Beantwoord

Onverwachts 2 maanden noodpakket i.v.m. aansluiten glasvezel

  • 30 December 2019
  • 5 reacties
  • 181 keer bekeken

Badge

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb 7 november contact met jullie gehad om mijn verhuizing door te geven. De medewerker aan de lijn gaf aan dat ik direct kon overstappen naar KPN hussel. Dit werd meteen geregeld. Achteraf zie ik echter dat ik 4 maanden korting heb gekregen in plaats van de geadverteerde 6 maanden korting. Ik heb hier toen over terug gebeld en toen werd aangegeven dat ik hier maar over moest terugbellen wanneer het pakket is in gegaan.

Op mijn nieuwe adres moet glasvezel worden aangesloten. Hiervoor zou pas 9 december een monteur kunnen komen. Ze zijn langsgeweest, konden de kabels niet vinden, hebben alles weer dichtgegooid en er zou contact met mij worden opgenomen. Ik heb hier 3 (!) weken achteraan moeten bellen. Uiteindelijk ben ik afgelopen week eindelijk teruggebeld en is er een nieuwe afspraak gemaakt voor 9 januari. Ik zit dan dus al 2 maanden met een noodpakket.

Nu heb ik ook nog een mail ontvangen dat mijn voordelen gaan vervallen omdat mijn producten niet op hetzelfde adres staan.

Het loopt allemaal niet zo lekker. Ik ben ook van mening dat ik deze 2 maanden niet het volledige maandbedrag hoef te betalen omdat ik immers 2 maanden geen volledig gebruik heb kunnen maken van jullie diensten. Het noodpakket is een geweldig idee om het te kunnen overbruggen bij een verhuizing, maar 2 maanden is echt belachelijk. Hierbij het verzoek voor een tegemoetkomende korting voor deze 2 maanden.

Aanvullend verzoek ik u mijn hussel korting aan te passen van 4 naar 6 maanden.

Met vriendelijke groet,
Christa Westdijk

icon

Beste antwoord door Susan_ 10 January 2020, 11:03

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Hatseflats89, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Allereerst mijn excuses over hoe de zaken zijn gegaan, en nog steeds gaan.. Omdat het ene proces niet doorloopt, namelijk de order op je nieuwe adres, gaan er andere dingen ook veranderen zoals je voordelen. En de factuur blijft hetzelfde, die kunnen we hiervoor inderdaad niet handmatig aanpassen. 

Maar dat betekent niet dat we niks voor je kunnen betekenen. Alleen is het aan te raden om te wachten tot alles op gereed staat en aangesloten is, voordat we dingen gaan aanpassen. Bij een openstaande order kunnen we namelijk niks wijzigen, en als ik nu alsnog de korting ga toevoegen dan gaat dit het weer vertragen.. Dat is ook zeker niet de bedoeling! Dus wat ik wil voorstellen is dat we op 9 of 10 januari weer contact met elkaar opnemen, nadat alles is aangesloten en (ga ik vanuit) werkt. Dan ga ik kijken:

  • Of het op te lossen valt met de korting (6 i.p.v. 4 maanden), indien het wel in je orderbevestiging staat (die is leidend),
  • Welke voordelen je op hetzelfde adres nu kan ontvangen
  • Naar een passende vergoeding van de dan ongeveer 2 maanden dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je volledige pakket. 

In ieder geval wel fijn dat het noodpakket er is en werkt! Dan zit je toch niet helemaal zonder.

Zou je voor de 9e dan ook je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer (oud en nieuw adres), klantnummer(s) van de producten die je bij KPN afneemt?

Reputatie 7
Badge +21

@Hatseflats89, bedankt voor het invullen van je profiel! Zou je ook het klantnummer nog willen toevoegen? Ik ben je niet vergeten hoor, ik zal er op terugkomen bij je! :blush:

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Hatseflats89, daar ben ik weer! Ik heb het een en ander nagekeken.

In je orderbevestiging staat 4 maanden korting. Het is een lopend abonnement, daarop kunnen we bij uitzondering korting geven en vaak is dit voor 4 maanden.. Daarom geven we ook aan om de bevestiging goed te lezen, of alles wat afgesproken is ook ingevoerd is. Wanneer je hier direct over belt kunnen we namelijk de order annuleren en opnieuw invoeren, en heeft dit niet zo heel veel impact op de leveringsdatum. Maar omdat dit zo afgesproken is, zal ik nog 2 maanden korting toevoegen. Dit kan helaas niet worden toegevoegd als korting per maand, ik heb in één keer € 50,00 in mindering gebracht (op de eerstvolgende factuur).

Verder begrijp ik dat je niet het gehele bedrag wil betalen van de afgelopen 2 maanden. Omdat je wel internet hebt kunnen gebruiken (via noodpakket, dat wel) kan ik de helft van deze 2 facturen vergoeden. Ik zal dus één gehele factuur vergoeden, wat overeenkomt met 2 halve facturen. Ook dit zal in mindering gebracht worden op de volgende factuur (je zal dus geld terugkrijgen van ons in plaats van dat je moet betalen).

Ik heb je mobiele abonnement en Hussel product nu aangemeld voor de voorwaarden. Het mobiele nummer behoud de dubbele data (is nog geen KPN Hussel product) en € 5,00 korting. Je vaste pakket krijg € 5,00 korting vanwege entertainmentvoordeel (dus korting op Pluspakket,  Fox Sports, Film1 of Spotify). Het kan enkele werkdagen duren voordat deze voordelen weer geactiveerd zijn.

Volgens mij heb ik dan alles gedaan wat ik had aangegeven, toch? Indien je nog vragen of opmerkingen hebt hoor ik het graag!:smile:

Badge

Susan, je bent een topper!

Wat fijn dat jullie hierin meewerken. De monteur is gisteren geweest en alles is nu geregeld. Ik ben weer helemaal blij!

Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +21

@Hatseflats89, fijn om te horen dat het ook bij jou nu aangesloten is en werkt! Vanuit mijn kant uiteraard graag gedaan, en laten we er vanuit gaan dat het vanaf nu alleen nog maar beter kan worden tussen jou en KPN! :hugging:

Reageer