Beantwoord

Opdringen overstap naar glasvezel op adres van mijn moeder

  • 30 June 2022
  • 15 reacties
  • 276 keer bekeken

Mijn moeder krijgt al bijna een half jaar berichten van de KPN over glasvezel.

Of ze maar even wilde registreren  voor glasvezel.

Dit wil ze niet, ze is zeer tevreden met haar huidige provider.

 

Toen kwamen ze het aanleggen.

Het ging via de buitengevel(dus geen last voor buren)

3x keer is er een KPN persoon langs geweest in die week, of ze toch maar toestemming wilde geven voor een aansluitng(de laatste sprak geen Nederlands,)

Gelukkig is ze nee blijven zeggen.

Ik vind dit deze manier van klantbenadering niet netjes ( en dan hou ik mij nog in)

 

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 4 July 2022, 11:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Mijn moeder krijgt al bijna een half jaar berichten van de KPN over glasvezel.

Of ze maar even wilde registreren  voor glasvezel.

Dit wil ze niet, ze is zeer tevreden met haar huidige provider.

 

Die kan ze toch ook gewoon blijven gebruiken en houden

 

 

Toen kwamen ze het aanleggen.

Het ging via de buitengevel(dus geen last voor buren)

3x keer is er een KPN persoon langs geweest in die week, of ze toch maar toestemming wilde geven voor een aansluitng(de laatste sprak geen Nederlands,)

Dat zijn de aansluiters, die worden ingehuurd om het in de straat aan te leggen en eventueel naar binnen te brengen.

 

Gelukkig is ze nee blijven zeggen.

Dat is dan erg dom geweest, want als je dat ooit later wil kost dat best wat geld.  En stel je wil het het huis ooit verkopen ivm verhuizen naar iets anders dan is hierdoor het huis ietsje meer waard omdat dat er al is en nieuwe bewoners daar dus eventueel extra kosten voor moeten betalen

Ik vind dit deze manier van klantbenadering niet netjes ( en dan hou ik mij nog in)

Voor iets wat je verder weinig last van hebt valt het wel mee. Stel het zouden mensen zijn die je proberen een pakket aan te bieden bij een andere provider vind ik dat heel anders. Of bijvoorbeeld met energiecontracten langskomen…

 

Maargoed dat is mijn mening daarover, nogmaals het oude blijft gewoon actief er zal daar niks mee gebeuren als je dat niet vraagt.

 

Reputatie 7
Badge +18

Het is te hopen dat het allemaal hetzelfde blijft, als ik op mijn adres controleer wordt het kopernetwerk over 8 maanden al uitgezet (ik heb overigens al jaren een glasvezel verbinding in gebruik):

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Mijn moeder krijgt al bijna een half jaar berichten van de KPN over glasvezel.

Of ze maar even wilde registreren  voor glasvezel.

Dit wil ze niet, ze is zeer tevreden met haar huidige provider.

 

Toen kwamen ze het aanleggen.

Het ging via de buitengevel(dus geen last voor buren)

3x keer is er een KPN persoon langs geweest in die week, of ze toch maar toestemming wilde geven voor een aansluitng(de laatste sprak geen Nederlands,)

Gelukkig is ze nee blijven zeggen.

Ik vind dit deze manier van klantbenadering niet netjes ( en dan hou ik mij nog in)

 

 

Besef wel dat KPN in de gebieden waar KPN glasvezel heeft aangelegd op termijn het koper gaat afsluiten. Dus is het niet verstandig (als er gebruik gemaakt wordt van het koper van KPN) de kosteloze aanleg van glasvezel niet te accepteren.

Hier informatie over het afsluiten van koper: https://www.kpnnetwerk.nl/koper-uit/

 

 

Hier gaat het over KPN netwerk en niet KPN de provider waar u nu op het forum bent. Dit zijn echt aparte bedrijven al is de naam erg onhandig in gebruik.

Hoi @Jeroen75N ,

Zit je moeder op koper of op coax nu?

Sowieso is het handig om glas wel aan te leggen, je hoeft dan niet perse KPN af te sluiten.

Waarom is dat handig, tevreden met waje hebt is het toch prima, niet meer zeuren klaar.

Straks gaat het koper uit en gaat die glasvezel wel naar binnen, er zal een alternatief moeten worden geboden, komt dus vanzelf wel goed, en die huizenprijs, laat me effe lachen, als jij 4 muren met een dak aanbied is die zo verkocht, kijkt men niet naar of er wel of geen glasvezel aansluiting zit.

