Vraag

Ik wil een compensatie voor onnodige kosten nav onstabiele verbinding

  • 2 April 2023
  • 24 reacties
  • 250 keer bekeken

(Ik wil graag het volgende even kwijt.

Sinds we in 2006 op dit adres kwamen wonen hebben we telefoon en internet van KPN.

Helaas nooit echt een goede en stabile verbinding. Medio 2020 was ik het helemaal beu en dacht eraan om een andere provider te nemen maar omdat de service zo goed was toch maar even gebeld om te kijken of met men nog iets konden verbeteren. Dit was wel degeljjk mogelijk dmv een wifi versterker.

Het is een zwart vierkant kastje 10cm x 10cm van het merk Arcaduan met op de voorkant rechtsonder in de hoek de tekst EXPERIA wifi. Helaas verbeterde de wifi niet echt, maar wat kan je nu nog meer doen.

Kosten waren dacht ik 73,50( precies weet niet niet meer). Dit is door een monteur van KPN geplaatst.

Laatse weken viel de verbinding weg(ongeveer 1 tot 2 minuten) en afgelopen week was dit wel om het uur en kwartier. De KPN heeft van afstand gemeten en er was inderdaad sprake van een storing en er zou een monteur komen.

Voordat de monteur aan de slag ging wilde hij eerst even kijken of mijn aansluiting  in de kast ergens in de buurt goed was. Na ruim een half uur wad hij terug en vertelde mij dat de poort in de kast buiten niet goed was en heeft dit verholpen. 

De monteur zag het zwarte kastje staan en vroeg waar ik het 2e kastje had staan. Ik zei dat we maar 1 kastje hebben gehad. Na nog even kijken vroeg hij mij of ik dit zelf had aangesloten. Ik zei dat heeft een monteur van KPN gedaan. Gezicht van de monteur spraak boekdelen maar zei er niets over.

Ik zei tegen de monteur dat de snelheid nooit echt is verbeterd. De monteur zei dat KPN 3 jaar gelden gestopt is met het verkopen van deze vierkante zwarte kastjes en dat ze ook nooit meer zijn geupdate.

Dus mijn kastje heeft nooit gewerkt en hierop zei de monteur niets.

Ik heb nu 2 ronde wifi punten gekocht en het internet zit nu op 95 mb, het maximale hier.

Op het terras had ik helaas nooit wifi, dit zou dus met het zwarte vierkante kastje verholpen moeten zijn wat niet zo was, en nu heb ik zelfs wifi achter mijn tuin, geweldig.

Het streamen van  de radio op mijn speaker ging altijd met heel veel storing en vandaag, geweldig.

Conclusie is dat het zwarte kastje nooit heeft gewerkt en dus €73,50 voor niets is betaald.

Ik krijg nu een rekening van 109,00 terwijl 3 jaar geleden al €73,50 heb moeten betalen voor iets wat niet heeft gewerkt.

KPN: Kan u iets voor mij betekenen, tenslotte lag de storing in de poort aansluiting in de kast van KPN

dat ergens buiten in de buurt staat. Dit had de eerste monteur moeten doen maar die is niet weggeweest om te kijken of mijn aansluiting in de buitenkast wel of niet goed was.

De monteur heeft dan wel geen €35.00 gerekend voor het monteren maar het zwarte kastje heeft gewoon niet gewerkt en is nooit opgedate en ik zie dit graag gecompenseerd.

 

Abonneenr *********


Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


24 reacties

Badge +19

De experia wifi's zijn prima. Worden nog steeds voorzien van een update en worden ook nog verkocht. Een moderater gaat op uw bericht binnen enkele dagen reageren. 

Reputatie 7
Badge +24

Die SuperWiFi's had u gewoon zelf jaren geleden al kunnen kopen. Dat u dat niet gedaan heeft moet u KPN niet aanrekenen. 

De Experia WiFi's zijn nog gewoon te koop:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/

En ze krijgen ook nog updates. Ze werken ook samen met de SuperWiFi's. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u?

Reputatie 7

De monteur zei dat KPN 3 jaar gelden gestopt is met het verkopen van deze vierkante zwarte kastjes en dat ze ook nooit meer zijn geupdate.

Wat een onzin, die Experia WiFi's zijn zelfs vandaag nog te koop in de webshop van KPN.

Het is wel zolang de voorraad strekt want ze zijn ondertussen wel vervangen door de "super"WiFi 2's.

Daarom zijn ze nu ook spotgoedkoop (€14,95).

 

Overigens is de meest actuele firmware update van de Experia WiFi van half oktober 2022.

 

Het zijn niet mijn woorden maar de woorden van een monteur, hij vertelede dat ze al 3 jaar niet meer geupdate worden. 

