Beantwoord

Onduidelijkheid over wachtwoord voor WiFi

  • 28 July 2019
  • 2 reacties
  • 1036 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Vanwege een zelfde probleem; Mijn kastje zit vast dus ik kan niet zoeken, maar op een kaart van KPN stond bij WAP een lange code van 12 tekens dus die maar eens geprobeerd en gelukkig was dat de juiste ww code voor WIFI. Maar je moet maar weten dat WAP sleutel een ww is en dat heeft me heel wat dagen gekost omdat ik op een telefoon per ongeluk "netwerk vergeten" had aangeklikt. Alle ww geprobeerd die wij bezigen. Ik vind dit een lange code dus had het niet als ww gezien. Maar op de Exp. box staat niets. En is Exp. box hetzelfde als een router? Je moet het allemaal maar weten als ouwe mensen.

Admin: Bericht afgesplitst van Waar kan ik de WPA/WEP code vinden?
icon

Beste antwoord door Joran 28 July 2019, 13:56

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Wilsophie, sorry dat we het zo moeilijk hebben gemaakt! Ik ben blij dat het uiteindelijk wel is gelukt.

De Experia Box is inderdaad een router. Of een modem en router gecombineerd, om het wat moeilijker te maken. Op de Experia Box hoort op de achterkant zo'n sticker te zitten:



Het verschilt een beetje per model hoe het er uit ziet maar dit is een voorbeeld bij jullie model Experia Box. Het gaat dan om de WPA/WPA2 Wireless Key.

Ik snap dat dit best onduidelijk kan zijn als je niet weet waar je naar zoekt. En als je geen toegang hebt tot de achterkant wordt het wel heel lastig 😉 Bedankt voor deze feedback, hier lijkt me nog wel wat verbetering mogelijk. Voor verdere tips over deze Experia Box, mocht het nog eens handig zijn, kun je deze pagina eens doornemen: Apparaathulp Internet - Experia Box v9 | KPN
Reputatie 4
Badge +1
Dank je wel. Ja het kastje zit vast dus ik kom niet bij de achterkant en de onderkant heb ik bekeken met een vergrootspiegel, maar dat was geen nr. denk ik.

Reageer