Online gaming experiabox V9

  • 30 maart 2015
  • 28 reacties
  • 905 keer bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Mark,

Die resultaten lijken prima, zo iets leesbaarder:

IP: 213.252.131.21
Date/Time: 13-4-2015 18:44:05 to 13-4-2015 18:46:20

Hop Sent Err PL% Min Max Avg Host Name / [ip]
1     10      0      0,0 0   0   0   [xxx.xxx.xxx.xxx]
2     10      0      0,0 7   9   7   [195.190.243.10]
3     10      0      0,0 10  13  11  nl-rt-dc2-git-cr04.kpn.net
4     10      0      0,0 12  21  16  nl-rt-dc2-ice-ir01.kpn.net
5     10      0      0,0 9   17  10  rt2-rou-1022.NL.eurorings.net
6     10      0      0,0 11  15  11  asd2-rou-1044.NL.eurorings.net
7     10      0      0,0 11  12  11  asd-s5-rou-1041.NL.eurorings.net
8     10      0      0,0 11  24  12  adm-b5-link.telia.net
9     10      0      0,0 11  14  11  adm-bb3-link.telia.net
10    10      0      0,0 21  39  24  hbg-bb1-link.telia.net
11    1       0      0,0 47  47  47  ffm-bb1-link.telia.net
12    1      0      0,0 23  23  23  ffm-b10-link.telia.net
13    10      0      0,0 22  24  22  bcc-ic-153871-ffm-b10.c.telia.net
14    10      0      0,0 22  33  23  [213.252.139.178]
15    10      10  100 0   0   0   [-]
16    10      0      0,0 26  27  26  orn1.widsl.netcomnetz.de
17    10      0      0,0 26  27  26  gw1.widsl.netcomnetz.de
18    10      0      0,0 29  30  29  decix-gw2.de.as9066.net
19    10      0      0,0 30  41  31  te-3-1-cr-ffm.de.as9066.net
20    10      10  100 0   0   0 [-]
...
35    10      10  100 0   0   0   [-]

Met zo'n traceroute wordt eerst bekeken welke route de verbinding tussen jouw computer en de server aflegt. Vervolgens worden er pakketjes verstuurd naar elk tussenstation en gekeken hoe lang dit duurt en hoeveel er verloren gaan.

PL staat voor packetloss. Dit moet 0 zijn. Bij 100% packetloss negeert een server een pingverzoek, die mag je overslaan. De Min-Max-Avg staan voor de tijd in ms die het duurt om een server te bereiken. Deze resultaten lijken prima. Helaas. Want de resultaten van de duurmeting zijn terug en daarin zijn ook geen fouten gevonden. De lijn meet echt uitstekend, stabiel en foutloos, onafhankelijk van het tijdstip.

Dat betekent eigenlijk dat we alles hebben uitgesloten en het nergens aan ligt. Maar je ervaart nog steeds problemen 😠 Ik kan me nog twee dingen bedenken:

- Een huisgenoot zet 's avonds een torrentclient (bijvoorbeeld) aan, of de verbinding wordt op een andere manier verstoord door andere apparaten

- De verbinding wordt softwarematig dwarsgezeten door een firewall. Sommige firewalls controleren elke inkomende verbinding met een blacklist. Je hebt echter al aangegeven dat het ook zonder firewall niet werkt.

misschien nog suggesties? :D

Wat betreft die firewall, die heb ik op de pc al wel eens uitgezet zonder dat dat verschil maakte.

Het vervelende is dat ik de firewall op de experiabox niet kan uitzetten, dat is afgeschermd.

De experiabox signaleert ook geen zogenaamde upd-flood. Bij security zie ik geen rare dingen.

En er is niemand in huis die torrents aanzet. Sterker, s'avonds ben ik de enige gebruiker.

man man, wat heb ik inmiddels spijt van mijn overstap van Ziggo naar KPN. Snelheid etc. prima, tv-kwaliteit prima. Maar er zijn teveel irritante onhebbelijkheden. Want naast het probleem met online gaming is ook het gebruik van mijn powerline adapters (zyxel) een crime aan het worden. Deden het prima maar soms was er ineens geen connectie meer. Power off-on herstelde dat wel weer. Maar nu krijg ik ook die niet meer aan de gang. Wel power en netwerk, maar geeft geen signaal meer door. En daar was mijn tv boven en mijn mediaplayer van afhankelijk. Ben het behoorlijk beu aan het worden.

Reageer