Ik had een V10 modem

 

Reputatie 7

Het zijn niet mijn woorden maar de woorden van een monteur, hij vertelede dat ze al 3 jaar niet meer geupdate worden. 

Mag ik vragen, heeft dezelfde monteur jou die twee "super"WiFi 2's verkocht?

Het zijn niet mijn woorden maar de woorden van een monteur, hij vertelede dat ze al 3 jaar niet meer geupdate worden. 

Mag ik vragen, heeft dezelfde monteur jou die twee "super"WiFi 2's verkocht?

Hoezo wil je dat weten?

Reputatie 7
Badge +24

Ik had een V10 modem

Had? Verleden tijd? Heeft u nu een andere dan?

Reputatie 7

Het zijn niet mijn woorden maar de woorden van een monteur, hij vertelede dat ze al 3 jaar niet meer geupdate worden. 

Mag ik vragen, heeft dezelfde monteur jou die twee "super"WiFi 2's verkocht?

Hoezo wil je dat weten?

Omdat mij dan het gevoel bekruipt dat die monteur jou misleid heeft om die aankoop te doen terwijl je waarschijnlijk door de aanschaf van een extra Experia WiFi van €14,95 ook klaar geweest zou zijn.

Ik zou dat een verwerpelijke praktijk vinden die mijns inziens niet door de beugel kan.

Het zijn niet mijn woorden maar de woorden van een monteur, hij vertelede dat ze al 3 jaar niet meer geupdate worden. 

Mag ik vragen, heeft dezelfde monteur jou die twee "super"WiFi 2's verkocht?

Hoezo wil je dat weten?

Nee, dit was een andere monteur. 

 

 

Die SuperWiFi's had u gewoon zelf jaren geleden al kunnen kopen. Dat u dat niet gedaan heeft moet u KPN niet aanrekenen. 

De Experia WiFi's zijn nog gewoon te koop:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/

En ze krijgen ook nog updates. Ze werken ook samen met de SuperWiFi's. 

 

 

Die SuperWiFi's had u gewoon zelf jaren geleden al kunnen kopen. Dat u dat niet gedaan heeft moet u KPN niet aanrekenen. 

De Experia WiFi's zijn nog gewoon te koop:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/

En ze krijgen ook nog updates. Ze werken ook samen met de SuperWiFi's. 

 

 

Het heeft bij mij nooit gewerkt, als de monteur aan mjj vraagt of ik alles zelf heb aangelegd dan klopt er iets niet. 

Fijn al deze berichten maar ik hoop dat KPN reageert op mijn vraag.

KPN???

 

thanxxx

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Bassy en bedankt voor je bericht!

Zoals @Joep1965 al aangeeft, wordt dit type versterker nog steeds uitgeleverd en ge-update, ook al heeft de monteur aangegeven dat we daar 3 jaar geleden mee zouden zijn gestopt. Nu zeg je dat je eigenlijk nooit echt een stabiele verbinding hebt gehad en dat je daar in 2020 zo zat van was, dat er als oplossing een wifi versterker is geadviseerd. Is het na die tijd, tot de afgelopen weken, wel goed gegaan met je verbinding? Ik heb namelijk niet zozeer het idee dat de wifi versterker hier het probleem is geweest maar dat het probleem buiten in de wijkkast zat (waardoor je de afgelopen weken ineens weer problemen ervaarde). 

Goedemorgen @Bassy en bedankt voor je bericht!

Zoals @Joep1965 al aangeeft, wordt dit type versterker nog steeds uitgeleverd en ge-update, ook al heeft de monteur aangegeven dat we daar 3 jaar geleden mee zouden zijn gestopt. Nu zeg je dat je eigenlijk nooit echt een stabiele verbinding hebt gehad en dat je daar in 2020 zo zat van was, dat er als oplossing een wifi versterker is geadviseerd. Is het na die tijd, tot de afgelopen weken, wel goed gegaan met je verbinding? Ik heb namelijk niet zozeer het idee dat de wifi versterker hier het probleem is geweest maar dat het probleem buiten in de wijkkast zat (waardoor je de afgelopen weken ineens weer problemen ervaarde). 

Hallo JanZ, we hebben eigenlijk nooit een goed en stabiel internet/wi-fi gehad. We hebben dus eigenlijk voor niets het eerste kastje (dit hadden er 2 moeten zijn) gekocht want de aansluiting in de buurt kast was de boos doener. Als de eerste monteur in 2020 was gaan kijken in deze kast had hij het moeten zien dat de aansluiting in die kast niet goed was. Dan was de aansluiting wel goed/ stabieler geweest dan dat hij al die tijd is geweest. Ik had nog wel 10 wifi versterkers in huis kunnen zetten dan nog was, door de slechte aansluiting in de buurt kast, geen goed/ stabiel netwerk mogelijk. Die €73,50 is dus voor niets geweest omdat de aansluiting niet verbeterde.

