Online gamen met KPN glasvezel

• 26 november 2013
  • 4 reacties
  • 5676 keer bekeken

Ik heb sinds kort KPN glasvezel en daarmee ook de experiabox V8. Nu ben ik best ervaren met het openen van poorten e.d. maar het duurde erg lang voordat ik een stabiele verbinding kon maken met mijn laptop(dit door info op het forum).

Nu is dit bij mij tot nu toe alleen bedraad gelukt door middel van de DMZ optie (die kan niet draadloos). Zijn er anderen die wel met succes draadloos kunnen gamen met dit modem? Ik ben benieuwd!

4 reacties

Reputatie 7
Hoi rbreimer, welkom op het forum.

Als je een V8 hebt, dan kan je inderdaad alleen gamen als je jouw gamesconsole als DMZ Host definieert.

Vereiste van een DMZ Host is dat deze bedraad is aangesloten.

Dus heb je een V8, dan is draadloos gamen uitgesloten.

Je kan alles rustig nalezen in het topic "Configureer uw Xbox, Playstation, Wii U of 3DS"

Reputatie 7
Ja, dat vinden wel meer mensen (waaronder ik) ongelofelijk en onacceptabel.

Nu heb ik er zelf geen last van omdat ik:

A) Geen apparaten heb of spelletjes speel die UPnP nodig hebben.

😎 Als dat wel zo was, ik een V9 heb die UPnP wel ondersteunt.

Ik lees overigens dat jij nu een laptop als DMZ Host gedefinieerd hebt.

Dit is bij mij (uit security overwegingen) een absolute no go, ookal is de firewall op die laptop nog zo krachtig. Het feit dat de gehele beveiliging overgelaten wordt aan de firewall van notabene Microsoft is voor mij voldoende om dit nooit toe te staan. Als die laptop ook nog eens door huisgenoten gebruikt wordt, dan is het risico dat je daarmee loopt veel te groot.

Beste KPN WebCare,

Bovenstaand de zoveelste reden om nu toch eens vaart te maken met het verhelpen van de UPnP problematiek op de V8 of anders (zoals ik al eerder op dit forum geroepen heb) de V8 te vervangen door de V9 bij iedereen die daarom vraagt.

Deze ellende speelt nu al jaren en van een organisatie die pretendeert de grootste (en beste) telecomaanbieder in Nederland te zijn zouden we toch als goed betalende klant mogen verwachten dat problemen die klanten ondervinden ook opgelost worden.

Dit betreft overigens niet alleen het probleem met UPnP op de V8, maar ook:

1) Ondersteuning van Bonjour en Airplay op alle routers van KPN

2) Open kunnen zetten van multicasting op alle routers van KPN

3) Mogelijkheid voor port-forwarding naar het "broadcast" adres (192.168.x.255) op alle routers zodat het mogelijk wordt om "Wake-On-Lan" pakketjes vanaf het Internet te versturen om een PC/Server aan te zetten. ("Groen" gebruik van stroom, waarbij een PC/Server alleen aan hoeft te staan als je hem ook echt van buitenaf nodig hebt.)

4) Het up-to-date houden van de DNS servers van KPN, zodat de "gamers" ook niet meer de DNS servers van openDNS of Google in hoeven te stellen om hun favoriete games te kunnen spelen.

5) Analyse van de problematiek rond de het spel CoD Ghosts, waarbij het er op lijkt dat de router van KPN (in ieder geval de V8) volledig op tilt slaat zodra dit spel gestart wordt.

6) Het automatische herstel van de Internet verbindig na een storing, zodat ik niet vanaf mijn vakantie adres mijn buren hoef te bellen om de router en/of het glasvezel modem te resetten zodat mijn alarmcentrale weer "online" komt en eventuele alarmmeldingen dus weer doorgegeven kunnen worden aan de bewakingsdienst.

Ik verzoek jullie vriendelijk doch dringend om nu eindelijk eens naar jullie klanten te luisteren, zij hebben een hoop kennis waar jullie gebruik van kunnen maken om jullie dienstverlening te verbeteren.

En als we dan toch bezig zijn, houdt ook eens op met het technisch beheer van jullie centrale services om 23:30 uur, maar doe dat 03:00 uur, als iedereen op één oor ligt.

Het is al raar dat anno 2013 je servers off-line moeten om technisch beheer te doen, maar dat je vanaf 23:30 uur niet meer kunt inloggen op de KPN sites is echt een fenomeen dat je als organisatie niet zou moeten willen.

Als jullie als WebCare medewerker of medewerker van het firmware team eens willen sparren met iemand die graag zou zien dat jullie een betere dienstverlening kunnen bieden, schroom niet met mij in contact te treden.  

Ongelofelijk. Ik heb de klantenservice maar gemaild. Dit is onacceptabel.

Er kijken hier ook mensen van KPN webcare toch?

Ik wil graag een andere modem waarmee ik via Wifi online kan gamen. De klant in de onderstaande post heeft ook een andere modem gekregen:

http://forum.kpn.com/t5/Internet/DMZ-internet-weg-Serieus/m-p/73372

Reageer