Beantwoord

Op de speedtest heb ik 25MBPS Download snelheid, maar in realiteit is dit maar 2-3MBPS..?

• 11 mei 2018
  • 2 reacties
  • 572 keer bekeken

Via de speedtest heb ik 25MB Downloadsnelheid, hier betaal ik ook voor. Wanneer ik een spel download via Steam gaat dit met maximaal 3MBPS. Wanneer ik een spel download via Steam en tegelijkertijd aan spel online speel, heb ik ontzettend veel 'lag' en een hoge ping terwijl je juist zou verwachten dat ik ongeveer 22MB over zou hebben..

Dit geldt overigens ook voor wanneer ik een bestand via Chrome download of een film stream. Ondanks dat diverse speedtesten aangeven dat ik 25MBPS downloadsnelheid heb, heb ik altijd maar maximaal 3MBPS. Hoe kan dit..?
icon

Beste antwoord door Arie_Kanarie 11 mei 2018, 19:40

Misschien haal je Mbit per seconde en MByte per seconde door elkaar.

Steam's downloadsnelheid wordt weergegeven in megabyte per seconde. 1 megabyte is 8 megabit. Jouw steam download van 3 megabyte per seconde is dus 24 megabit per seconde. Dit komt overeen met je speedtest resultaten (die doorgaans in megabit per seconde zijn).
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Misschien haal je Mbit per seconde en MByte per seconde door elkaar.

Steam's downloadsnelheid wordt weergegeven in megabyte per seconde. 1 megabyte is 8 megabit. Jouw steam download van 3 megabyte per seconde is dus 24 megabit per seconde. Dit komt overeen met je speedtest resultaten (die doorgaans in megabit per seconde zijn).
Reputatie 3
Badge +2
Ik denk exact hetzelfde als Arie

Reageer