sturen? Dan kan ik wel kijken wat ik voor je kan doen.
Ha @Marina_ Fijn dat je al gecheckt hebt op onderbrekingen.
Ik heb er vanavond geen gemerkt. Wanneer dat wel zo is, zal ik het laten weten.
Misschien is de 'stroom-eraf'-actie wel de definitieve oplossing geweest ...?
Mvg,
AJD
Reputatie 7
Badge +19
Dat zou kunnen, maar ik sluit niet uit dat het niet weer gaat gebeuren. Als dat wel het geval is, hebben we contact!

Reageer