Beantwoord

Opeens 3 WIFI Netwerken

  • 23 June 2019
  • 5 reacties
  • 620 keer bekeken

Beste Community,

Ik heb afgelopen week geprobeerd mijn netwerknamen te veranderen en opeens is er een 3de bijgekomen. De netwerken waarbij ik de namen probeerde te veranderen waren ook 50/50 gelukt, 1tje is met succes van naam veranderd maar de 2de is niet van naam veranderd en in plaats daarvan is er dus opeens een 3de netwerk die de naam heeft gekregen die ik eigenlijk voor het 2de netwerk wou gebruiken (mijn excuses als dit een beetje chaotisch klinkt). Wij hebben een experia box v10 en een wifi versterker in bezit, de experia box staat beneden en de versterker staat boven. Mijn vraag is nu hoe ik de 3de wifi netwerk kan verwijderen en weer 2 netwerken kan hebben, 1tje die op de experia box is aangesloten en de andere voor de versterker die boven staat en daarmee ook de juiste namen kan instellen voor beide netwerken. Verder wou ik graag ook weten wat nu het beste is om te kiezen tussen 2.4GHZ of 5GHZ? De experia box is meer voor allround gebruik en zou het beste zijn als die een snelle verbinding heeft, de versterker gebruiken wij in principe alleen voor onze tv die boven staat waar we voornamelijk netflix op streamen en af en toe op gamen.

Hopelijk is dit wat duidelijk, zoniet beantwoord ik graag wat extra vragen!
icon

Beste antwoord door Joran 24 June 2019, 16:14

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @Yusuf123 , is die wifi versterker zwart en bekabeld aangesloten op de modem, zo ja, dan zou de wifi op de modem uitgeschakeld moeten zijn en heb je alleen 2 wifi banden van de versterker, de 2.4 en de 5.0 band.
Het verschil tussen de 2.4 en de 5.0 is dat de eerste verder reikt, maar drukker bezet is en de ander minder ver reikt, maar sneller is.
D keus voor de beide handen kun je het beste aan de aangesloten apparaten zelf overlaten daar beide handen, als het goed is dezelfde namen hebben.
Beste,

De versterker is een witte KPN versterker en geen zwarte, werkt de witte op dezelfde manier als de zwarte? Ik heb denk ik als ik het zo goed bekijk de namen van de experia box veranderd en ze zijn beide dus verschillend, is het dus beter als ik die 2 hetzelfde naam geef? En wat betreft de versterker hoe zou ik die naam kunnen veranderen?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Yusuf, welkom terug! 🙂

De witte en zwarte WiFi versterker verschillen inderdaad van elkaar. De zwarte "Experia WiFi" breidt een bestaand netwerk uit, de witte WiFi versterker is een los product. Als je de Experia Box V10A hebt is de Experia WiFi een prima keuze, je breidt daarmee het bestaande netwerk uit. Bij alle eerdere Experia Boxen wordt WiFi van de Experia Box uitgeschakeld en vervangen door de Experia WiFi. Je hebt er dan ook minimaal twee nodig. Ik zou het dus zo laten, als het verder goed werkt.

Het lijkt er op dat je een losse naam hebt gekozen voor het 2,4Ghz en het 5Ghz WiFi van de V10. Dat is geen probleem, maar makkelijker is om de netwerknaam hetzelfde te houden. Dan kiezen de verbonden apparaten zelf het sterktste netwerk.

Je kunt inloggen op de modempagina om de instellingen te wijzigen of gebruik maken van de Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord | KPN
Beste Joran,

Bedankt voor de duidelijke informatie, de meeste van mijn vragen zijn beantwoord, ik heb alleen 1 vraag nog die ik graag beantwoord zou willen, is er een mogelijkheid dat ik de naam van mijn WIFI versterker kan verwijderen? Ik ga je tips meenemen en de 2 netwerken van mijn experia box hetzelfde noemen, maar wou daarom graag dan mijn wifi versterker een andere naam geven. En hoe zou ik 5GHZ kunnen gebruiken op mijn wifi versterker?

Verder wou ik ook mededelen dat de 2de link die je hebt meegestuurd over het servicetool: wijzig je wifi naam en wachtwoord het niet doet, als ik erop klik krijg ik het volgende -te zien, ik heb geprobeerd op verschillende tijden naar de link te gaan maar zonder geluk.
Reputatie 7
Badge +28
Je kunt de WiFi versterker opnieuw koppelen met de Experia Box om de WiFi gegevens over te zetten. Zorg dat de versterker (tijdelijk) bekabeld is aangesloten, druk dan 5 seconden op de WPS knop op de versterker en binnen 2 minuten ook 5 seconden op de WPS knop op de Eperia Box. De gegevens worden dan overgenomen. Als dat niet lukt kun je de versterker resetten om opnieuw te beginnen: Apparaathulp KPN - WiFi Versterker - Aansluiten - De WiFi Versterker resetten | KPN

Ik weet niet waarom de servicetool het niet doet. Heb je daar vandaag nog last van? Misschien dat er maandag iets niet goed ging.

Reageer