Beantwoord

onstabiele wifi

  • 23 February 2021
  • 7 reacties
  • 57 keer bekeken

Reputatie 2

We hebben een ongelooflijk onstabiele wifi…

Er is heel weinig bereik en het valt steeds weg... Héél erg irritant. Vreselijk, ook nu kids thuis online werken en steeds uit de lessen worden gegooid.... bah... 

Wifi versterkers  helpen ook niet echt.…

Nu lees ik dat een nieuwe modem 12/ Wifi 6 de oplossing is..... Is het mogelijk de oude modem om te ruilen??? 

 

icon

Beste antwoord door Jose_ 28 February 2021, 13:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Een nieuw modem gaat je echt niet helpen. Het probleem lijkt ergens anders te zitten.  Welke WiFi versterker heb je? Welk type modem heb je en werkt het bekabeld wel goed?

Reputatie 2

@Joep1965 de modem is bekabeld , experia box v10.

De rechtstreekse wifi vanuit modem is ook heel slecht, valt steeds weg of wordt niet eens gevonden  .... dus waar moet her da  aan liggen?

Deze zijn al jaren oud.... terwijl alles wordt vernieuwd 

 

Badge +19

De v10 is het beste modem ooit door kpn geleverd. Als je een laptop bekabeld aansluit is het internet dan ook slecht? Heb je glasvezel?

Reputatie 2

@Joep1965 ja ook bekabeld slecht

Badge +19

Glasvezel of koper?

Reputatie 2

@Joep1965 glasvezel 

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @Doekies!

Wat vervelend dat de verbinding over de wifi slecht is. Ik zie dat je later ook aangeeft dat het over bekabeld internet ook niet altijd goed is. Is dat als je rechtstreeks vanaf je laptop een kabel op je modem aansluit?

Je zou dan eerst eens kunnen kijken of het helpt om je modem een reset te geven. Haalt dit niets uit? Dan kun je ook nog proberen het glasvezelkastje een paar minuten van het stroom te halen om te kijken of dit het wellicht verbetert. Ook is het goed om de kabel tussen de glasvezelaansluiting en de Experia Box eens te controleren. Zit deze aan beide kanten goed aangesloten en is de kabel niet beschadigd?

Helpt bovenstaande niet? Dan kun je het beste eens met ons bellen om te kijken wat er dan wel aan de hand is. Je kunt ons bereiken op het gratis nummer 0800 0402. Mijn collega kan dan samen met jou een en ander nakijken en wat metingen doen om hopelijk de oorzaak te vinden zodat het opgelost kan worden.

Heeft bovenstaande geholpen? Dan kun je altijd nog kijken of het mogelijk is om de wifi-verbinding te verbeteren. Doordat wifi een draadloos signaal is, is het ontzettend gevoelig voor storingsbronnen. Elke woning is anders, dus zijn de storingsbronnen ook anders. Dat maakt het voor ons als provider ontzettend lastig om grip op deze verbinding te hebben, we kunnen dan ook niets garanderen. Natuurlijk willen we wel helpen om het beste eruit te halen en daarom hebben we de Wifi Manager in het leven geroepen. Deze online tool gaat samen met jou alle instellingen bij langs om je verbinding over de wifi te verbeteren. Ook vindt je op dit forum veel topics met handige tips over wifi, zie bijvoorbeeld: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi.

Ik hoop dat je hiermee verder komt!