Beantwoord

Ontevreden over internetsnelheid

  • 12 June 2020
  • 25 reacties
  • 330 keer bekeken

hoi is geen nieuws onder de horizon is mij zojuist ook weer gebeurd en is niet de eerste keer vragen of je even geduld hebt en wacht je maar er gebeurt niets meer na verloop van tijd hoor dan tuut tuut daarna terug gebeld en kun je weer verbonden worden met de gene die je aan de lijn had maar nee hoor iemand anders die je afscheept met dan moet u de wifi manager gebruiken ja als dat werkt doe je dat maar werkt dus niet en ze blijft dan volhouden dat je dat moet doen ,

het probleem is je betaald voor 200 mb snelheid maar krijgt maar 80mb en de oplossing ja daar komen ze niet uit blijkbaar en als je er voor belt dan moet u de manager gebruiken ja hallo zou ik bellen als de manager het oploste maar blijkbaar wordt het niet gewaardeerd als je belt maar je geld is wel welkom en de oplossing moet je zelf maar uit zoeken bah

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door wfpl 12 August 2020, 10:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? En heeft u versterkers?

80 mb, dat betekend waarschijnlijk dat uw apparaat verbind via 2,4 GHz. En dan is 80 niet zo verkeerd. Als je 3 apparaten hebt, dan zullen deze waarschijnlijk alle 3 80 mbit kunnen halen. Of iets minder als ze dat tegelijk doen. Niets aan de hand dus. Bekabeld zult u wel 200 mbit halen toch?

Via 5 GHz WiFi op de versterkers is wel 200 mbit te halen. Maar "de techniek" kiest daar kennelijk niet voor. Helaas is daar bij de apparatuur van KPN niets aan te doen. Er zijn gewoon geen instellingen voor. KPN medewerker kunnen dus ook niets voor u betekenen.

Badge +19

..

Reputatie 7
Badge +15

@wfpl Welkom op het forum. De vragen die @Nick83 stelt ben ik ook benieuwd naar. Gebruik je inderdaad versterkers en meet je de genoemde snelheid overal in de woning? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer dit nodig is. 

kan wel zo zijn maar ook bekabeld kom ik niet op meer dan 85mb en waarom zegt de medewerker dan niet dat 200mb niet haalbaar is

Reputatie 7
Badge +24

Ok. U heeft geen glasvezel?  Of wel?

Wel glasvezel en nieuwste modem maar volgens de desk dienst Dominic sorry ik word spontaan weer misselijk 

kan het modem dit niet aan en moet ik meerdere WiFi versterkers aansluiten ik heb er notabele een op zitten en met of zonder weinig verschil het vreemDe is upload is hoger 95mb ze lullen daar ook maar wat als je pech hebt krijg je er ook nog een die nauwelijks Nederlands praat hebben ze zeker een thuis werker in India zitten maar geen 200 mb leveren maar je  wel er voor laten betalen 

Reputatie 7
Badge +24

Als u glasvezel heeft, en een 200 mbit abonnement. Dan moet u bekabeld deze snelheid ook kunnen halen. Als dat niet zo is, dan moet daar eerst maar eens naar gekeken worden. Een KPN medewerker kan uw aansluiting wel doormeten volgens mij...

Reputatie 7
Badge +15

@wfpl Zoals @Nick83 al zegt zou je als je glasvezel hebt bekabeld deze snelheid wel moeten halen. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik de gegevens er voor je bij pakken en uitzoeken of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Reputatie 7
Badge +15

@wfpl Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

nee vraag is niet beantwoord beste oplossing is andere provider

Reputatie 7
Badge +24

nee vraag is niet beantwoord beste oplossing is andere provider

Heeft u uw forumprofiel al ingevuld? 

Reputatie 7
Badge +15

@wfpl Heb je inderdaad een mogelijkheid om je forumprofiel aan te vullen? Ik zou namelijk graag even met je meekijken wat er aan de hand is en of er iets is dat ik voor je kan betekenen. 

waarom zou jij dat wel kunnen en waar is dan de helpdesk voor en zou het niet zo kunnen zijn dat het niet goed ingesteld is bij de glasvezel regifiber wat met vaste lijn of wifi er is geen verschil