Waarom is dat handig, tevreden met waje hebt is het toch prima, niet meer zeuren klaar.

Straks gaat het koper uit en gaat die glasvezel wel naar binnen, er zal een alternatief moeten worden geboden, komt dus vanzelf wel goed,

Als je ziggo hebt deels wel maar bv. tele2 levert op koper, dan is het slim om het wel aan te leggen zodat je niet zonder komt.

Als je ziggo hebt is het deels handig, want als kpn koper uitzet zit je zonder glas vast bij ziggo en kan je niet over, of je moet betalen om alsnog glas neer te leggen.

@martijn197108 , Hoe bedoel je die?

Zit je tevreden bij Ziggo dan heb jij die glasvezel helemaal niet nodig, dus ligt die prima buiten.

Zit je bij Tele2 op koper word het tricky, zal je binnen een paar jaar naar een nieuwe provider moeten uitkijken, Tele2 levert geen glasvezel, dus moet je over op T-Mobile, de mamma, of een ander, als je nu KPN op koper hebt zal KPN je het alternatief aanbieden en komt die glasvezel wel binnen, voor alsnog rekenen ze daar dan geen kosten voor.

@martijn197108, Hoe bedoel je die?

Zit je tevreden bij Ziggo dan heb jij die glasvezel helemaal niet nodig, dus ligt die prima buiten.

 

Ja, maar als je niet meer tevreden bent kan je, als het NT hebt laten plaatsen, heel gemakkelijk over.

En als je die in de meterkast plaatst, heb je er ook niet zoveel last van.En de stekker kan je er natuurlijk uit laten, dus het kost je tot dat je overstapt ook geen extra stroom.

@Jeroen75N 

Je leest in de reacties wel dat de meeste mensen een groot voorstander zijn dat in elk huis een glasvezelaansluiting ligt. Het aanleggen “in de flow” is vele malen goedkoper en geeft minder overlast dan het achteraf aanleggen.

Zelfs als je het zelf niet gebruikt zou ik dus ook zeggen dat het vrij egoistisch is om het niet direct mee te laten aanleggen. Maar het is uiteraard jullie huis.

En overstappen dat hoeft uiteraard niet, is nergens voor nodig.

Waarom altijd de druk “om toch maar” het aan te sluiten, wie zijn wij en KPN om druk te zetten, als men niet wil wil men niet, geef toch die keus, niks egoistisch aan, KPN is gewoon een bedrijf en je kan er wel of geen medewerking aan verlenen.

En als er gevolgen komen, dan is dat de zorg van degene die er dan woont, niks meer of minder.

@Jeroen75N

Je leest in de reacties wel dat de meeste mensen een groot voorstander zijn dat in elk huis een glasvezelaansluiting ligt. Het aanleggen “in de flow” is vele malen goedkoper en geeft minder overlast dan het achteraf aanleggen.

Zelfs als je het zelf niet gebruikt zou ik dus ook zeggen dat het vrij egoistisch is om het niet direct mee te laten aanleggen. Maar het is uiteraard jullie huis.

En overstappen dat hoeft uiteraard niet, is nergens voor nodig.

Het is denk ik de manier waarop zaken gaan.

Nee, de manier waarop een bedrijf en bepaalde forumleden het willen, eenmaal binnen is een potentiele klant, maar opdringen werkt ook aversie tegen je in de hand als men niet wil.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Jeroen75N, welkom! Wat jammer om te lezen dat jullie zo ontevreden zijn over de gang van zaken. Ik begrijp dat het gaat om de communicatie met KPN Netwerk. Advies is om je feedback ook met hen te delen. Over het wel of niet aanleggen van glasvezel, zijn de meningen nogal verdeeld zie ik. Dat is echt iets wat je voor jezelf moet bepalen. Ik kan me voorstellen dat als je het niet wilt, dat het dan als hinderlijk wordt ervaren als dit alsnog 3 keer wordt gevraagd. 

@Jeroen75N

Je leest in de reacties wel dat de meeste mensen een groot voorstander zijn dat in elk huis een glasvezelaansluiting ligt. Het aanleggen “in de flow” is vele malen goedkoper en geeft minder overlast dan het achteraf aanleggen.

Zelfs als je het zelf niet gebruikt zou ik dus ook zeggen dat het vrij egoistisch is om het niet direct mee te laten aanleggen. Maar het is uiteraard jullie huis.

En overstappen dat hoeft uiteraard niet, is nergens voor nodig.

en dit, koper gaat er sowieso uit of je wilt of niet