Beantwoord

Online aankoop wordt maar niet van factuur verwijderd

  • 18 January 2020
  • 10 reacties
  • 165 keer bekeken

Hallo KPN.

 

Al een paar keer met jullie klantenservice aan de telefoon gehangen. Niemand die iets doet helaas.

Ik heb ooit via de google playstore Netflix aangeschaft, deze kwam dan op het factuur erbij te staan. Prima.

Echter kreeg ik vanuit Google play bericht dat per 6 november het niet meer mogelijk zou zijn netflix op die manier te betalen. Dus ben ik dit vanuit Netflx zelf gaan doen.

Helaas gaat het mis.. op de KPN facturen blijft netflix staan met als gevolg dat ik al 2 maanden dubbel betaal. Haal dit eens van het factuur af!! Ik heb alles nagekeken en stopgezet en het is nu aan jullie!

 

Graag hoor ik wanneer dit vanuit jullie nou eens gelukt is en wanneer ik het bedrag wat ik teveel heb betaald de afgelopen 2 maanden teruggestort krijg.

icon

Beste antwoord door Susan_ 20 January 2020, 15:24

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Wat is de betaalmethode voor Netflix?

Bron.

Ja dit heb ik toen gedaan.. Alleen kpn haalt dit dus niet van mijn factuur af. 

Reputatie 7

Ik hoop dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren om dit voor je te gaan corrigeren.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Kimtb, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is zeker niet de bedoeling dat je dubbel gaat betalen voor Netflix. Het volgende is misschien ook nog wel belangrijk om te weten: 
Je Netflix abonnement blijft actief tot het einde van de maand waarvoor je via de KPN factuur betaald hebt. Je kunt via Netflix.com/youraccount de betaalmethode aanpassen zodat het abonnement gewoon doorloopt nadat je internet en tv abonnement bij KPN opgezegd is.

Nu geef je aan dat het al 2 maanden zo gaat, dus in dat geval kijk ik graag even met je mee om het op te lossen. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? 

Hoi @Susan_ , ik heb dit aangevuld.

Ik krijg het idee dat het niet helemaal duidelijk is. Via googleplay kon het niet meer worden geïncasseerd dus werd mij geadviseerd via Netflix zelf te gaan betalen. Ik heb alles aangepast wat mij verteld is en toch blijft het op het factuur verschijnen. Waarom?! Ik wil kpn niet opzeggen maar jullie laten mij weinig keus want echt veel verder komen we niet..

Reputatie 7

Via googleplay kon het niet meer worden geïncasseerd dus werd mij geadviseerd via Netflix zelf te gaan betalen.

Staat Netflix nog tussen jouw abonnementen in Google Play?

 

Nee netflix staat daar niet tussen. 

Reputatie 7
Badge +21

Wil je toch nog eenmalig kijken bij je Netflix account bij betaalopties? Staat hier KPN of Google Play? Het volgende staat namelijk omschreven op de website van Netflix:

Hoe kan ik controleren of ik word gefactureerd via mijn Google Play-account?

In het gedeelte Lidmaatschap en facturering (Membership and Billing) van de pagina Account wordt je betaalmiddel weergegeven.

Je kunt ook bij Google Play vragen of Netflix deel uitmaakt van je Google Play-servicepakket.

Indien het via Google Play is dan gaat het als volgt: jij betaalt ons, wij betalen Google en Google betaalt Netflix. 
Alleen als je internet en televisie via KPN hebt, heb je de optie om het direct te betalen via je factuur. Dan betaal jij aan ons en wij aan Netflix.

Andere vragen of hoe je iets stopt, kan je vinden op hun hulp-pagina.

Bij mijn Netflix account staat ideal. Geen kpn en geen googleplay. 

Reputatie 7
Badge +21

@Kimtb, helemaal goed. Want ik zie nu op jouw nieuwste factuur ook dat het niet meer via KPN geïncasseerd wordt. November was dan net even het omschakelpunt van de wijziging van betaalmethode.

Reageer