online gamen gta v ps3

• 18 oktober 2013
  • 34 reacties
  • 16762 keer bekeken

ik heb problemen om online te gamen

moet ongeveer een half uur herhaaldelijk proberen om in een online sessie te komen

en met geluk kom ik erin maar vaak zet ik de ps3 uit puur uit frustratie

ik heb via klantenservice van kpn glasvezel een link gemaild gekregen

alles stap voor stap door gelopen maar zonder resultaat

wie kan mij helpen

alvast bedankt

groeten kevin

34 reacties

Ik wil graag precies hetzelfde weten.

Heb zelf de upnp aangezet en de ps3 z'n eigen vast IP adres gegeven + een DHCP binding gemaakt met het MAC adres van mijn ps3 naar zijn eigen vast IP adres.

Niks van dit heeft geholpen terwijl mensen die bij andere providers dan KPN en telfort zitten met alle gemak kunnen gamen.

Graag ZSM antwoord.

Reputatie 1
Stel bij de netwerk instellingen op de PS3 via de optie aangepast het 1e DNS adres in op 8.8.8.8 en het 2e DNS adres op 8.8.4.4 (google)

Hier werkt het nu wel. Voor de rest niets aangepast in de router of PS3. 

Hoi abc adviseur
Het lijkt nu opgelost heb het een aantal keer geprobeerd en kom nu steeds direct online hoop dat het zo blijft
Super bedankt
Groeten Kevin
Reputatie 1
Graag gedaan.

Reputatie 2
Badge +2
Nou dan ga ik dit ook maar eens thuis proberen :D

Ik bel voortaan niet meer de klantenservice post wel een bericht werkt vele malen beter
Nogmaals bedankt abc adviseur
Ik heb speciaal een account aangemaakt om jou te bedanken ABC. Je bent een koning en ik hou van je!

Ik heb alles geprobeerd en ik kan al niet online vanaf het begin met mijn ps3 zelfs niet na de 1.0.4 update. Ik heb een flut ZTE H220N met glasvezel verbinding van kpn en zij konden mij niet helpen aan de telefoon.

Ik heb alles geprobeerd met vaste ip adressen, poorten forwarden, nieuwe psn, nieuwe socialclub alles, niets werkte behalve dit.

je hebt mijn dag, weekend, week gemaakt hoe zielig dat ook klinkt.

Hallo ABC,

Weet u ook wat ik bij de de andere moet invullen?
IP adres
Subnetmasker
Standaardrouter

Dit omdat ik geen verbinding nu krijg en krijg vervolgens een dns fout.

Alvast bedankt!
Reputatie 2
Badge +2
Om het jullie nog makkelijker te maken

http://www.youtube.com/watch?v=N9iIf7oy5Uo

:D

Reputatie 1
Dank je wel starscreamer.

En voor diegene die het willen lezen:

- Instellingen

- Netwerkinstellingen

- Instellingen internetverbinding

- Instelmethode: Aangepast

- Selecteer een verbindingsmethode: Verbinding met kabel

- Selecteer de gebruiksmodus van het netwerkapparaat: Automatisch

- Instelling IP adres: Automatisch

- Stel de DHCP hostnaam in : niet instellen

- DNS instelling:  Handmatig8.8.8.8  & 8.8.4.4

- MTU: Automatisch

- Proxy server: Niet gebruiken

- UPnP:  Uitschakelen / Inschakelen  (zelf gebruik ik geen UPnP) dus even uitproberen.

Opslaan en de verbinding testen.

Toevoeging:

Wij gebruiken een Experia Box V8. En in deze modem is niets aangepast, alles staat standaard. Geen eigen IP/MAC/Port fortwarding of wat dan ook met betrekking tot de PS3. UPnP  is niet geactiveerd.

Reputatie 2
Badge +2
Het werkt :D

Gisteren ff online geweest en ging mooi :D

Nog wel soms dat ik een aantal pogingen moet doen om in te loggen maar het werkt!

Maar ik blijf erbij dat het niet KPN maar Rockstar's schuld is!

Het werkt trouwens ook met WiFi! Ik heb het ingesteld dus zonder Verbinding met kabel!

Reputatie 7
Als in de bovenstaande instellingen alleen de dns servers vervangen worden door de KPN dns servers (195.121.1.34 en 195.121.1.66) of het interne ip adres van de router (192.168.2.254), werkt het dan ook nog steeds, of niet meer?

Als het dan niet meer werkt, dan betekent dat dat de dns servers van KPN het ip adres van de rockstar servers niet kunnen "resolven" (domein naam omzetten naar bijbehorende ip adres.).

Dit is dan toch iets waar KPN naar moet kijken en er voor zal moeten zorgen dat de benodigde dns entries in hun dns servers komen te staan. Hiermee wordt de klant dan een hoop ellende bespaard. Het zou absoluut niet nodig hoeven zijn om de dns server anders te laten zijn dan het interne adres van de router (192.168.2.254), de rest moet door de ISP (KPN) verzorgd worden.

ik heb een ps3 met gta v en een kpn experia box v8 en online wilde niet lukken (kreeg steeds de melding "rockstar cloud servers unavailable ")

alleen de dns te veranderen in de ps3 netwerksettings werkte niet.

de oplossing zat em in de router.

ik heb in de modem / router de upnp aangezet en bij firewall de dmz enabled gezet met daarbij het zelfgemaakte ip adres van de playstation.

deze heb ikook toegepast op de playstation.

op dit moment staat mijn NAT nu ook ipv type 3 op Type 2 (open )

en voila gelukt.........!    maaaaar

ik kan online maar er is niemand. na talloze manieren geprobeerd te hebben kan ik geen session joinen waar iemand in zit....het lijkt mij dan ook bijzonder waarschijnlijk dat er niemand aan het spelen is op de zaterdagmiddag.

ik kan ook geen jobs joinen of races.

het enigste wat ik kan doen is een job hosten...maar dan kan ik weer niemand inviten.

de game zegt dat de invited niet gesend zijn.

wie weet er toevallig een oplossing ?

ik heb het idee alsof er nogsteeds iets niet goed staat in de instellingen..

wie o wie help mij uit de brand?

