Beantwoord

Ongewenste reclame via internet, wat te doen?

  • 22 May 2019
  • 5 reacties
  • 389 keer bekeken

Sinds 3 weken heb ik last van veel reclame over het internet op zowel 2 verschillende computers als op de telefoon.Op 1 computer spamfilter gezet zonder succes,komt er gewoon doorheen.
Ook tijdens spellen verschijnt het.
Dus ik denk dat het via de modem naar binnen komt.
Mijn vraag is:Hebben meer mensen hier last van en of is er ook een oplossing?

Vr Gr Dirk

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
topic verplaatst maar juiste board
icon

Beste antwoord door Raymond. 22 May 2019, 14:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Goedemiddag @Dirk1946!

Wat onwijs balen dat je steeds reclame ziet!
Het internet komt via het modem binnen, maar alle data komt op die manier binnen. Ook de reclame komt dus via het modem binnen maar het is zeer onwaarschijnlijk dat hier de oorzaak van het reclame probleem ligt.

Wat ik je zou willen aanraden is allereerst een virusscanner over de computer te laten gaan.
Er zijn er een hoop maar Malwarebytes wordt vaak als een goede scanner gezien.

Mocht het probleem hierna nog niet opgelost zijn dan is het misschien goed als er even iemand naar komt kijken. Dit kan een handig(e) familielid of buurtgenoot zijn. Als dat geen optie is, is er ook altijd nog Student aan huis. 🙂
Installeer een adblocker
Zo kun je deze als plugin installeren bij bv Firefox of Chrome en deverse andere browsers
Reputatie 7
Kan je hier eens een screenshot plaatsen van zo'n reclame?
Reputatie 7
Hey @Dirk1946, welkom op het KPN forum. Leuk dat je een vraag stelt, er zijn hier al een paar deskundigen bereid te helpen zie ik. Heb je de nieuwe posts van wjb, peter-keetfm en raymond al gelezen? We zien je graag weer terug 🙂
Reputatie 7
Helaas ben je niet meer gesignaleerd, Dirk. Ik ga ervan uit dat je vraag is beantwoord, en sluit daarmee jouw topic. Toch nog vragen? Stel ze gerust, we helpen je graag!

Reageer