Vraag

onstabiel internet

  • 15 June 2019
  • 38 reacties
  • 1627 keer bekeken

Sinds een aantal jaar zitten wij bij KPN, op zich alles prima als ik gebruik maak van een eigen router die we voorheen bij Onsbrabantnet ook in gebruik hadden.

Echter, als ik zonder die router mijn laptop via een utp kabel aansluit (dezelfde als via de router) heb ik een zeer slechte verbinding. Wifi niet getest overigens.

Waar kan dit aan liggen? Ik heb het de afgelopen jaren meermaals geprobeerd met telkens hetzelfde (teleurstellende) resultaat.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7
Toch moet je nooit, maar dan ook echt nooit een LAN-LAN verbinding maken tussen twee routers, dat is echt vragen om ellende. Je mag nog blij zijn dat die Netgear geen ingebouwde IGMP proxy server heeft want dan zou je televisie er ook om de drie minuten mee ophouden.
Haal de Netgear uit jouw netwerk, herstart de Experia Box en jouw PC.
Het is wel een stuk beter als voorheen zou ik zeggen als ik de netgear er tussen uit laat. Maar zeker nog niet perfect zoals het is met de netgear er tussen. Heb je nog andere ideeën? De foutmeldingen zijn nog hetzelfde als eerder in dit topic omschreven.
Helaas te vroeg gejuicht, geen verschil op het moment. Ik heb de netgear maar weer aangesloten.
Reputatie 7
Helaas te vroeg gejuicht, geen verschil op het moment. Ik heb de netgear maar weer aangesloten.
Toch niet weer met een LAN-LAN verbinding want anders ga ik je opnieuw vragen de Netgear uit je netwerk te verwijderen. LAN-LAN verbindingen tussen twee routers moet je ten alle tijden zien te vermijden.

Wat voor een andere apparatuur heb je allemaal nog in jouw thuisnetwerk hangen?
Weer exact hetzelfde als voorheen. Ik kan niet fatsoenlijk gebruik maken van het internet indien het niet zo is aangesloten als met de netgear er tussen.

Er zijn wat ipads en iphones, google home en wat TP-link schakelkastjes die via de google home worden aangestuurd.

De google home en de tp-link kastjes pas enkele maanden, echter dit probleem speelt al sinds dag één dat we bij KPN zitten. Hiervoor is ook in de eerste week een monteur langsgekomen maar dit heeft het probleem niet verholpen. Vandaar altijd met netgear, maar zou het graag zonder de netgear ook werkend krijgen, ik de gedachte, hoe minder apparatuur hoe minder er mis kan gaan.
Reputatie 7
TP-Link schakelkastjes?
Bedoel je switches?
Welk type?
Nee geen switch, dat is icm met de google home voor het schakelen van een electrisch apparaat. Een soort tijdschakelaar achtig stekker.

maar zoals ik al zei zijn die er nog maar recent en het probleem al jaren
@wjb en @Erik_ hoe kunnen we het probleem oplossen?
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb er nog wat verder over nagedacht, maar ik heb ook niet echt een idee wat het probleem kan zijn nu. Die tijdschakelaar stekkers, zitten die toevallig ook op hetzelfde stopcontact als de Experia Box? Zo ja, misschien zijn die van invloed. Zo nee, dan is het enige dat ik dan nog kan bedenken toch Netgear verwijderen. Dan de Experia Box nog een keer resetten zodat hij helemaal terug is op de fabrieksinstellingen, en dan een poosje zo laten zonder de Netgear. Kijken of de verbinding dan stabiel blijft. Test dan ook even verschillende poorten van de Experia Box. Test als je kan ook nog met een andere kabel tussen computer en Experia Box, en met een andere kabel tussen Experia Box en IS/RA.
@wjb en https:///members/mid-135981 ik heb de laatste weken nog wat tests gedaan zonder resultaat. Vandaag had ik een andere laptop ter beschikking en deze had geen problemen als ik deze rechtstreeks aansloot op de experiabox (althans ik heb ze niet gemerkt tijdens de test). Dus het zit blijkbaar in de laptop en niet in het netwerk. Wat kan ik doen op de laptop om bepaalde instellingen te resetten?
Reputatie 7
Badge +30
Oh, dat is interessant. Wat voor laptop is het, en welk besturingssysteem zit er op?
Het is een Asus r512c met Windows 10. En deze laptop had ik ook al voordat we naar KPN gingen.
Reputatie 7
Badge +30
Kan zijn dat er ergens in de tussentijd een Windows update is geweest die ergens invloed op heeft. Ik zie wel vaker op internet voorbij komen dat er ineens onverwachte dingen optreden na een Windows update. Wat je zou kunnen proberen is Windows opnieuw in te stellen. Dat is een manier van Windows herinstalleren waarbij je persoonlijke bestanden niet worden beïnvloed. Check voor de zekerheid ook of er driver updates zijn voor je netwerkkaart.