Reputatie 7
Hoi Tijs,

Heb je het topic http://forum.kpn.com/t5/Internet/Configureer-uw-XBox-Playstation-Wii-U-of-3DS/td-p/145861 al bekeken?

Ik hoor graag van je of dat jouw problemen met GTA V ook oplost.

bedankt voor dit stukje. als ik dit lees dan doe ik idd wat verkeerd en heb ik of een andere router nodig of een vaste verbinding. met de juiste instellingen.

iig bedankt.

Tijs

Reputatie 7
Graag gedaan, je hebt geen andere router nodig als je jouw PS3 met een kabel kan aansluiten.

Ik en met name ook de andere forumleden en forumgasten zijn uitermate geïnteresseerd of het met het volgen van de instructies wel gelukt is.

Zo niet, dan mis ik nog wat en ga ik dus verder zoeken.

Zo wel, dan weten de forumleden en forumgasten ook wat ze kunnen doen.

Dus Tijs, post ook nog even of het uiteindelijk succesvol is geweest.

Ik zal m'n best doen. De optie met de vaste kabel gaat het hem zoizo niet worden want dan heb ik een mega lange kabel nodig en die kan ik in mijn setting niet wegwerken.
Het vroegst dat ik het kan proberen is vrijdag avond of zaterdag ochtend ivm het halen van een routertje. En werk.
Maar zal het zeker laten weten
Reputatie 7
Hoi Tijs,

Koop jij zulke apparatuur dan nog in een fysieke winkel? Vandaag besteld op internet betekent maandag of uiterlijk dinsdag in huis en waarschijnlijk heb je dan ook nog wat euro's bespaard. :D

Wat je ook kan doen is een powerline kopen. Powerline is een "UTP netwerk kabel" over het lichtnet.

Master stekker er in bij jouw router met UTP kabeltje aangesloten op jouw router en Slave stekker er in bij jouw PS3 met UTP kabeltje aangesloten op jouw PS3.

Bijvoorbeeld deze powerline op routercenter.nl.

Dit werkt hetzelfde als een rechtstreekse UTP kabel en is echt Plug & Play, dus geen configuratie van die tweede (eigen) router.

Hallo ABC

Ik heb het forum bekeken en de DSN ingesteld zoals t daar stond, Toen werkte het goed dus erg bedankt 🙂, maar ik heb nog een probleem en hoop dat u de de oplossing weet.

Ik heb een TG787v - Heb mijn uPnP aan heb vaker poorten geopend voor bijv Black Ops enz. en nu soms als ik mijn internet verbinding test op mijn PS3 dan zegt hij dat mijn nat type nog steeds 3 is Terwijl ik op mijn router uPnP aan heb!, Soms lukt t wel en zegt hij dat uPnP beschikbaar is en dan heb ik Nat type 2 (closed) dus dan heeft het nog niet veel nut. Ik heb mijn DMZ niet aangezet i.v.m router veilgheid.

Weet u misschien wat hier het probleem is? ben er al zolang mee aant kloten ik kom er echt niet mer uit nu

Alvast bedankt, Groeten Mike

Reputatie 7
Hoi Mike, welkom op het forum.

Het kan helemaal geen kwaad om de PS3 als DMZ Host in te stellen.

Hoewel ik tot nu toe vernomen heb dat dit probleem alleen bij de Experia Box V8 speelde, zou jij ook kunnen kijken of alternatief 1 uit het topic "Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS" (Zie: http://forum.kpn.com/t5/Internet/Configureer-uw-XBox-Playstation-Wii-U-of-3DS/td-p/145861) voor jouw ook een oplossing biedt.

Doe hierbij alsof je een Experia Box V8 hebt.

Niet geschoten is altijd mis. ;)

Ik hoor graag of dat jouw probleem heeft opgelost.

Perfect! GTA5 nu online!

Hier een oplossing die werkt op mijn playstation 3 met gta V

Oplossing

Hoi, ik heb een ander probleem nl.
Ik wil met een vriend met 2 ps3 op 1 netwerk, we dachten dat 2 kabels de oplossing zou zijn.. Niet dus. We kunnen beide online, maar gewoon niet samen in de lobby(party) we spelen call of duty ghosts. Zelfs als ik hem random join word hij eruit gekickt. We hebben ook vanalles geprobeerd met ip adressen enzo, maar het wil maar niet lukken! Super frustrerend!!!
Hopelijk kan dit opgelost worden
Reputatie 7
Hoi Jesperkicken, welkom op het forum.

Welk type Experia Box hebben jullie?

Zijn er port-forwardings gedefinieerd?

Staat UPnP aan of uit op de Experia Box?

Staat UPnP aan of uit op de PS3's?

Is één van de PS3's als DMZ Host geconfigureerd op de Experia Box?

Experia v8
Heb de poorten geforward ja, zodat ik sowieso me nattype open heb etc.
Upnp staat aan
DMZ host? Dat zegt me niks.. Misschien is dat het prbleem..

Vaker krijg ik ook te zien dat er een DNS fout is, terwijl er eigenlijk helemaal niks veranderd.

Reageer