Beantwoord

Op postcode MDF terwijl elke straat direct in buurt SDF beschikbaar is.

  • 27 August 2019
  • 4 reacties
  • 181 keer bekeken

Hoe komt het dat een blok nieuwbouw huizen opgeleverd 2012 (1506LX) volgens Fourstack MDF (11Mbit/s) beschikbaar is, terwijl in hetzelfde nieuwbouw blok de huizen op 1506LS SDF (95-106Mbit/s) beschikbaar is?
Tevens is op alle omringende oudbouw huizen/straten van 1920-1930 (1506KL, 1506LV, 1506LT) volgens Fourstack MDF (106Mbit/s) beschikbaar.
De nieuwbouw huizen zijn toch op dezelfde wijkkast aangesloten als de oudbouw huizen?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 29 August 2019, 14:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Daar kun je niets van zeggen. Bij sommige adressen is het een schatting. Die hebben dan überhaupt heel geen internet via de telefoonlijn. Anderen hebben het wel, maar ze hebben een heel oud en goedkoop abonnement. Bij mij staat 40 mbit. Ik heb ook maar een 40 mbit abo. Bij mijn buurman staat 200 mbit. Die zal ongetwijfeld een duurder abo hebben 😄 als ik een duurder abo neem, dan lijkt het me logisch dat het bij mij ook omhoog gaat. Bij nog een andere buurman hier klein strukje verderop staat maar 2 mbit ofzo. Was een oude bejaarde man, heel volgens mij nooit internet gehad. Huis staat nu leeg, man is overleden. Tja, wat moet je ermee... niet al te veel volgens mij...
Bij alle VDSL aanbieders, kan ik geen hoger abonnement afsluiten dan 11Mbit/s gezien er niet meer geboden wordt op het adres. Ook KPN geeft aan dat alleen 10Mbit/s-1Mbit/s op het adres beschikbaar is.

Is er een mogelijkheid van een test om te zien wat de daadwerkelijke snelheid is voordat een abonnement afgesloten dient te worden?
Reputatie 7
Badge +24
Als er geen modem aangesloten is, kan KPN niet testen hoe snel de lijn is.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @C1r3, welkom! Het verschil in MDF/SDF zit 'm erin dat de ene op de wijkcentrale zijn aangesloten en de andere op een actieve straatkast. Met dat laatste heb je kortere lijntjes en dus de mogelijkheid tot een hogere snelheid. Als ik naar de door jou gegeven postcodes kijk, dan gaat het inderdaad echt om een ander blok. Dan is het zeker goed mogelijk dat het ene blok op de straatkast zit en de andere niet. Daar kunnen we helaas ook niets aan veranderen, al snap ik heel goed dat je dat met de mogelijke snelheid op het ene blok met smart wacht op een hogere snelheid.

Daar kun je niets van zeggen. Bij sommige adressen is het een schatting. Die hebben dan überhaupt heel geen internet via de telefoonlijn. Anderen hebben het wel, maar ze hebben een heel oud en goedkoop abonnement. Bij mij staat 40 mbit. Ik heb ook maar een 40 mbit abo. Bij mijn buurman staat 200 mbit. Die zal ongetwijfeld een duurder abo hebben 😄 als ik een duurder abo neem, dan lijkt het me logisch dat het bij mij ook omhoog gaat.
Dit is dus niet helemaal juist😅. De snelheid die we op de website laten zien is in de meeste gevallen een nauwkeurige schatting. Als er bij jou 40 staat, kan je geen 200/200 snelheid aanvragen, 40 is dan echt het maximale. Als je op de website je adres invult, staat daar netjes wat het maximale is wat je kunt halen. Mochten er nog vragen zijn, laat je het dan weten?