Beantwoord

Online gamen - verbinding valt weg - glasvezel V10

Beste,

Ik ben sinds kort klant bij jullie. Ik heb een glasvezel verbinding met een V10 modem/router. Nu heb ik een probleem.
Mijn pc heb ik bedraad aan de modem hangen. Bij het spelen van online games heb ik meestal na de eerste 3-5 minuten een disconnect en valt dus de verbinding weg en crasht het spel. Enorm irritant. Het gekke is dat het alleen in de eerste minuten gebeurd en daarna is de verbinding stabiel.

Iemand een idee of een modem instelling dit kan verhelpen? Ik heb al even gezocht maar vind eigenlijk alleen maar oude topics(?). De telefonische helpdesk adviseerde mij om mijn vraag op het forum te stellen. Ter info, alles staat voor de bedraade verbinding op de standaard instellingen.

Bvd,

Dave
icon

Beste antwoord door r3tardotron 16 januari 2017, 14:53

De andere experiabox heeft het probleem verholpen. Geen disconnects meer!

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Kabel tussen de Experiabox en NT al vervangen?
NT?
Reputatie 7
NT?Het glasvezelkastje, glasvezelmodem of ook wel "Network Termination Unit" (NTU) die op de "Fiber Termination Unit" (FTU) geplaatst is..
Nee die kabel heb ik niet vervangen. Met de vorige V8 modem (na wifi problemen een V10 ontvangen van de monteur) had ik geen random disconnects met dezelfde kabel. Ik heb geen vermoeden dat het de kabel is omdat de verbinding na de eerste keer wegvallen wel stabiel is.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Dave! Inderdaad een bijzonder irritant probleem. Ook erg vreemd dat het wel werkt nadat het één keer uitvalt.

Zijn er ook problemen op andere apparaten? Gebeurt dit alleen bij gamen of ook als je aan het downloaden/internetten bent?
Alleen problemen op m'n pc en alleen bij gamen (daar valt het nogal op als het spel ermee stopt).. Gisteravond ook weer, na 5 minuten, CTD en verbinding valt weg. Even refreshen en hij doet het weer. Vervolgens de rest van de avond geen disconnects meer gehad.
Met de vorige V8 modem had ik hier geen last van. Alle hardware en kabels zijn gelijk gebleven. Kan het geen setting in de V10 zijn? Ik bedoel, de standaard settings zouden goed moeten werken neem ik aan. Maar hier valt niets aan de verbeteren?
Reputatie 7
Badge +30
(...)
Met de vorige V8 modem had ik hier geen last van. Alle hardware en kabels zijn gelijk gebleven. Kan het geen setting in de V10 zijn? Ik bedoel, de standaard settings zouden goed moeten werken neem ik aan. Maar hier valt niets aan de verbeteren?
Dit lijkt me niet het geval. Wel zou je op de status pagina van de V10 kunnen kijken of de WAN connectie ook wegvalt ( Status > Advanced > Ethernet(?)). Dan weet je in iedergeval waar je op moet richten
Reputatie 7
Badge +27
Is die CTD bij een specifiek spel? Dat is wat vreemd bij een wegvallende internetverbinding. Ik kijk graag de lijn nog even na. Reageer je op mijn privébericht?
Battlefield 3 en 4 starten op vanaf een webbrowser. Dus als je uit het spel gekicked wordt vanwege het wegvallen van de verbinding ga je terug naar de webbrowser. Een echte CTD is het dan ook niet. Mijn excuses.
Reputatie 7
Badge +27
Het blijkt met IPv6 te maken te hebben. Nadat we dit hebben uitgeschakeld in de V10 geen crashes/verbindingsproblemen meer!
Helaas nog steeds disconnects. de ipv6 swtich optie uitzetten in het modemmenu is dus niet de oplossing
Reputatie 7
Badge +27
Teleurstellend! 😞 Dan moeten we verder zoeken maar veel opties blijven er niet over. Staat UPnP ingeschakeld in het modem? Dit staat onder Instellingen > UPnP.
Ja jammer, maar ik geef de hoop nog niet op 🙂

UPnP staat uit (standaard).
Reputatie 7
Badge +27
Je kunt even testen met UPnP ingeschakeld. Hoewel dit niet nodig hoort te zijn raadt EA dit wel aan bij verbindingsproblemen. Ik probeer te focussen op instellingen die kunnen verschillen tussen de V8 en V10. Andere instellingen schieten me echter niet te binnen :(

Wellicht hebben andere forumgebruikers nog tips. Ik wil je gerust een oudere Experiabox opsturen, maar ik ben bang dat de problemen met wifi dan weer terugkomen.
Inmiddels een tijdje verder, ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd en daarnaast al vele settings geprobeerd, driverupdates etc etc. Het probleem is er nog steeds. De verbinding valt weg en ik word uit het spel gegooid. Het is iedere keer na +/- 5 minuten spelen en alleen de eerste keer na een opstart. Om gek van te worden. Iemand nog suggesties? Zou mijn V10 modem defect zijn of niet up-to-date? Met de V8 had ik dit probleem niet, maar daar werkte de wifi weer voor geen meter. Met ziggo ook nooit problemen gehad mbt disconnects.. begrijp niet wat er aan de hand is.
Reputatie 7
Badge +30
(...)
Dit lijkt me niet het geval. Wel zou je op de status pagina van de V10 kunnen kijken of de WAN connectie ook wegvalt ( Status > Advanced > Ethernet(?)). Dan weet je in iedergeval waar je op moet richten
(...)

WAN connectie? WAN MAC?
Reputatie 7
Badge +27
Bij Status > Geavanceerd > DSL kun je in ieder geval zien hoe lang de verbinding al up is.

Los van dat stel ik voor dat we de Experiabox dan toch gaan vervangen als test. Deze storing duurt nu wel heel erg lang. Ik heb je nog een privébericht gestuurd, hoor graag van je.
De andere experiabox heeft het probleem verholpen. Geen disconnects meer!

Reageer