ontevreden met de huidige situatie

• 3 juli 2016
  • 8 reacties
  • 340 keer bekeken

Eigenlijk weet ik niet eens meer hoelang ik al gebruik maak van KPN alles in 1. En tot voor een aantal maanden geleden, naar volle tevredenheid. Maar als ik terugreken, eigenlijk is de tevredenheid een stuk minder geworden sinds we de Experiabox V9 hebben. Voorheen hadden we bijna nooit een storing of een stilstaand beeld. En ook de WIFI had overal in-en- om het huis een prima signaal. Nu als ik in de keuken of buiten ben bijna geen bereik. En echt heel vaak een melding in beeld tijdens het TV kijken dat de zender niet beschikbaar is of dat we moeten overschakelen naar een andere zender. Als zoiets gebeurt, branden er nog maar 2 of 3 lampjes op het modem. Natuurlijk heb ik de servicetools geprobeerd. Maar dat heeft niet geholpen. Ik betaal ruim 90 euro per maand voor mijn pakket en dan verwacht ik wel dat alles goed is. Eigenlijk ben ik er zo klaar mee dat ik sterk overweeg een andere provider te nemen. Zijn er meer mensen die deze ervaring nu hebben en wat kan er aan gedaan worden zodat het eigenlijk weer zo goed wordt als voorheen?

Met vriendelijke groet,

Erik van der Bas

Admin: topic verplaatst naar juiste board

8 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Goedemiddag Erik van der bas hier werk als prima. Heb geen last. Maar ik zit ook op glasvezel. Ik weet u aansluiting niet. Ikzelf heeft de Experia Box v10 als in een primum. Misschien kan u even wachten tot iemand van de webcare hier iets aan kan doen. Met vriendelijke groet cor. Veel succes
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag Erik van der Bas,

Wat vervelend dat u problemen ervaart met de V9. Heeft u eventueel een reset op uw modem uitgevoerd? Want er kunnen meerdere factoren hebben dat uw V9 onstabiel is:

- Veel Wi-Fi signalen in uw omgeving. Teveel mensen op een zelfde kanaal. (1 t/m 13) U kunt eventueel dit programma gebruiken, het heet inSSIDer. http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

U kunt hier zien hoeveel mensen op Wi-Fi zitten in uw buurt, en op welke kanaal. U kunt dan ook zien op welke kanaal er het minst Wi-Fi is, daar zou u dan uw modem op dat kanaal kunnen zetten.

Wat voor verbinding heeft u: ADSL2+, VDSL2 of Glasvezel?
Door uw postcode in te geven, en huisnummer kunt u zien welke verbinding u kan hebben op uw adres:
https://thd-fpi-info.fourstack.nl/

Hopelijk heb ik u zo genoeg kunnen informeren, mocht het niet helpen, dan hoop ik dat er iemand reageert van de KPN Webcare. Anders kunt u alrijd nog de klantenservice bellen....
Reputatie 7
Badge +30
En echt heel vaak een melding in beeld tijdens het TV kijken dat de zender niet beschikbaar is of dat we moeten overschakelen naar een andere zender. Als zoiets gebeurt, branden er nog maar 2 of 3 lampjes op het modem.
Ik mis info over hoe alles is aangesloten, of je nog andere netwerkapparatuur gebruikt. Welke lampjes dan uit gaan. Welke tv ontvanger je hebt
Reputatie 7
Hoi, dat is niet best. Ze te lezen gaat de E.B. steeds weer uit zichzelf herstarten. Heb je al een harde reset geprobeerd? (zie hier)
Je kunt het éérst ook proberen door de stroom er min. 1 minuut van af te halen.
Dank jullie voor de reacties.
@Robin:
Alles is aangesloten met een draadloze verbindingsset.
Ontvanger is een Motorola VIP 1853.
En uiteraard zitten onze telefoons en laptops ook op het netwerk.
Overigens heeft mijn dochter de oudere, grotere Motorola op haar kamer.

@Peter:

Heb zojuist de harde reset uitgevoerd.

Even afwachten.
Hoop dat het met de wedstrijd zo meteen , goed gaat!
Mvg,

Erik
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Erik, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je baalt van de problemen die je momenteel hebt. Heeft de reset van de Experia Box die Peter voorstelde, al tot verbetering geleid?

Als je reageert op m'n privébericht, duik ik de systemen in voor je en meet ik je verbinding na.
Reputatie 5
Badge +8
@Webcare:

Motorola VIP 1853??? Is die inmiddels niet aan vervanging toe...?????
Hoi,

ik heb nog wel last van een beeld dat soms blijft stilstaan.

En het WIFI signaal is niet sterk.

mvg, Erik

Reageer