Reputatie 7
Badge +15

@wfpl Omdat vier ogen sowieso altijd meer zien dan twee. De helpdesk is er net als wij uiteraard om klanten te helpen, maar uit je eerdere berichten werd mij niet duidelijk dat je hen ook al gesproken had. Ik begrijp dat je er met hun nog niet uitgekomen bent? Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat er iets met de verbinding aan de hand is. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en controleren of er iets aan de hand is. 🙂

nou er hebben onder hand wel 10 paar ogen naar gekeken maar ze kunnen niet of willen niet ,dus het komt er op neer dat er niets gebeurt en als je vraagt wanneer ik het teveel betaalde geld terug krijg van de niet geleverde snelheid zitten ze met een mond vol tanden en weten ze het niet,en blijven vol houden dat de snelheid er wel is maar als het druk is dan is het minder  nou dat is lekker wel betalen maar niet krijgen.nou als jij het voor mekaar krijgt is er toch wel iets loos op de help desk

groetjes wf ploeg 

Reputatie 7
Badge +15

@wfpl Ik zie inderdaad dat je glasvezel hebt en dan zou je deze 200 Mbit bekabeld moeten kunnen halen. Ik heb een meting uitgevoerd en zie wel dat de verbinding tot de woning in ieder geval goed lijkt te zijn. De speedtest is dus bekabeld uitgevoerd, is het apparaat waarop dit gedaan wordt direct aangesloten op de Experiabox of zit hier nog iets tussen? En staan op dat moment alle andere apparaten uit of zijn er apparaten die ook data verbruiken op dat moment? 

heb net speedtest gedaan 60 download 94 upload bekabeld deze is boven aangesloten op wifi versterker ,heb  beneden een laptop bekabeld op experiabox v10 zelfde resultaat, wifi geeft ongeveer zelfde resultaat maar staat de tv aan of uit maakt geen verschil,zit de glasvezel wel op de goede woning want die  was in het begin bij de instalatie ook niet goed 

Reputatie 7
Badge +15

@wfpl Vreemd dat je de snelheid ook direct bekabeld op de Experiabox niet haalt. Zou je het glasvezelpunt eens kunnen resetten? Dit doe je door het glasvezelpunt 2 minuten stroomloos te maken en hierna weer van stroom te voorzien. Zou je daarna weer een speedtest kunnen uitvoeren? Ik ben benieuwd wat dan het resultaat is. 

hoi,probeer ik laat weten of het werkt

groetjes wil

hoi,ik heb gedaan wat je vroeg maar er veranderd niets ,download 63 upload 93 ,er is duidelijk iets niet goed maar dat wist ik al alleen is er niemand die er wat aan doet ,

ja toch wel de maandelijkse afrekening

Reputatie 7
Badge +15

@wfpl Heel vreemd dat je bekabeld slechts 63 Mb/s downloadsnelheid haalt. De test is dus uitgevoerd met een kabel direct op de Experiabox met alle andere apparatuur in de woning uitgeschakeld? Als ik namelijk een meting uitvoer dan komt de snelheid wel de woning binnen, wellicht dat er nog een andere kabel getest zou kunnen worden. Wordt overigens ook de speedtest van KPN gebruikt? Speedtests willen soms nog wel eens van elkaar verschillen namelijk. 

hoi, kpn speedtest gebruikt en  ook andere bijna geen verschil, bekabeld of wifi maakt ook bijna geen verschil en met wifi versterker boven ook niet en het blijft toch vreemd dat up hoger is dan down 

Reputatie 7
Badge +15

@wfpl Zou je voor mij alle apparaten willen afkoppelen behalve de Experiabox, en dan zou je met 1 kabel de laptop aan de Experiabox kunnen koppelen. Zou je vervolgens een speedtest willen uitvoeren en een screenshot hiervan zonder persoonsgegevens hier willen delen? Ook is belangrijk dat er geen VPN aan staat op de laptop. Zodra ik deze gegevens heb kan ik verder uitzoeken wat er aan de hand kan zijn. 

hoi rutger ,ik denk dat ik weet wat het probleem is zou het te maken kunnen hebben met internet modem in pc en laptop want we hebben een nieuwe telefoon en die is razend snel en haalt wel de 200

alleen snap ik niet dat de ipad het niet haalt 63/ 76

 

groetjes wf ploeg

Reputatie 7
Badge +15

@wfpl Dat zou natuurlijk kunnen, mag ik vragen wat voor laptop en wat voor iPad en gebruikt worden? Ik ben dan dus op zoek naar merk/model/typenummer. Het zou natuurlijk kunnen dat deze apparatuur al wat ouder is of niet up-to-date. Zou je dit kunnen laten weten?Â