Beantwoord

Onstabiel Wifi-netwerk xperiabox v10A

  • 18 April 2019
  • 4 reacties
  • 127 keer bekeken

Badge
Hallo,

ik heb een internet abonnement van 100mbit/s maar via de speedtest van kpn red ik maximaal 50mbit en soms maar 30mbit/s, kan soms niet eens een youtube filmpje afspelen via laptop of telefoon maar via de kabel lijkt alles wel stabiel te werken.

heeft iemand hier misschien een oplossing voor ?

mvg


Rico
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 22 April 2019, 11:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi Rico! Welkom op het forum!
Wat irritant dat het draadloze signaal zo tegenvalt. Je zou toch mogen verwachten dat je zonder onderbrekingen moet kunnen streamen,
Zo te lezen gaat het bedraad prima. Bij wifi heb je altijd verlies. Je bent verder afhankelijk van de apparaten waar je mee verbind. Nieuwe apparaten kunnen vaak hogere snelheden aan.
50mbit of 30Mbit zou voldoende moeten zijn om ongestoord een youtube filmpje te kunnen streamen. Ik tast dus in het duister waarom dat bij jou hapert. Kan het zijn dat er op zo'n moment véél mensen draadloos aan het internetten zijn? Als dat het geval is, kan de beschikbare bandbreedte snel opraken.Vooralsnog wil je adviseren om onze wifi tuner te proberen. Dit is een stappenplan waarin je wifi thuis geoptimaliseerd wordt. Het levert vaak goede resultaten op.
Badge
Hoi erwin,

ik heb een foutje gemaakt, ik bedoelde dat ik Vaak onder de 1mb zit, heb ondertussen een medewerker van de klantenservice gesproken en die zei ook dat het inderdaad erg laag was.

Ik heb de wifi tuner gebruikt en dat heeft een dag gewerkt toen kreeg ik wel tot 5 a 6mb downloadsnelheid via wifi

alleen jammer genoeg is die weer terug gevallen in zn oude gedrag:(

Mvg Rico

Ai, dat is wel erg langzaam. Als het goed is kun je met de wifi tuner een heel aantal stappen doorlopen en kun je ook de kwaliteit van de wifi per kamer beoordelen. Als de snelheid onder de 10Mbit is, terwijl er veel meer haalbaar is, zou je wellicht in aanmerking kunnen komen voor extra (gratis) wifi versterker. Daarvoor kun je het beste met een laptop of mobiel die wifi tuner doorlopen en in je huis verschillende metingen doen. Laat je weten hoe het afloopt?
Ik heb niks meer gehoord en hoop dat je iets aan mijn tips hebt gehad. Voorlopig ga ik er van uit dat het is opgelost. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.