online gamen gta v ps3

• 18 oktober 2013
  • 34 reacties
  • 16760 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7
Port-forwardings zouden helemaal niet nodig hoeven zijn, sterker nog deze werken averechts als je meerdere PS3's gebruikt immers je kunt zo'n port-forwarding maar naar één PS3 leggen.

Je doet er verstandig aan om UPnP aan te zetten om zowel de V8 als op de PS3's en geen port-forwardings te definiëren.

Daarnaast doe je er verstandig aan om de DNS servers op de PS3's handmatig in te stellen op die van openDNS.

(208.67.222.222 & 208.67.220.220)

Tevens moet je de PS3's hun IP adres laten krijgen van de DHCP server van de V8 om UPnP goed te laten werken.

Je mag het IP adres op de PS3's dus niet handmatig instellen!

Okeej, ja ik heb geforward omdat ik steeds op nattype: strict bleef staan. Dit heb ik dus via de pc gedaan in de router of hoe het ook zit..
Upnp staat aan..
Dat van de DNS kan ik idd proberen, ik heb het idee dat mijn modem geen ip adressen kan onderscheiden. vaak als ik mijn laptop aan heb kan ik niet de ps3 of andersom.
Btw: op een andere call of duty heb ik geen probelemen ben ik achter gekomen.
Beste wjb,

Mijn broer en ik ondervinden problemen met GTA Online ( Via Xbox LIVE ) wanneer we samen willen spelen.

We spelen niet vanaf dezelfde locatie maar we zijn beide KPN klanten. Ik heb de meest huidge KPN modem ( ZTE type ) en hij een iets ourder modem ( V8 ). We hebben beide GEEN router tussen het modem en de console zitten en zijn beide verbonden via ethernet.

Het bijzondere is dat we met willekeurige andere spelers prima kunnen verbinden, maar met elkaar niet.  Ik vermoed dat het aan mijn verbinding ligt, omdat sessies die ik host niet door mijn broer gejoined kunnen worden, maar sessies die hij host kan ik wel joinen.

Wat we al geprobeerd hebben op beide modems (in verschillende combinaties):

UPnP inschakelen

Standaard DNS van KPN gebruiken.

DNS van Google gebruiken (8.8.8.8 en 8.8.4.4.)

DNS van KPN gebruiken en secondair adres van Google (8.8.8.8)

OpenDNS gebruiken (208.67.222.222 en 208.67.220.220)

Porten op beide modems voor Xbox Live forwarden.

*We hebben de modems ook beide met enige regelmaat opnieuw opgestart.

*Heb ook geprobeert om beide consoles als DMZ host in te stellen, maar dan vervalt de complete verbinding op beide modems. Ik doe daar dus blijkbaar iets niet goed.

Wat opmerlijk is is dat we beide in geen van deze gevallen last hebben van een gesloten NAT. Volgens de netwerk testen op beide Xbox 360's zijn onze verbindingen beide gewoon open.

Nogmaals, we hebben beide totaal geen problemen met het verbinden met sessies van willekeurige andere spelers. We kunnen bijvoorbeeld beide zonder problemen een sessie joinen die door iemand anders gehost word. Het word pas een probleem wanneer mijn broer een sessie wil joinen die ik host.

Nu vraag je je misschien af: "Waarom join je dan niet gewoon altijd een van de sessies die je broer host?

De reden hiervoor is dat ik al een stuk verder gevorderd ben in het spel en heb dus toegang tot meer en leukere missies , die hij overigens gewoon hoort te kunnen joinen. Desondanks krijgen we steeds een verbindings fout wanneer hij me probeert te joinen.

Heb je enig idee wat ik nog zou kunnen proberen om het op te lossen?

Bedankt!

EDIT

Onze huidige configuratie is als volgt:

Beide modems hebben UPnP AAN.

Beide modems hebben Xbox Live porten OPEN

Beide consoles gebruiken OpenDNS.

EDIT 2

Beide consoles met succes als DMZ host ingesteld.

Hebben beide statisch IP ades

Beide gebruiken de KPN DNS ( 192.168.2.254 )

Helaas heeft dit ook geen effect.

ook ik krijg me ps3 bij gta niet online 
en dan heb ik bij de DNS dit allemaal ingevult 8.8.8.8 en 8.8.4.4
maar kom er nog steeds niet in en als ik me andere acount pak dan kom ik er wel in hoe kan dit 
wie kan men helpen 

Ik heb zelf zonder problemen online kunnen spelen met GTAV en een Experiabox v8.

Helaas sinds kort met de Experiabox v10 dezelfde probleem die hier word genoemd .. 

Time out server melding bij GTAV terwijl anderen WEL online komen.

Zag de berichten om de DNS aan te passen, maar dit werkt helaas niet als oplossing.

Wat kan ik nu doen om het weer werkend te krijgen ?

KPN heb ik (nog) niet gebeld. 

Experia box werd vervangen met de reden "sneller internet" maar een duidelijkere beschrijving hiervan heb ik niet gezien .. (WAT is er sneller en wat is er nog meer veranderd ?)

Reputatie 7
Badge +30
Bubbliciousz schreef:

Ik heb zelf zonder problemen online kunnen spelen met GTAV en een Experiabox v8.

Helaas sinds kort met de Experiabox v10 dezelfde probleem die hier word genoemd .. 

Time out server melding bij GTAV terwijl anderen WEL online komen.

Zag de berichten om de DNS aan te passen, maar dit werkt helaas niet als oplossing.

Wat kan ik nu doen om het weer werkend te krijgen ?

KPN heb ik (nog) niet gebeld. 

Experia box werd vervangen met de reden "sneller internet" maar een duidelijkere beschrijving hiervan heb ik niet gezien .. (WAT is er sneller en wat is er nog meer veranderd ?)

Hoi,

De V10 ondersteund Vectoring beter en heeft Wifi op de 5Ghz band.

Heb je UPnP aanstaan in de V10?

Robin

Hi Robin, Bedankt voor je bericht.

ik heb in de V10 zelf geen settings nagekeken, ik heb de V10 1 op 1 verwisseld met de V8.

(Op de V8 ook nooit wat gedaan of hoeven doen aan de settings)

Ik zal dit wel nakijken als dit aanstaat of niet, ik laat het nog weten...

Excuses voor de erg late reactie.

UPnP stond WEL aan op de experiabox, ik heb het ook niet werkend gekregen met deze opstelling.

Ik heb uiteindelijk een andere router op de experia box aangesloten met oon UPnP ingeschakeld.

Nu kan ik weer online gamen zonder problemen.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Wel gek, maar fijn in ieder geval dat het werkt!

Robin

Reageer