Online gamen - Experia box/nieuwe router

Online gamen (port forwarden/ poorten openen) bleek niet mogelijk met KPN Experia box. Ook niet nadat verschillende instellingen en internet tips geprobeerd waren. Hierop hebben wij een andere modem/router aangeschaft waarmee dit poorten wel open konden. Echter nu blijkt dat we geen interactieve TV kunnen kijken via de nieuwe modem/router maar alleen via de (beperkte) experia box.

Hoe is dit op te lossen? Kan de DSL kabel gesplitst worden zodat er 2 modem/routers tegelijkertijd kunnen werken?

(Of er is een nieuwere experia box die we kunnen krijgen die wel de poorten kan openen?)

Graag horen wij wat er mogelijk is.

Groet, Anne Marie 

2 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Beste Anne Marie,

U geeft aan dat u graag online wilt gamen. Hiervoor moeten inderdaad in de ExperiaBox instellingen gewijzigd worden. Zelf een modem aanschaffen heeft inderdaad geen zin omdat zowel de instellingen van de telefoon als van de televisie niet ingeladen kunnen worden.
Ik durf niet te zeggen of wij een ExperiaBox hebben waarbij het wel mogelijk is. Graag hoor ik van u welk type ExperiaBox u op dit moment in uw bezit heeft. Wanneer u mij een privébericht stuurt met uw postcode, huisnummer en contractnaam zoek ik het voor u uit. En probeer ik het probleem voor u op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Ivette

Hoi Ivette and Anne Marie,

Ik heb hetzelfde probleem. De kids hoor ik af en toe ook klagen over dat ze via het internet geen spel meer kunnen spelen.

Ivette zou je me daarmee kunnen helpen? Ik heb een privebericht verstuurd.

Ze hebben het telkens over de udp poorten: 1024...65535

Mvg,

Trees

Reageer