Nu is de aansluiting in de kast gerepareerd, met 2 nieuwe wifi punten en de wifi is nu 92mbps. Dat is nog nooit geweest in dit huis. nu €109 betaald en dat wil ik ook best betalen als het werkt en dat doet het nu dus ook, geen gezeur voor deze nieuwe wifi punten maar het wifi punt van 2020 heeft gewoon nooit gewerkt en daarom vraag ik of ik die kosten niet terug kan krijgen. Ook de 2e monteur zegt dat ik er 2 had moeten krijgen.

Kijk in mijn account voor mijn verhaal.

Ik hoop iets te horen en bedankt.

Goedemorgen @Bassy en bedankt voor je bericht!

Zoals @Joep1965 al aangeeft, wordt dit type versterker nog steeds uitgeleverd en ge-update, ook al heeft de monteur aangegeven dat we daar 3 jaar geleden mee zouden zijn gestopt. Nu zeg je dat je eigenlijk nooit echt een stabiele verbinding hebt gehad en dat je daar in 2020 zo zat van was, dat er als oplossing een wifi versterker is geadviseerd. Is het na die tijd, tot de afgelopen weken, wel goed gegaan met je verbinding? Ik heb namelijk niet zozeer het idee dat de wifi versterker hier het probleem is geweest maar dat het probleem buiten in de wijkkast zat (waardoor je de afgelopen weken ineens weer problemen ervaarde). 

Hallo JanZ, we hebben eigenlijk nooit een goed en stabiel internet/wi-fi gehad. We hebben dus eigenlijk voor niets het eerste kastje (dit hadden er 2 moeten zijn) gekocht want de aansluiting in de buurt kast was de boos doener. Als de eerste monteur in 2020 was gaan kijken in deze kast had hij het moeten zien dat de aansluiting in die kast niet goed was. Dan was de aansluiting wel goed/ stabieler geweest dan dat hij al die tijd is geweest. Ik had nog wel 10 wifi versterkers in huis kunnen zetten dan nog was, door de slechte aansluiting in de buurt kast, geen goed/ stabiel netwerk mogelijk. Die €73,50 is dus voor niets geweest omdat de aansluiting niet verbeterde.

Nu is de aansluiting in de kast gerepareerd, met 2 nieuwe wifi punten en de wifi is nu 92mbps. Dat is nog nooit geweest in dit huis. nu €109 betaald en dat wil ik ook best betalen als het werkt en dat doet het nu dus ook, geen gezeur voor deze nieuwe wifi punten maar het wifi punt van 2020 heeft gewoon nooit gewerkt en daarom vraag ik of ik die kosten niet terug kan krijgen. Ook de 2e monteur zegt dat ik er 2 had moeten krijgen.

Kijk in mijn account voor mijn verhaal.

Ik hoop iets te horen en bedankt.

Goedemiddag,

 

Is het mogelijk om iemand ven KPN hierop te reageren, ik wil niet weer 0800-0402 bellen met deze vraag want ze hebben het al druk genoeg en ik heb de laatste weken dagelijks aan de bel geweest

om ons probleem te verhelpen.

gr

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Bassy en bedankt voor de toelichting.

Ik stuur je even een PB!

Goedemorgen @Bassy en bedankt voor de toelichting.

Ik stuur je even een PB!

Een PB via de mail? Ja dat zou fijn zijn, email adres is bekend denk ik.

 

gr

 

Reputatie 7
Badge +21

Nee, de privéberichten vind je hier op het forum 

https://forum.kpn.com/inbox/overview

Badge +19

Nee dat is niet per mail. Als het goed is zie je rechtsboven een 1 staan.  Dat betekent dat er een privébericht is. Klik daar op!

Reputatie 7
Badge +24

Goedemorgen @Bassy en bedankt voor de toelichting.

Ik stuur je even een PB!

Een PB via de mail? Ja dat zou fijn zijn, email adres is bekend denk ik.

 

gr

 

PB is de afkorting van Persoonlijk Bericht. Daar bedoelt Jan geen email mee.

Als Jan u een email zou sturen, dan had Jan wel geschreven dat hij u een email zou sturen. En dat schreef Jan niet.

U krijgt er overigens wel een melding van per mail. Dat dan weer wel 😉 

Goedemorgen allen,

 

Bedankt voor jullie antwoorden, top.😘😘

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen allen,

 

Bedankt voor jullie antwoorden, top.😘😘

Graag gedaan @Bassy en voor nu nog een mooie zondag toegewenst!

Reageer