Beantwoord

Onstabiel WiFi (Glasvezel)

• 11 juni 2015
  • 14 reacties
  • 616 keer bekeken

Toch maar eens een poging wagen....

Mijn Wifi (exp. V9) is zeer onstabiel, dan weer 30MB download en 5 minuten later 1-2MB

Waardoor streamen haast niet mogelijk is, constant blokkerig en vastlopend beeld
Afstand modem--> huiskamer max 5m.
Draadgebonden geen probleem.

Heb reeds de Wifi kanalen gewijzigd.
Begrijp best dat ik op Wifi niet 100/100 haal maar dit (haast) geen doen meer.

Wie kan me helpen

icon

Beste antwoord door MaartenWigman 15 juni 2015, 10:23

Mijn case kan worden gesloten, KPN Wifi Versterker aangesloten in de woonkamer (tussen Experiabox V9 en TV) en zie het resultaat:

https://

Bekijk origineel

14 reacties

Hmm je kunt aan de gang met zo'n wifi versterker van KPN die je via een netwerkkabel aansluit en als je laptop/telefoon 5ghz ondersteund daarmee werken.

Anderzijds kun je net als ik een 2e router achter je modem zetten die enkel wifi doet, of je wacht totdat de v10 eindelijk eens een keer leverbaar is voor bestaande klanten die dit probleem hopelijk goed op gaat lossen.

Dat klinkt als een (goede) oplossing! Dank!

Maar kost zo'n ding euro 80!?!?

De wifiversterker? Of zo'n router?
Zo'n router achter je modem kan tussen de 30 en 300 euro kosten (zou er geen 300 aan uitgeven).

De wifi versterker van kpn kost 80 euro, maar ik zou even proberen de klantenservice te bellen en wie weet kunnen ze nog wat voor je doen :)

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Heeft u dit probleem als u TV kijkt?

Robin
Nee, TV kijken gaat wel goed.

Ik ga nu een KPN WiFi versterker in de woonkamer plaatsen.

Tussen de experiabox en TV in.

Dit lijkt mij een betere locatie dan direct naast de experiabox. Toch?

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

U kunt de versterker in feite overal plaatsen. Ik zou je aanraden om de versterker bedraad aan te sluiten. En op een strategische plek, bijvoorbeeld aan de andere kant van het huis t.o.v. de experiabox.

Robin
Dank, ga ik doen.

Moet ik deze wel eerst koppelen met WPS knop? en dan aansluiten?

of meteen draadgebonden aansluiten bij TV en klaar is kees?

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Als je hem via LAN aansluit:
Experiabox -> kabel -> Versterker -> kabel -> TV Ontvanger
Heeft de versterker automatisch internet en werkt de TV ook automatisch.
Het kan zijn dat er iets moet worden aangepast qua instellingen m.b.t. DHCP.

Maar eigenlijk vind ik dat de V9 ook gewoon "normale" wifi moet kunnen uitzenden.

Robin
Mijn case kan worden gesloten, KPN Wifi Versterker aangesloten in de woonkamer (tussen Experiabox V9 en TV) en zie het resultaat:

https://

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Mooi dat het is opgelost! Geweldige snelheden via WiFi!

Robin
En constant ook! Zeer blij verrast!

Reputatie 7
Toch lijkt er nog iets niet goed te zijn.

Als je een 100/100Mbps abonnement hebt, dan is de upload wel erg hoog. Heb je dat ook vanaf een bedraad aangesloten PC?

Als je een 500/500Mbps abonnement hebt, dan is de download te laag voor een 802.11ac verbinding, want ik neem aan dat je deze meting via 5GHz wifi gedaan hebt.

Ik heb een 100/100 abonnement, alleen nog draadloos getest na aansluiten versterker.

Download blijft steeds rond de 95 en upload varieert nogal (tussen 130 en 180)

Reputatie 7
Dan heb je geluk 😃, ook de upload zou bij jouw abonnement eigenlijk beperkt moeten zijn tot 100Mbps. Dat de upload zo fluctueert duidt dan toch op enige instabiliteit, maar als je er geen last van hebt, prima.

Reageer